Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Ang Förmedling av jobb och tjänster

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-12-22, 15:37 #31
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
Vad har hänt med "Förmedling av jobb och tjänster"? Är admin på semester eller har han trillat av pinnen? Det har gått sex dagar och ingen annons ligger uppe. Jag kan inte riktigt förstå varför en sån avdelning ska finnas när den inte sköts som den ska.

Hur många ligger i kö för att bli publicerade egentligen? 10-30 stycken eller? Skärpning nu gubbar!

Senast redigerad av StateCollapse den 2009-12-22 klockan 15:40
StateCollapse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-22, 18:16 #32
Alexs avatar
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
Alex Alex är inte uppkopplad
Administratör
Alexs avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 621
StateCollapse, alla annonser granskas i den mån det går. Klart forumet skall finnas, och det sköts precis som det skall. Granskas -> Publiceras. Under julen är det klart det kan ta längre tid än vanligt, men sådant får man räkna med.

För att svara på din fråga, så ligger det fyra stycken annonser som ännu inte är modererade där, varav, en är din, och en är en felpost, och resten är någon annans.

Lite väl mycket negative nancy från din del...
__________________
@Zn4rK - Börja blogga - Paintball i Göteborg
Det jag skriver är mina personliga åsikter och återspeglar inte vad WN eller andra företag jag representerar tycker.
Alex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-12-22, 19:01 #33
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
StateCollapse StateCollapse är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 399
Citat:
Ursprungligen postat av Alex Visa inlägg
StateCollapse, alla annonser granskas i den mån det går. Klart forumet skall finnas, och det sköts precis som det skall. Granskas -> Publiceras. Under julen är det klart det kan ta längre tid än vanligt, men sådant får man räkna med.

För att svara på din fråga, så ligger det fyra stycken annonser som ännu inte är modererade där, varav, en är din, och en är en felpost, och resten är någon annans.

Lite väl mycket negative nancy från din del...
Felpost.......

Senast redigerad av StateCollapse den 2009-12-22 klockan 19:41
StateCollapse är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-04, 17:27 #34
Arguspunktnu Arguspunktnu är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 89
Arguspunktnu Arguspunktnu är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 89
Alltså jag vet att det inte är lätt att driva ett forum och att näst intill allt arbete är ideellt. Men ändå. Det är 4:e januari idag och ingenting har lagts in sedan 21:e december..

Personligen hade jag gärna stått ut med lite felpostningar osv, eller så kunde jag utföra uppgiften att granska->publicera själv. Det viktigaste, tycker jag, är att uppdragen kommer ut snabbt.
Arguspunktnu är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-05, 10:36 #35
annahelins avatar
annahelin annahelin är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 72
annahelin annahelin är inte uppkopplad
Medlem
annahelins avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 72
Visst vore det bra att uppdragen kommer ut snabbt, och jag kan förstå att det krävs i vissa fall. Men om man har så bråttom att man behöver hitta ny personal på mindre än 1,5 veckor så skulle jag nog vilja säga att man ska arbeta på sin framförhållning och planering.

Jag tycker inte att man ska förlita sig på att olika forum/portaler och jobbannonser publiceras inom en kortare tid, speciellt inte när det är gratis forum man annonserar på. Om ni skulle gå via ams eller ett företag som arbetar rent med att förmedla jobb och tjänster tror jag att det skulle ta längre tid än 1,5veckor dagar att få ut en annons och få skörd av annonsen.

Jag lade ut en annons i mitten/slutet på dec och har fått många svar, snabbt också. Om man jämför med hur enkelt det är att hitta tjänster på detta sätt med att sitta och leta upp personer/företag som kan passa så tycker åtminstone jag att detta är guld!

Det spelar väl ingen roll om det tar 1,5 veckor för dem att uppdatera ibland? Det finns, det fungerar, och jag tror att många hittar det dom söker genom att annonsera på wn. Viktigast av allt är väl att vi som söker tjänar massor med tid på att slippa leta efter personal. En annons och personalen kommer till oss.
annahelin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-05, 11:29 #36
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Humorn ligger i att administratörerna har tid att skriva här och dryga sig mot den som har synpunkter men har inte tid att moderera inläggen i "Förmedling av jobb och tjänster".
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-05, 12:37 #37
annahelins avatar
annahelin annahelin är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 72
annahelin annahelin är inte uppkopplad
Medlem
annahelins avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 72
Det är väl inget konstigt med att de vill besvara kritik som riktas mot dem, skulle inte du vilja svara på det om du var administratör?
annahelin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-05, 13:27 #38
akelagercrantzs avatar
akelagercrantz akelagercrantz är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 211
akelagercrantz akelagercrantz är inte uppkopplad
Medlem
akelagercrantzs avatar
 
Reg.datum: Jun 2009
Inlägg: 211
Om moderatorerna inte hinner med att som behöver göras kanske det behövs fler moderatorer?
akelagercrantz är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-05, 15:51 #39
Arguspunktnu Arguspunktnu är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 89
Arguspunktnu Arguspunktnu är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 89
Citat:
Ursprungligen postat av annahelin Visa inlägg
Visst vore det bra att uppdragen kommer ut snabbt, och jag kan förstå att det krävs i vissa fall. Men om man har så bråttom att man behöver hitta ny personal på mindre än 1,5 veckor så skulle jag nog vilja säga att man ska arbeta på sin framförhållning och planering.
I teorin låter det väldigt bra, men praktiskt fungerar det ju sällan så. Säg att man får en kund som vill ha en funktion i ett program man inte kan själv. Visst kan man säga till kunden att vänta i 1,5 veckor men de flesta vill se att något händer snabbare än så. Eller om en programmerare blir sjuk och man snabbt behöver hitta en ersättare.
Jag menar nog att det är ganska stor skillnad just när det gäller tidsaspekten i dessa fall, med ofta korta projekt som faktiskt behöver lösas inom kort tidsram. På AMS etc förmedlas väl nästan uteslutande längre projektanställningar eller fastanställningar? Då är det en annan sak och då ska man givetvis ha god planering.
Arguspunktnu är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-01-06, 11:32 #40
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Citat:
Ursprungligen postat av annahelin Visa inlägg
Det är väl inget konstigt med att de vill besvara kritik som riktas mot dem, skulle inte du vilja svara på det om du var administratör?
<ironi>
Självklart att det är viktigare att besvara kritik än att moderera trådar. Det viktiga är att folk som klagar får sig en åthutning så att de skärper sig och slutar gnälla. På det viset sparar man in mycket onödigt arbete med att faktiskt moderera inlägg. Det var ju hela fyra stycken inlägg där, kan tänka mig vilken enorm arbetsinsats det är att klicka in OK på de som ska publiceras och författa ett par PM till de som behöver ändras. Kan ta ett par veckor till, minst.
</ironi>
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017