Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Getupdated FALSK toppgaranti!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-08-12, 09:47 #31
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by StefanBergfeldt@Aug 12 2008, 08:35
SEO-företag kan absolut vara bra. Naturligtvis vore det bra om PR-byrån gjorde detta, men att säga att man ska göra allt själv fungerar inte.

Jag programmerar webbsidan. Jag gör det enligt standard och med tillgänglighet i åtanke. Jag får hjälp med hur den interna länkningen ska se ut, och jag får hjälp med att skapa inlänkar med relevanta ankartexter. Tyvärr har jag fått göra sökordsanalysen själv.

Jag förlitar mig på en grafiker för att göra grafiken, och jag blandar mig inte i vare sig grafikerns jobb, eller elektronikingengörens jobb. Om var och en sköter det han eller hon är bäst på, så blir resultatet riktigt bra.
Det är skillnaden , att SEO:a en hemsida är inte särskilt märkvärdigt. Det är handlar mer om att bygga upo instrastruktur som leverar länkkraft. Därav kan vilken programmerare som helst göra jobbet.

En del yrkesroller kan rationalisera bort, SJ behöver inte bromsare eller eldare på sina tåg längre. Sajt ägare kommer inte behöver SEO:are om man gör rätt från början, man behöver en "länk" mäklare ...
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-12, 22:58 #32
kulmungis avatar
kulmungi kulmungi är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 229
kulmungi kulmungi är inte uppkopplad
Medlem
kulmungis avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 229
Citat:
Originally posted by klein@Aug 12 2008, 09:47

Det är skillnaden , att SEO:a en hemsida är inte särskilt märkvärdigt. Det är handlar mer om att bygga upo instrastruktur som leverar länkkraft. Därav kan vilken programmerare som helst göra jobbet.
En del yrkesroller kan rationalisera bort, SJ behöver inte bromsare eller eldare på sina tåg längre. Sajt ägare kommer inte behöver SEO:are om man gör rätt från början, man behöver en länk mäklare ...
Håller helt och hållet med ovan och de som varit inne på detta tidigare i tråden.

Kan jag som programmerare SEO och kan min Designer SEO så behöver bara vi lära den som kommer publisera text på sidan lite tänk inom SEO.
Vi bygger ju alla vår del av sidan, och kan alla grunden inom SEO kommer sidan redan från början ha en maximal möjlighet att komma in bra i sökmotorerna. Programmeraren bygger sidan med tex urlrewrite och liknande, och designern håller sig ifrån att fylla sidan med bilder där det egentligen bör vara text.

Alla som bygger en sida kan dra sitt strå till stacken, vilket gör att anlita ett seoföretag på sidan om som man egentligen inte vet vad de gör blir helt onödigt. Allt detta med offsite lösningar som flertalet seoföretag använder sig av kommer bara sluta med att man en dag faller som en sten i sökresultatet och kanske blir kvar där ett tag som straff.

Och det jag säger bygger helt på egen erfarenhet.
Stämmer in på det digiArt skrev, är i samma läge som han. Vilket även syns att vi slåss om exakt samma sökort(flera) på två av våra sidor och båda ligger bra till i sökresultatet. Och jag har ingen speciell utbildning inom SEO tror inte heller digiArt har det utan bygger allt på sunt förnuft och framförallt läser på det som behövs.
kulmungi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-14, 07:12 #33
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Originally posted by kulmungi@Aug 12 2008, 22:58
Och jag har ingen speciell utbildning inom SEO tror inte heller digiArt har det utan bygger allt på sunt förnuft och framförallt läser på det som behövs.
SEO handlar om att testa och laba, tro inte det finns någon utbildning att få inom detta området, utan handlar bara om många timmar framför datorn och vara lite kreativ på nya lösningar.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-14, 11:08 #34
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Jag kan bara hålla med om att GUs toppgaranti är "sådär". Själv hamnade jag i en deal där jag absolut inte betalade några 45000, men likväl låste mig till GetUpdated. Ett avtal där ett seo-företag får betalt för att lägga dig i topp innebär att du inte kan optimera något själv utan att riskera att få betala pengar för det. Det är mindre bra.

Dessutom har jag inte särskilt bra saker att säga om sättet som GUs anställda skötte hela caset på, men det är en helt annan historia.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-14, 16:53 #35
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Citat:
Ursprungligen postat av klein
Citat:
Ursprungligen postat av StefanBergfeldt
SEO-företag kan absolut vara bra. Naturligtvis vore det bra om PR-byrån gjorde detta, men att säga att man ska göra allt själv fungerar inte.

Jag programmerar webbsidan. Jag gör det enligt standard och med tillgänglighet i åtanke. Jag får hjälp med hur den interna länkningen ska se ut, och jag får hjälp med att skapa inlänkar med relevanta ankartexter. Tyvärr har jag fått göra sökordsanalysen själv.

