Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


jx.se....

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-05-14, 16:07 #1
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
Är det nån mer än jag som har problem med jx just nu? alla mina sidor är nere, min databas är nere samt ftp & mailserver är nere ( till saken hör att jag har bett dom omvandla mitt konto till apache från IIS,) dock har jag specifikt bett dom att inte göra det föränn vi har kommit överens om ett datum och en tidpunkt för att göra det. det stod så sent som igår i min kontroll panel typ att " opreation cant be completed due to content move" inte ordagrant, men det var pga content move som jag inte kunde göra några editeringar, jx bekräftade också via mail att det var just flytt det handlade om. NU när jag kommer hem från ett möte och tänkte se över en sida, så ser jag att alla sidor är nere och att det är ungefär som att hela mitt konto är bortblåst.

jag får inte tag i Jx via telefon, och mail är inte aktuellt eftersom att dom har ganska långa svarstider på detta.. nu ska jag naturligtvis skicka ett mail med, men behöver svar på vad det är som sker ganska omgående så jag vänder mig hit till webmasternetwork, dels för att jag vet att dom huserar här, och dels för att jag vet att ett flertal andra här på sidan har konton hos jx.


MVH Fredrik
FredrikNas är inte uppkopplad  
Oläst 2007-05-14, 16:55 #2
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
kanske ska tillägga att den här content move historien som jag skriver om, skulle bara gälla för 3 domäner, inte alla, men även de andra som låg på kontot är otillgängliga. det är det som gör mig suspekt på att nånting inte står rätt till...
FredrikNas är inte uppkopplad  
Oläst 2007-05-14, 17:07 #3
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Citat:
Är det nån mer än jag som har problem med jx just nu?
Japp, 5st andra konton påverkas också. (Edit, förlåt, 3st totalt)


Citat:
...alla mina sidor är nere, min databas är nere samt ftp & mailserver är nere
Det är tekniskt omöjligt, det enda som sker med ditt konto är att det flyttas från win1 till win2. (Om ditt konto är föremål för transfer)
Mail, dns, ftp, databas är helt andra servrar, dom ligger inte nere.
Edit 2: Förresten så ska inte web påverkas heller om du inte har hårdkodat sökvägar t.ex., win1 och win2 skiljer sig genom att på 1;an ligger rooten på c:, på 2;an på d:

Citat:
...och mail är inte aktuellt eftersom att dom har ganska långa svarstider på detta..
Jag skulle vilja se vad du anser vara snabb respons...

Du mailade 16:32 idag, fick svar 16:35
Du mailade 21:17, 12:e, fick svar 04:21 samma natt
Du mailade 02:04, 10;e, du fick svar 04:18 samma natt
Du mailade 00:07, 9:e, du fick svar 00:25 samma natt

Hädanefter besvarar jag inte kundspecifika frågor via WN, dels är jag sjukskriven och dels sitter Jimmy på mailsupporten, där får du/ni den hjälp som erfordras. Har inte satt mig in spec. i ärendet och mitt svar baserar sig på vad jag vet sker för ändringar på burkarna, har inte hört nåt om störningar.

Som sagt, [email protected] , såg btw att du redan förde diskussion där.
Decibel är inte uppkopplad  
Oläst 2007-05-14, 19:56 #4
Storens avatar
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
Storen Storen är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
Storens avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 682
*please*... Är det ingen mer än jag som är trött på alla "problem" med JX. Vill ni få tag i någon ansvarig så finns möjligheten att PM:a Decibel eller andra som är insatta i JX´s verksamhet utan att dra upp trådar om det...
Storen är inte uppkopplad  
Stängt ämne


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017