Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Öka inkomsten per besökare

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-06-28, 16:52 #11
Agrippa Agrippa är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 4
Agrippa Agrippa är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 4
Jag håller med en tidigare talare, jag tycker man ska skicka ut nyhetsbrev när man har något att säga...

Ang. produkter att tjäna lite pengar på kan vara allposters.com... rekommendera en fin tavla på t.ex. en blomma lr liknade.. de har ett bra affiliate program. Vem vet, de kanske går tillbaka och köper en annan tavla lr poster och du tjänar pengar om jag kommer ihåg rätt... har iaf för mig att de spar kakorna ett tag iaf.
Agrippa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-28, 19:45 #12
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 061
guran guran är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 061
Det är kanske lite avvikande från ämnet, men kan du inte börja sälja böckerna du rekommenderar själv? Jag skulle prova med ett litet lager med böcker och försöka bli av med dem via olika erbjudanden, t.ex. "Vid köp av Namn-bok får du 2 fröpåsar på köpet", "Köp 2 Namn-bok av NN och få en gratis bok på köpet", "Nu får du 50 kr rabatt vid köp av Namn-bok" osv. Begränsa alltid erbjudandena i tiden så att köparen känner att det gäller att passa på.

Du kan ha väldigt korta erbjudanden typ en dag, där du säljer en viss bok väldigt billigt. Det kan vara mer värt att sälja 20 böcker med en låg vinst än 2 böcker med rejäl vinst.

Förmodligen är det enda sättet att börja tjäna mer pengar, än till kaffe och bulla, på ditt blomintresse att själv sälja böckerna än att få provision via affiliate.

Det kan tyckas att de kan vara bra att få en sida lite självgående via provisioner, men de flesta lyckas inte med sitt företagande utan otroligt mycket arbete och uppoffring.

Om du skickar ut nyhetsbrev som verkligen erbjuder något tror jag du kan få en bra respons på dem. Många hemsidor som säljer något som en biprodukt på hemsidan säljer förmodligen genom nyhetsbreven till sina medlemmar än via besök från sina medlemmar.

Jag kan nog påstå att alla böcker jag har köpt av t.ex. sitepoint.com har initierats via nyhetsbrev eller rättare sagt bokerbjudande från dem. De brukar rea ut gamla böcker rejält i samband med erbjudande om nya böcker. Erbjuder fraktfritt vid köp över visst belopp. Jag får väl erkänna att jag blir manipulerad att köpa någon extra bok bara för att det ska bli fraktfritt.
guran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-29, 11:36 #13
magiana magiana är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 174
magiana magiana är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 174
Tusen tack för alla råd och tips!! Den här tråden har ju utvecklats bättre än väntat.

Nu får jag ta och sortera informationen och bestämma mig för vad jag ska göra, för allt kan jag inte göra utan att bli splittrad.

En del är redan fixat. Copyscapebannerna är utbytt mot en med vit färg. Hoppas att den inte sticker i ögonen men ändå fyller sitt syfte. Förstasidan har också fått lite mer bildmaterial (men jag kanske borde placera dem längre ner). Mer finns att göra...

Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterpassion Visa inlägg
Nu tänker jag vara lite brutal.
Det sved inte tillräckligt

Skämt åsido... konstruktiv kritik är alltid välkommet. Utan kritik är det lätt att bli hemmablind och svårt att bli bättre.

Tack för tipset om blomsterfrämjandet! Det är alltid knepigt att hitta bilder till sidan. På gratis-sajter finns det sällan specifik information om vad bilden föreställer. Ofta funkar en generell bild men ibland vill man ha mer exakt info (typ sortnamn på växt). Jag fotograferar en del själv när jag får chansen, men det är inte alltid jag själv vet exakt vad jag fotograferar.
magiana är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:19.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017