Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Dela med dig av analyser, klick, sidor, $

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-08-26, 10:04 #1
TonyL TonyL är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 189
TonyL TonyL är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2008
Inlägg: 189
Standard Dela med dig av analyser, klick, sidor, $

Hej

Kan jag på något sätt tolka CTR för sida % klick med
Sid-eCPM [?] $ kontra antal genomsnittliga sidor, besökarantal vettigt?

1. Bygg om till färre siddjup, ger färre genomsnittligt sidbesök. Färre klick per besökare.
(Jag trodde först att färre siddjup skulle ge mer klick, men det verkar inte så. Tvärtom rent utav. Kan låta självklart, men jag funderade, och har nog kommit fram till att ovannämnda.)

2. Färre sidbesök ger färre klick. (Men kan något högre "CTR för sida % klick/sidvisning") Men sämre inkomst. Då man kan få mindre per klick.

3. Att få mindre per klick "Sid-eCPM [?] $" ger sämre total inkomst.

Detta är mina upplevelser. Är det någon som har analyserat mera eller på annat sätt eller kan verifiera min tankar?

En fråga, får jag mer per klick ju mer relevant annonsen är? Eller mer per klick om besökaren gått flera steg in på siten och klickar, än att klicka snabbt och inte lika relvant annons?

Kan jag säga att "ju mer genomsnittliga sidbesök/annonsvisningar" desto gladare blir min plånbok

Då jag är amatör, typ bara tänkt 2 år ordentligt på detta. Så uppskattar jag och säkert andra här med, om några kunde dela med sig av sina analyser och erfarenheter. Tack.

PS. Känner på mig att det finns fler aspekter till adsense inkomster än vad jag har i huvudet just nu Skiftar så, så att det är datum/annonskampanj beroende är ju en fråga. Vet någon nått om trender där med? DS.

Tony

Senast redigerad av TonyL den 2009-08-26 klockan 13:02
TonyL är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
analys, genomsnittliga, sidbesök, siddjup


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017