Jag förlitar mig på en grafiker för att göra grafiken, och jag blandar mig inte i vare sig grafikerns jobb, eller elektronikingengörens jobb. Om var och en sköter det han eller hon är bäst på, så blir resultatet riktigt bra.
Det är skillnaden , att SEO:a en hemsida är inte särskilt märkvärdigt. Det är handlar mer om att bygga upo instrastruktur som leverar länkkraft. Därav kan vilken programmerare som helst göra jobbet.

En del yrkesroller kan rationalisera bort, SJ behöver inte bromsare eller eldare på sina tåg längre. Sajt ägare kommer inte behöver SEO:are om man gör rätt från början, man behöver en "länk" mäklare ...
SJ behöver spårvägar som leder resenärerna rätt dock
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-16, 04:19 #36
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Citat:
Ursprungligen postat av Finnmera
Citat:
Originally posted by -klein@Aug 12 2008, 09:47
Citat:
Ursprungligen postat av StefanBergfeldt
SEO-företag kan absolut vara bra. Naturligtvis vore det bra om PR-byrån gjorde detta, men att säga att man ska göra allt själv fungerar inte.

Jag programmerar webbsidan. Jag gör det enligt standard och med tillgänglighet i åtanke. Jag får hjälp med hur den interna länkningen ska se ut, och jag får hjälp med att skapa inlänkar med relevanta ankartexter. Tyvärr har jag fått göra sökordsanalysen själv.

Jag förlitar mig på en grafiker för att göra grafiken, och jag blandar mig inte i vare sig grafikerns jobb, eller elektronikingengörens jobb. Om var och en sköter det han eller hon är bäst på, så blir resultatet riktigt bra.
Det är skillnaden , att SEO:a en hemsida är inte särskilt märkvärdigt. Det är handlar mer om att bygga upo instrastruktur som leverar länkkraft. Därav kan vilken programmerare som helst göra jobbet.

En del yrkesroller kan rationalisera bort, SJ behöver inte bromsare eller eldare på sina tåg längre. Sajt ägare kommer inte behöver SEO:are om man gör rätt från början, man behöver en "länk" mäklare ...

SJ behöver spårvägar som leder resenärerna rätt dock
Förvisso! Fråga är dock om SEO företagen leder någon rätt. En hög med lyckosökare som man få i luren lite då och då.

Tillskillnade från eldaren på SJ som antaligen gjorde ett hedligt och gott jobb, så verka det flesta SEO företag bedriva någon halvkriminell verksamhet, där man skall lura folk på en avtal som , där det är svårt och mätta om resultatet är bra eller dåligt.
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-25, 08:01 #37
daddyd daddyd är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 3
daddyd daddyd är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 3
Getupdated är ett företag med många affärsområden, synd att folk klagar på SEO biten och hoppas Getupdated blir bättre på det. Andra områden inom företaget är absolut världsklass!

Tror inte Microsoft skulle vara en kund till Getupdated om de inte såg potentialen. Har en kompis som jobbar åt Microsoft som alltid beskriver Getupdated som ett kvalitetsföretag.
daddyd är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-25, 08:24 #38
pokerstjärnas avatar
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 138
pokerstjärna pokerstjärna är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
pokerstjärnas avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 138
Citat:
Originally posted by daddyd@Aug 25 2008, 08:01
Getupdated är ett företag med många affärsområden, synd att folk klagar på SEO biten och hoppas Getupdated blir bättre på det. Andra områden inom företaget är absolut världsklass!

Tror inte Microsoft skulle vara en kund till Getupdated om de inte såg potentialen. Har en kompis som jobbar åt Microsoft som alltid beskriver Getupdated som ett kvalitetsföretag.
Vad exakt köper microsoft för tjänst hos getupdated?
Hur många företag är inte microsoft kund hos, jag tror inte de håller räkningen själv
pokerstjärna är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-25, 08:42 #39
daniel_s avatar
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
daniel_s avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
Citat:
Originally posted by daddyd@Aug 25 2008, 07:01
Getupdated är ett företag med många affärsområden, synd att folk klagar på SEO biten och hoppas Getupdated blir bättre på det. Andra områden inom företaget är absolut världsklass
Tror inte Microsoft skulle vara en kund till Getupdated om de inte såg potentialen. Har en kompis som jobbar åt Microsoft som alltid beskriver Getupdated som ett kvalitetsföretag.
Du jobbar väl själv för Getupdated så det borde väl vara dumt att säga något annat
daniel_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-25, 09:00 #40
Sundream Sundream är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 161
Sundream Sundream är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 161
Botten napp från getupdated...... :lol:

Welcome the world of visual communicationDaniel Norin Art Director Getupdated. Welcome to my small corner in the pink pop media world called life, this is my 4.68 minutes of fame according to ...
www.danielnorin.com/ -


daddyd = Daniel Norin, Art Director, Getupdated, Stockholm, Sweden


Mvh Lennart
Sundream är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:45.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017