Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Ett svenskt "servage"?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-10-20, 00:05 #1
Frost Frost är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 478
Frost Frost är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 478
Blir snart lite galen på att hitta en bra svensk hosting och hoppas någon här har ett tips som jag inte har hittat hittils.....

Jag vill ha de bästa bitarna från servage och matcha det med en svensk grund och location.
(det jag menar med servage är till exempel

skapa oändligt med mysql baser, ställa in cronjobb, lägga in obegränsat med domäner (begränsade domäner i hosting är otroligt dåligt), flera ftp konton utan extra kostnad (eller åtminstonne ett par stycken), idn stöd, kontrollpanel!, phpmyadmin eller liknande, php och bra med både diskspace och trafik.

I dagsläget är jag inte intresserad av annat än shared men börjar se att det snart inte finns andra val...

Loopia är jag idag rätt nöjd med för små projekt men mycket där som stör mig sett ur deras hosting, såsom betala extra för i princip alla små saker man vill (ftp, mysql etc) uuuutmärkt service dock.

För att förtydliga så skulle jag gärna vilja veta om det finns något som inte tas upp här på WN titt som tätt (alltså går JX, webbhosting, bone, one, crystone etc bort)

Någon där ute som har ett superhostingbolag som ännu ej fått den berömmelse det förtjänar?
Frost är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-20, 00:29 #2
Frost Frost är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 478
Frost Frost är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 478
Kan inget annat än att hålla med dig Kjette, och då måste jag tillägga "tyvärr" för det skulle vara helt underbart om det nu fanns!
Frost är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-20, 01:04 #3
end end är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 350
end end är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 350
De som ligger närmast i Sverige är nog:

Proinet.se
scorpiondata.com

Om de inte räcker, ja då är det kört .

EDIT: Jag har nu ändrat, så att vi inte får några missförstånd här.
end är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-20, 13:47 #4
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Magnus_A Magnus_A är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 2 604
Det du beskriver borde vara standard i webbhotells världen. Alla dessa gamla avtalskonstruktioner med snårig prissättning och märkliga begränsningar som hänger kvar sedan förra årtusendet.
Framförallt begränsningen på antal domäner tycker jag är svår att förstå. Har i mitt nuvarande abb på webbland inte fullt ut vad du beskriver men är nöjd ändå tack vare flexibilitet och tillmötesgående. Kan inte svara på om det skulle räcka hela vägen åt dig.
Magnus_A är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-21, 17:09 #5
Frost Frost är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 478
Frost Frost är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 478
Jo jag är väl också av den uppfattningen att det borde vara "standard" eller åtminstonne inte såpass svårtillgängligt som jag upplever det som..

Har varken testat scorpiondata eller proinet, och jag blir inte klok på alla trådar här om dessa två... båda har ju haft både mkt plus o minus
Frost är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-21, 20:16 #6
folo folo är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 57
folo folo är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2005
Inlägg: 57
Citat:
Ursprungligen postat av Kjette
Citat:
Ursprungligen postat av DLS
Jo jag är väl också av den uppfattningen att det borde vara standard eller åtminstonne inte såpass svårtillgängligt som jag upplever det som..
Har varken testat scorpiondata eller proinet, och jag blir inte klok på alla trådar här om dessa två... båda har ju haft både mkt plus o minus
Jo vi har haft våra problem, men som dem senaste personerna skrev i tråden så har det även funkat perfekt efter flytten, och har själv ringt upp kunder och frågat hur det nu känns efter flytten och dom är mycket nöjd nu efter flytten till nya servrar.
tänkte bara påpeka att jag försökte trycka på länken "beställ" för att beställa en domän på eran sida och det gick inte så bra, fick en forbidden error. och dessutom har ni brutna länkar till bilderna på eran colocation hall. ser inte så bra ut ärligt talat.
folo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-26, 00:29 #7
Frost Frost är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 478
Frost Frost är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 478
Behöver en stabil webbhosting så snabbt som möjligt, gärna så likt servage som möjligt, men man kan inte få allt har jag märkt

Inser dock att jag inte kan få det som det ser ut nu, men är det något hostingbolag som just "du" gillar som inte skrivits om här och som fyller nästan alla kraven?

