Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Ny version av tvrutan.se

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-10-29, 13:13 #1
dotvoid dotvoid är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 199
dotvoid dotvoid är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 199
Hej!

Jag skulle gärna höra vad ni tycker om vår nya (ej släppta) version av tv-tablå TV-rutan? Det är mycket kvar som måste slipas på innan vi kan släppa den live. En alphaversion finns att testa på http://tvrutan . mesh . se. (För att jämföra med den gamla/nuvarande så finns den på http://www . tvrutan . se).

Det är en tidig version och mycket fungerar inte fullt ut. Dessutom är en del saker lite långsammare än de borde vara. Sajten fungerar _inte_ tillfredställande i Internet Explorer 6 och vi påbörjar jobbet med att införa stöd för gamla webbläsare när vi är nöjda.

Så berätta vad ni gillar, ogillar och vad ni saknar osv.

/Danne
dotvoid är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-05, 12:00 #2
dotvoid dotvoid är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 199
dotvoid dotvoid är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 199
Nu har vi lagt tvrutan . se på rätt adress. Vi vet en hel del inte fungerar fullt ut. Dessutom har vi tagit beslutet att strunta i IE6 och de 10% som använder den webbläsaren. Det är dags. Så kritik mottagets nu tacksamt vad gäller både funktionalitet och utseende - och huruvida det är rätt att ignorera IE6...
dotvoid är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-05, 13:24 #3
Avamias avatar
Avamia Avamia är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 431
Avamia Avamia är inte uppkopplad
Flitig postare
Avamias avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 431
Jag saknar unika funktioner för den här TV-tablån. Jag känner att den bli en i mängden. Det är ingen nyskapande tjänst, ingen nyskapande design och det gör mig lite besviken. Ni har en favoritlista, men till vilken nytta då? Jag kan inte hitta att ni erbjuder påminnelser via IM, e-post, SMS eller liknande. Jag kan inte heller se varför jag skulle använda TV-rutan framför de äldre tjänsterna.
Avamia är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-05, 13:41 #4
dotvoid dotvoid är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 199
dotvoid dotvoid är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 199
Favoriter/påminnelser är där nu - men inte fullt utvecklade. Sant.

Den enda del som är unik är gällande filmer och serier där vi vid ett program visar andra filmer/serier som går på TV med samma medverkande. Det är mig veterligen unikt. Tyvärr blev data något felaktig vid första beta-importen nu och filmer visas lite felaktigt.

Båda dessa funktioner kommer utvecklas framöver. Nu gäller det dock först att få en tjänst som fungerar utan problem så att det går att bygga på den.
dotvoid är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-05, 17:01 #5
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar
 
Reg.datum: Aug 2006
Inlägg: 1 511
Skulle vilja se en funktion som analyserar dina favoriter och tipsar dig om de kommande dagarnas program/filmer baserat på vad du favoriserat och hur högt betyg dessa fått.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-06, 17:17 #6
sarahellman sarahellman är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 20
sarahellman sarahellman är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 20
När man klickar på ett tv- program för att läsa mer om det, så finns kanalens logotyp med, vänster om rubriken. Dessa logotyper är förskräcklig lågupplösta, det tycker jag att ni borde rätta till!
Sen anser jag att det är ett irritationsmoment när man har gjort sidan någon millimeter för bred så att den horisontella scrollern kommer fram, så ser er site ut, åtminstone på min datorskärm.
sarahellman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-06, 22:24 #7
dotvoid dotvoid är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 199
dotvoid dotvoid är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 199
Ja - de lågupplösta bilderna är på gång. Ibland drar vissa saker ut på tiden och vi valde att lägga ut sajten med de uppskalade småbilderna. Vad gäller bredden kanske vi får titta på det om det är precis på marginalen av en vanlig upplösning. Ibland glömmer man sig när man själv sitter på 1920x1200...
dotvoid är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-06, 09:51 #8
dotvoid dotvoid är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 199
dotvoid dotvoid är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 199
Så har vi äntligen åtgärdat mycket som folk retat sig på. Vi har snabbat upp gränssnittet, snyggat till loggor och lagt till en sökning. Allt som blivit gjort har gjorts utan att ändra utseende etc. Blev det bättre? Funkar det som det ska i er X webbläsare? Funkar sökningen som man förväntar sig? All kritik och alla kommentarer är välkomna!
dotvoid är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-06, 10:46 #9
biokonsult biokonsult är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 680
biokonsult biokonsult är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 680
För dålig avgränsning åt sidorna svårt att se, frågan är om inte tonade hjärtat och tvrutan ska bort, pixeljustering hit och dit är ett måste!
biokonsult är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-06, 21:58 #10
dotvoid dotvoid är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 199
dotvoid dotvoid är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 199
De tonade ikonerna kommer vara kvar - vi har funderat mycket på det.

Men jag skulle gärna vilja veta mer vad du menar med pixeljustering. Jag antar att du anser det behövs någonstans? Vilken webbläsare du använder vore också intressant om det är något som inte stämmer.
dotvoid är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:27.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017