Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


En svensk dator för 1000:-

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-08-02, 15:00 #101
Polis_ttt Polis_ttt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 219
Polis_ttt Polis_ttt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 219
personligen så känns det lite som att köpa grisen-i-säcken om man beställer en dator, betalar i förtid utan att direkt veta om och när den kommer levereras. Men om det funkar, grymt billig sak som man givetvis måste testa och se vad man kan hitta på för roligt med den.
Polis_ttt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-02, 16:17 #102
smultronpusss avatar
smultronpuss smultronpuss är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 383
smultronpuss smultronpuss är inte uppkopplad
Flitig postare
smultronpusss avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 383
Det som luktar mest bluff av allt just nu tycker jag är att man inte kan köpa på postförskott!

Hade det nu varit så att Medison vill leverera datorer till alla skeptiker, varför tillhandahåller man då inte postförskott?
smultronpuss är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-02, 16:28 #103
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Vad har de här killarna tänkt göra med sina liv om det nu är så att det är bluff? Halva sverige^H^H^H^H^H^H världen kommer ju att ha sett dem på bild?

Jag får en viss känsla av att de bara är sjukt naiva och tror att de kan sälja till förlust och sedan ta igen den genom stora volymer? Fast då borde de ju kanske fått kalla fötter och dragit i stopp-snöret för länge sen..
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-02, 16:33 #104
jonathanfranze jonathanfranze är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 111
jonathanfranze jonathanfranze är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 111
Citat:
Originally posted by grazzy@Aug 2 2007, 16:28
Vad har de här killarna tänkt göra med sina liv om det nu är så att det är bluff? Halva sverige^H^H^H^H^H^H världen kommer ju att ha sett dem på bild?
Jag får en viss känsla av att de bara är sjukt naiva och tror att de kan sälja till förlust och sedan ta igen den genom stora volymer? Fast då borde de ju kanske fått kalla fötter och dragit i stopp-snöret för länge sen..
Det är ju inte olagligt att göra en dålig affär, att satsa på en affärsidé som man i efterhand märker aldrig var meningen att hålla. Det hela handlar egentligen om uppsåt. Har man haft ont uppsåt med syfte att vilseleda och lura så är det en sak, men har man försökt att skapa något, satsat på en idé som man trott på men inte lyckats så är det en annan sak. Att misslyckas är inte olagligt.
jonathanfranze är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-02, 16:59 #105
fors fors är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 131
fors fors är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 131
Citat:
Originally posted by grazzy@Aug 2 2007, 16:28
Vad har de här killarna tänkt göra med sina liv om det nu är så att det är bluff? Halva sverige^H^H^H^H^H^H världen kommer ju att ha sett dem på bild?
Jag får en viss känsla av att de bara är sjukt naiva och tror att de kan sälja till förlust och sedan ta igen den genom stora volymer? Fast då borde de ju kanske fått kalla fötter och dragit i stopp-snöret för länge sen..
Jag såg en repris av Uppdrag Granskning igår. Första halvan av programmet handlade av en person som heter Bo Johansson. Han försvann bara efter att folk hade investerat en massa pengar i hans bolag. Helt klart sevärd och intressant dokumentär! Så visst är det möjligt att bara försvinna med en massa pengar.

http://svt.se/svt/play/video.jsp?a=854314
fors är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-02, 17:50 #106
NiGHTFiRE NiGHTFiRE är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 98
NiGHTFiRE NiGHTFiRE är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 98
Jag tror verkligen inte att de har en fabrik i Brasilien och faktiskt använder den... Jag bor själv i Brasilien och tullarna för att ta ut och in grejerna är så förbaskat dyra... Det är tom svårt att föra ut pengar från landet... Själv tycker jag att det luktar skumt över allt eftersom ibland säger han att de är gjorde i Brasilien och ibland i andra ställen.. Men endå verkar det grymt konstigt att de skulle ha en presskonferans om det var bluff, vi har ju alla sett deras ansikten och sådant så det kan väll inte vara alltför svårt att ta fast dem om de är bidragare?
NiGHTFiRE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-02, 18:14 #107
nicclas nicclas är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 340
nicclas nicclas är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 340
Bästa Medison-artikeln i media hittills: http://www.jnytt.se/Read__9715.aspx ;-)
nicclas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-02, 18:28 #108
Cos Cos är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 307
Cos Cos är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 307
Vadå?! Nästa löning smäller de. 1000spän liksom. Är det en bluff och de lurar mig så lär jag kämpa till sista andetaget för att få tillbaka mina pengar.
Cos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-02, 18:48 #109
blixtsystems blixtsystems är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 442
blixtsystems blixtsystems är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 442
@NiGHTFiRE
Är det så att man betalar tullarna även om man för in komponenter som man monterar och sedan skickar ut produkten till kunder utomlands?

Tydligen så har inte Brasilien ett utlämningsavtal med Sverige, så ta fast Valdi går inte för att de blåser svenskar om han håller sig där efter det framkommit att det är en blåsning.
blixtsystems är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-02, 20:47 #110
NiGHTFiRE NiGHTFiRE är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 98
NiGHTFiRE NiGHTFiRE är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 98
blixtsystems: Det vet jag faktiskt inte men jag vet iaf att teknologin är mycket sämre här eftersom att det är så extremt dyrt att föra in grejer i Brasilien... Skulle tycka att det var konstigt att det var billigare i scenariot som du berättade eftersom tullarna vill alltid ha pengar....
NiGHTFiRE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:46.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017