Vet att det finns en guide men jag vill ha åsikter från användarna själva och baserat på mina (ovanstående) önskemål helst..

Och jag måste skynda mig för jag har redan fått skjuta upp en release pga nuvarande hostingproblem (som säkert löser sig men jag vill gardera mig)
Frost är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-26, 01:25 #8
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Det finns ett helt gäng anledningar till att man inte gör ett svenskt sådant.

Dels behöver man inte erbjuda tokstora konton för snuspengar, man kan erbjuda tokstora konton för normala pengar, det säljer ändå.
Varför sänka priset när man inte behöver liksom, dyra konton ger mer medvetna kunder (i överlag) medan billigare konton drar till sig såna som man som företagare inte ska nämna. :blink:

Nummer två är att svenska hostingbranschen inte på långa vägar är i samma nivå dom är i USA idag, snarare är vi i Sverige idag där USA var -96-98 nånstans.
Ju mer teknikerna utvecklas för webben ju snabbare kommer vi komma ikapp USA, det blir mer streamad video, mer interaktivitet o.s.v. Det styr mycket hur branschen utvecklar sig, om vi står kvar och stampar på plain shared hosting kommer vi alltid ligga 5-10 år bakom usa, priskrigsmässigt.
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-26, 07:51 #9
hundservers avatar
hundserver hundserver är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 905
hundserver hundserver är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
hundservers avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 905
Citat:
Originally posted by DLS@Oct 26 2006, 00:29
Behöver en stabil webbhosting så snabbt som möjligt, gärna så likt servage som möjligt, men man kan inte få allt har jag märkt

Inser dock att jag inte kan få det som det ser ut nu, men är det något hostingbolag som just "du" gillar som inte skrivits om här och som fyller nästan alla kraven?

Vet att det finns en guide men jag vill ha åsikter från användarna själva och baserat på mina (ovanstående) önskemål helst..

Och jag måste skynda mig för jag har redan fått skjuta upp en release pga nuvarande hostingproblem (som säkert löser sig men jag vill gardera mig)
Varför inte satsa på dedikerad server isf? då får du ju bestämma exakt hur du vill ha det.

inte för att jag vet vad du driver för sida men när man ropar efter "oändligt" med databaser,
ftp konton m.m. så låter det som du skall köra ngn form av eget webhotell eller sälja till 3:e part.
hundserver är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-10-26, 23:43 #10
Frost Frost är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 478
Frost Frost är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 478
decibel, kan helt klart hålla med dig.. och jag säger inte att det är fel, marknaden mättas ju på sikt ändå och tjänster utvecklas utefter begäret. Ser ju att fler o fler erbjder vps i annonser och liknande och det såg man inte för bara nått år sen.
Däremot tycker jag att det är en brist på alternativ i huvudtaget. Jag har inget emot att betala "normala" pengar, är inte ett dugg intresserad av att dammsuga efter det billigaste... visar sig oftast ge mer huvudvärk än det är värt (ändock fortsätter jag och testa, mest för att jag vill se vilka som finns och ibland för att jag fått rekomendationer)

Det jag tycker är sjukt konstigt är att det är i princip bara hostingen vi är sjukt sega på i jämförelse med usa, jag har ju själv jobbat där som både grafiker och projektledare och vi är ju deras "inspiration" (skandinavisk design, minimalism, cleant stuk etc) och sverige ligger om inte fortfarande högst i världen på internet per användare så jääkligt högt på listan... så varför ska vår hosting suga? Det är min fråga...

Hundserver: "oändligt" med databaser, ftp etc var helt klart att överdriva och inte ett måste alls, jag bara citerade från servage. Ber om ursäkt om jag skrivit lite galet.. det jag är ute efter är helt nkelt något "utöver det vanliga" som vi annars diskuterat i denna tråd
Frost är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:05.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017