Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Svårt att få jobb. Plugga vidare?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-01-10, 12:28 #1
casper87 casper87 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 37
casper87 casper87 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 37
Standard Svårt att få jobb. Plugga vidare?

Hej alla glada WNare

Jag har en Webmastersutbildning som jag blev klar med i augusti 2010.
Sen dess har jag sökt jobb som ligger inom webdesignens ramar. men utan lycka. Så jag har fått jobba på fritids för att kunna få in lite pengar i kassan. Nu till min fråga: tycker ni jag ska fortsätta leta jobb eller behöver jag plugga vidare till något mer specifikt för att lättare få jobb? de flesta webbfirmor vill ju ha folk med erfarenhet, gärna 3år minst på marknaden.

Jag har ett eget företag som jag inte lagt ner alltför mycket tid på eftersom jag vill ha en säker inkomst (dvs anställning.) Jag kan tänka mig att jobba med vad som helst inom webben egentligen. Webbmastersutbildningen var ju bara grunder i många kodspråk och jag känner mig nästan obekväm med att söka vissa tjänster för att man inte ska räcka till. Vad tycker ni? ska man satsa på en specifik påbyggnadskurs till webmastersutbildningen eller kanske bara våga och orka få " Nej tack, tyvärr". Från de flesta jobbansökningarna?
Tillslut hittar man kanske ett guldkorn.

Några tips på utbildningar till roliga webbjobb som ofta slutar med just ett jobb är aldrig fel. Om ni har några på lager

MVH Casper
casper87 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-10, 12:57 #2
digis avatar
digi digi är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 1 335
digi digi är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
digis avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 1 335
Jag flyttade till Oslo och jobbar nu som webbutvecklare på heltid. De är inte lika hårda på tidigare erfarenhet här
digi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-10, 12:57 #3
Kimppas avatar
Kimppa Kimppa är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 793
Kimppa Kimppa är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Kimppas avatar
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 793
Hej,

Jag hade nog inte pluggat vidare. Jag känner att jag själv är i samma sits. Man känner att man inte är tillräckligt bra för att söka på vissa jobb, och därför läser jag Lynda.com kursen, kollar videos, läser artiklar och surfar på forum samtidigt som jag lär mig nya sätt att bygga hemsidor på. Har jobbat med CSS de sista månaderna och det börjar bli riktigt enkelt för mig nu, men jag känner mig fortfarande som en nybörjare.

Jag hade nog sagt åt dig att söka på de jobben du inte känner dig kvalificerad för. Tror det inte är någon som kan "allt" och det mesta lär man sig genom att arbeta med det.

Kanske ta en titt på affiliate marketing? Tjäna lite extra pengar medans du söker nytt jobb? Men vidareutbilda dig inte via nån skola, gör det i så fall hemma själv vid datorn med en kaffe eller två!


Citat:
Ursprungligen postat av digi Visa inlägg
Jag flyttade till Oslo och jobbar nu som webbutvecklare på heltid. De är inte lika hårda på tidigare erfarenhet här
Känns helt utmärkt att bo i Norge med svensk erfarenhet inom webbutveckling! Känns som att vi ligger några år före dem flesta här
Kimppa är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-10, 16:25 #4
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Vad är det du vill göra då? Är du inriktad på något? Ju mer specifik du är (eller åtminstone ser ut att vara när du söker en tjänst) desto bättre.

Är det grafisk formgivning eller knacka kod du vill göra?
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-11, 00:40 #5
KarlRoos KarlRoos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 1 416
KarlRoos KarlRoos är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 1 416
Inte funderat på att starta eget då?
KarlRoos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-01-11, 00:45 #6
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Erfarenhet är givetvis bra men det beror mycket på vilken typ av jobb du är ute efter vilket inte riktigt framgår av ditt inlägg. En "webmastersutbildning" låter ärligt talat inget vidare Har du några saker du gjort som du kan visa upp så kan det vara värt en hel del. Om du kan tänka dig att frilansa lite grann i väntan på fast anställning så kan du åtminstone hålla kunskaperna vid liv. Det kan möjligen vara värt att plugga vidare men det beror som sagt var återigen på vilka ambitioner du har och vilka jobb du är ute efter. Enstaka kurser inom "vårt område" brukar sällan vara något att hänga i granen även om det säkerligen finns undantag.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2011-01-11 klockan 00:48
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:59.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017