Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Kundhantering och faktureringssystem

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-08-04, 23:03 #1
abergmans avatar
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 762
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
abergmans avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 762
Tool Kundhantering och faktureringssystem

Hej!

Vi har byggt ett webbaserad Kundhanterings och faktureringssystem som nu börjar närma sig skarp drift. Vi skulle vilja ha er input, vad tycker ni? Är det något som saknas?

Tanken är att göra det enkelt att hålla koll på sina kunder och sina fakturor, målgruppen är ett mindre eller mellanstort bolag som inte sysslar med butiksverksamhet, utan snarare konsulting eller hantverkstjänster. Där man inte skriver ut 1000 tals fakturor varje vecka, snarare en eller två i veckan och som vill lägga mer tid på att göra sitt jobb än att tänka på hur man ska gör när man fakturerar. Självklart så klarar systemet av att hantera stora mängder fakturor, men stöd för att skapa återkommande/batchhantering av fakturor finns ännu inte, men är på planeringsstadiet.

Fokus ligger på enkelhet, det ska inte vara svårt att skicka iväg sina fakturor. Det har även varit viktigt att få det att se modernt och inbjudande ut, då många liknande lösningar ser ut som att de är utvecklade på stenåldern.

Det är i dagsläget inte riktigt klart med försäljningsmodell eller hur avtalen ska se ut, men det kommer inte att vara en gratistjänst.

Vi har en roadmap där det planeras integration med kreditupplysningstjänster och bank/postgirot.

Ni hittar inloggningsuppgifter och systemet på http://crm.sngw.se

Skriv gärna era synpunkter här i tråden eller skicka mig ett PM.

Senast redigerad av abergman den 2010-08-04 klockan 23:06 Anledning: felstavning
abergman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-04, 23:24 #2
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Hej,

För tillfället anser jag att detta är ett system man kan köpa för $20-30 dollar idag. Inget speciellt och har verkligen ingen feedback och ge för det finns inget som imponerar. Ja, det är några formulärer och listor, inte mer än vad man får för ett litet systen köpt på codecanyon.

Dock har ni en hel del funktioner på gång, så ni skulle kanske vänta med feedback till senare.
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-04, 23:28 #3
abergmans avatar
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 762
abergman abergman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
abergmans avatar
 
Reg.datum: Feb 2010
Inlägg: 762
Citat:
Ursprungligen postat av Terabyte Visa inlägg
Hej,

För tillfället anser jag att detta är ett system man kan köpa för $20-30 dollar idag. Inget speciellt och har verkligen ingen feedback och ge för det finns inget som imponerar. Ja, det är några formulärer och listor, inte mer än vad man får för ett litet systen köpt på codecanyon.

Dock har ni en hel del funktioner på gång, så ni skulle kanske vänta med feedback till senare.
Anledningen till att vi vill ha feedback i ett så tidigt skede är för att kunna komma vidare i utvecklingen, det är så enkelt att bli hemmablind och få en utomståendes åsikt är guld värt.

Tack!
abergman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-05, 00:09 #4
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Kan bidra med något, men jag skulle nog kunna säga en del.

Gillar sökningen/filtrering i tabeller som de har i detta system: http://codecanyon.net/item/ultimate-...-manager/47626

Får man många ordrar/kunder/annat så är snabb sökning viktig. Ser inte någon sökning alls hos er, förutom endast på första sidan och den är inte alls tydlig, så att den syns.

--

Listan av fakturor. Grön markering i slutet som åtgärd? Knepiga ikoner. För min del om jag ser grönt i slutet tänkter jag på att det är redan betalt, men sen såg jag att det är en åtgärd för att markera det betalt.

Ha en kolumn med status för snabbare översikt. Grön ikon för allt som är betalt och klart och rött för det som inte är betalt. Tar mindre plats än text som ni har nu. Sedan en kolumn med åtgärder, som inte är färgade grön eller rött, utan annan mer neutral färg.

--

Överlag tycker jag att systemet inte ser ut speciellt spännande. "Next Generation CRM" - nej, inte än, långt ifrån. Lite tråkigt. Ser ingen som imponerar direkt. Man skal linte jämföra ert system med t.ex. mer utvecklade system som varit igång länge, men blicka ibland lite på t.ex. ClientExec.

Senast redigerad av Helix den 2010-08-05 klockan 00:16
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-05, 00:40 #5
Normans avatar
Norman Norman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 589
Norman Norman är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Normans avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 589
Ta en titt på fortnox , vi använder själva det idag och är supernöjda.
Något liknande fast med snyggare och mer effektiv design tror jag skulle kunna sälja.

Ni måste även ta hjälp av faktureringsexpert vad gäller fakturasystemet, risken nu är att inte skulle godkännas för bokföringsändamål.
Norman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-05, 00:57 #6
DavidVWallin DavidVWallin är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 19
DavidVWallin DavidVWallin är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 19
Tar gladeligen emot dessa kommentarer och skall ha dem i stor och tydlig skrift när vi nu planerar nästa version (med många fler funktioner).

Vad gäller giltigheten för systemet så är fakturorna korrekta utifrån de regler som t.ex skatteverket sätter.
DavidVWallin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-05, 00:59 #7
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Citat:
Ursprungligen postat av Norman Visa inlägg

Ni måste även ta hjälp av faktureringsexpert vad gäller fakturasystemet, risken nu är att inte skulle godkännas för bokföringsändamål.

Nu är det väl inte jag som skall fråga, men kan du redovisa varför?


--

Så länge de följer reglerna:
http://www.skatteverket.se/foretagor...c80005195.html
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017