Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Min första webbutik

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-06-20, 00:49 #1
zorans avatar
zoran zoran är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 598
zoran zoran är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
zorans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 598
Så, nu börjar min första webbutik bli något åt det "klara" hållet. I och med att det är ändå mitt första försök att göra en webbutik, så vore det intressant att höra synpunkter från folk som har lite mer erfarenhet.

Så ifall ni har lust, titta gärna på utvecklingsversionen på http:// butik . medorian . se . Testa gärna och lägg order, alla ordrar är naturligtvis bara testordrar. När butiken går "live" kommer den göra det på annan adress.

Som sagt, det vore extremt intressant att höra vad ni tycker om både det ena och det andra, men det som är allra intressantast är:

1. Köprutin ( är det enkelt och bra nog )
2. Design ( passar den målgruppen )
3. SEO ( borde google vara snäll )
4. Överblick ( är det lätt att hitta rätt )

Tack på förhand
zoran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-20, 05:32 #2
Kim Torvangers avatar
Kim Torvanger Kim Torvanger är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 174
Kim Torvanger Kim Torvanger är inte uppkopplad
Medlem
Kim Torvangers avatar
 
Reg.datum: Jun 2003
Inlägg: 174
Hej Zoran!

Det första jag märkte när jag gick in på sidan var alla rutor du hade, gillade speciellt inte rutan där det står "VÄLKOMMEN TILL MEDORIAN HÅR". Om du kanske kunde ta bort rutan och lägga in en lite mer grafisk text, inget överdrivet.

Sen såg jag att drop-down länkarna inte fungerade för mig i Firefox. Höll över t.ex. Produkter, fick fram alla underlänkar men så fort jag försökte markera en av dom så försvann rutan, försökte flera gånger men fick samma resultat. Det gjorde att jag inte kunde kolla runt på produkterna. Så du borde antingen fixa det eller fixa så att när man trycker på "produkter" så får man upp en sida med alla underlänkar, om du nu förstår vad jag menar.

Har inte så mycket mer att kommentera då sidan inte fungerar för mig. Men hoppas att detta räcker som en start på lite konstruktiv kritik. Tackar för mig.
Kim Torvanger är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-20, 07:39 #3
lubic lubic är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 205
lubic lubic är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 205
Hej.

Som Kim säger så bör du förändra eller tom ta bort "Välkommen till.." rutan. De flesta vet redan vilken hemsida de är på, plus att du redan har en logga överst.

Sen skulle jag försöka få in produkt länkarna synliga direkt på startsidan.
Jag skulle också visa några produkter på startsidan, t.ex. senast sålda, mest sålda, erbjudanden, etc.
lubic är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-20, 09:02 #4
zorans avatar
zoran zoran är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 598
zoran zoran är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
zorans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 598
Citat:
Originally posted by Kim Torvanger@Jun 20 2006, 05:32
Hej Zoran!

Det första jag märkte när jag gick in på sidan var alla rutor du hade, gillade speciellt inte rutan där det står "VÄLKOMMEN TILL MEDORIAN HÅR". Om du kanske kunde ta bort rutan och lägga in en lite mer grafisk text, inget överdrivet.

Sen såg jag att drop-down länkarna inte fungerade för mig i Firefox. Höll över t.ex. Produkter, fick fram alla underlänkar men så fort jag försökte markera en av dom så försvann rutan, försökte flera gånger men fick samma resultat. Det gjorde att jag inte kunde kolla runt på produkterna. Så du borde antingen fixa det eller fixa så att när man trycker på "produkter" så får man upp en sida med alla underlänkar, om du nu förstår vad jag menar.

Har inte så mycket mer att kommentera då sidan inte fungerar för mig. Men hoppas att detta räcker som en start på lite konstruktiv kritik. Tackar för mig.
Jo, jag var lite tveksam mot "rutan". Att ha något grafiskt föll bort eftersom som lubic säger, blir det lite kaka på kaka.

När det kommer till ofungerande meny så är det bugg i äldre Firefox-ar. Lite synd. Jag tittade på det, men det föreföll tämligen knöligt att fixa så det fick vänta. Kundkretsen använder uteslutande IE. Jag kommer fixa det så småningom men det är lite lågt prio bara.
zoran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-20, 09:04 #5
zorans avatar
zoran zoran är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 598
zoran zoran är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
zorans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 598
Citat:
Originally posted by lubic@Jun 20 2006, 07:39
Hej.

Som Kim säger så bör du förändra eller tom ta bort "Välkommen till.." rutan. De flesta vet redan vilken hemsida de är på, plus att du redan har en logga överst.

Sen skulle jag försöka få in produkt länkarna synliga direkt på startsidan.
Jag skulle också visa några produkter på startsidan, t.ex. senast sålda, mest sålda, erbjudanden, etc.
Tack för synpunkterna. Jo det kändes som att det saknas något på första sidan, så det måste fixas.
zoran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-20, 09:26 #6
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Hej,
undrar lite över målgruppen. Det verkar vara hårfrisörer/-skor (troligen det senare) av volymerna och bruksanvisningarna att döma, och inte privat personer. Skadar inte att vara lite tydligare där om det nu är så.
Nyckeorden här verkar vara fusion och bonding, och det är viktigt att det framkommer tidigt för den frissa som nu leter efter dessa produkter.
En annan fråga är färgvalet, ser nästan lite murrigt ut nu, tjejen med rött hårsvall är bra, men också den enda förgglada inslaget. Mer bilder på ,modeller, hår och produkter är inte fel.

Säljande teexter och puffar. Nu, extra, veckans erbjudande, nyhet och andra värdeladdade köpstimulerande ord med direktlänk är bra och triggar köpbeteende.

Jämför dig gärna med tjej tidningar som veckorevyn, hennes, amelia och tove och deras sajter. De har inte lika modest design som du har. Målgruppen är nog van vid att det ska se ut på det viset.

Annars ser det väl bra ut.

Lycka till!
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-20, 09:42 #7
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Citat:
Originally posted by zoran@Jun 20 2006, 09:02
Kundkretsen använder uteslutande IE. Jag kommer fixa det så småningom men det är lite lågt prio bara.
Kan det inte vara just för att det inte fungerar i eldräven?
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-20, 09:45 #8
zorans avatar
zoran zoran är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 598
zoran zoran är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
zorans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 598
Citat:
Ursprungligen postat av jonny
Citat:
Ursprungligen postat av zoran
Kundkretsen använder uteslutande IE. Jag kommer fixa det så småningom men det är lite lågt prio bara.
Kan det inte vara just för att det inte fungerar i eldräven?
Nej nej, den siten är inte "live". Statistiken kommer från nuvarande site. Den fungerar för alla.
zoran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-20, 09:45 #9
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Korrekturläs. Jag klickade runt på måfå och hittade
Citat:
Om du ändå inte finner den informationen ni söker, använd formulären för att sända oss din förfrågan.
på kontaktsidan.

du = ni = din
ändra ni till du
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-06-20, 10:29 #10
zorans avatar
zoran zoran är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 598
zoran zoran är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
zorans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 598
Citat:
Originally posted by jonny@Jun 20 2006, 09:45
Korrekturläs. Jag klickade runt på måfå och hittade
Citat:
Om du ändå inte finner den informationen ni söker, använd formulären för att sända oss din förfrågan.
på kontaktsidan.

du = ni = din
ändra ni till du
Korrekturläsning samt lagerinventering är det vi gör just nu innan publiceringen.
zoran är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017