Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Linux 2.6 på en server...

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-01-07, 22:27 #1
Anders Anders är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 833
Anders Anders är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 833
Denna tråd är ett resultat av en diskussion mellan kullervo och mig som ni hittar här. Där var den lite OT.

Citat:
Originally posted by kullervo@Jan 7 2004, 11:32
Citat:
Men knappt April är väl bra nog för 2.6 på en server? Det kommer ju fortfarande bugfixar på 2.4 kärnan, 2.4.24-1 kom iförrgår (tror jag). Är det något speciellt som gör att du vill köra 2.6 framför 2.4?
Jag hade hoppts på det i alla fall. Den främsta anledningen att jag vill köra 2.6 är att det ha fullt stöd för P4:as Hyper Threading. Men annars är det ju så enormt mycket som ändrats i 2.6 att det vore skönt att köra det med en gång. En liten kul grej som jag kom på nu med 2.6:an är att man kan sänka hastigheten på CPU:n. Vore lite kul att se hur bra burken klarar sig om man sänker hastigheten. Då kan man ta reda på hur långt från bristningsgränsen man suger ur den. Fast det märker man ju såklart på andra sätt ändå...
Jo, det är ju en bra anledning. Jag sitter i samma båt, har ett SMP-system, men det är då på min privata burk. Har provat 2.6 och det ser lovande ut, jag fick hyffsade prestandaökningar.
Känns nästan som att de som håller på med musik på datorn (mixa framförallt, inte spela i samma utsträckning) har mest att hämta i nya Linux 2.6 i och med Alsa och de optimeringar som har gjorts kring detta. Får se hur MS och Mac kontrar detta.
Anders är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:10.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017