Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Relevansa AB, känns oseriöst

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-10-03, 12:11 #1
redrum redrum är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 24
redrum redrum är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 24
Standard Relevansa AB, känns oseriöst

Jag blev uppringd från en säljare som påstod att vi inte fanns med på Google under vissa sökord, vilket inte stämmer.
Han skulle sedan sälja 400 besökare för 6900 kr. Det visade sig efter att jag frågade att det handlade om adwords.
Han påstod att jag måste ängna 5 timmar om dagen för att hamna på förstasidan på google med adwords, och att de kunde ordna fram bättre priser på sökorden.

Jag blev trött på honom och försökte avsluta samtalet, men det gick inte så jag fick bara lägga på.

Tragiskt med dessa säljare som ljuger och försöker lura folk.

//Freddan
redrum är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-03, 12:36 #2
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 2 225
Nu blandar han väl ihop det.. Adword styrs av mängden pengar man vill betala per klick.. Inte ens att SEO:a kräver 5 timmar om dagen, dock kräver det att man har en infrastruktur med domäner, som man kan länka till sin sida.

Ett tips att SEO, gör när man åker till jobbet. Perfekt att använda den där 1/2 h på tunnelbana och jobba med sånt. Synd att de inte finns 1:a klass vagnar i Stockholm tunnelbana


Citat:
Ursprungligen postat av redrum Visa inlägg
Jag blev uppringd från en säljare som påstod att vi inte fanns med på Google under vissa sökord, vilket inte stämmer.
Han skulle sedan sälja 400 besökare för 6900 kr. Det visade sig efter att jag frågade att det handlade om adwords.
Han påstod att jag måste ängna 5 timmar om dagen för att hamna på förstasidan på google med adwords, och att de kunde ordna fram bättre priser på sökorden.

Jag blev trött på honom och försökte avsluta samtalet, men det gick inte så jag fick bara lägga på.

Tragiskt med dessa säljare som ljuger och försöker lura folk.

//Freddan
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-03, 13:13 #3
redrum redrum är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 24
redrum redrum är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 24
Jag tror nog att de ringer runt och hoppas att få tag på folk som inte har någon koll på adwords eller seo.
redrum är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-03, 15:32 #4
Henkutt Henkutt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 157
Henkutt Henkutt är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 157
Jobbade inte Finnmera (eller vad dom hette?) så också. Smart upplägg som bygger på att köpar inte vet vad Adwords är. Man tar 5 kr per klick, men annonserar på ord där det kostar cirkus 2,50kr.

Om det är seriöst eller ej... ptja jag tycker inte det, men det är ju inte olagligt.

Citat:
Ursprungligen postat av redrum Visa inlägg
Jag blev uppringd från en säljare som påstod att vi inte fanns med på Google under vissa sökord, vilket inte stämmer.
Han skulle sedan sälja 400 besökare för 6900 kr. Det visade sig efter att jag frågade att det handlade om adwords.
Han påstod att jag måste ängna 5 timmar om dagen för att hamna på förstasidan på google med adwords, och att de kunde ordna fram bättre priser på sökorden.

Jag blev trött på honom och försökte avsluta samtalet, men det gick inte så jag fick bara lägga på.

Tragiskt med dessa säljare som ljuger och försöker lura folk.

//Freddan
Henkutt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-03, 15:45 #5
daniel.s daniel.s är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 341
daniel.s daniel.s är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 341
Nabil här på wn har skrivit om ett företag som arbetar likadant fast under ett annat namn:

http://nabillionaire.se/se-upp-for-annonskonsulterna/
daniel.s är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-04, 12:02 #6
Relevansa admin Relevansa admin är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 9
Relevansa admin Relevansa admin är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 9
Hej Freddan,

Tror det har blivit ett missförstånd eller att du inte är tillräckligt lyhörd, vi har inga engagemang för 6990kr, det du beskriver kan vara vårt Webb-paket. Där man får en hemsida samt optimering (adwords samt sociala medier), prismässigt när det kommer till hemsideproduktion samt optimering är vi nog en av de billigaste i södra Skåne, Småland.

Vi arbetar bland annat med att skapa nya hemsidor, redigera/fräscha upp befintliga hemsidor samt optimera dessa med olika verktyg så som Ppc, Ppa, google places samt sociala medier. Vi har som sagt inga engagemang som kostar 6990 kr, men har du frågor eller funderingar kring hemsidor, optimering av hemsidor eller effekten av sociala medier är du välkommen att ringa vår support på tel 040-150057 el maila in på [email protected].

Att ägna 5 timmar om dagen för att hamna på första sidan på sökmotorn Google med hjälp av Adwords är inte fel, men det vi gör under dessa 5 timmar är att tillverka hemsidor samt optimera dessa, alltså ännu ett missförstånd eller brist på lyhördhet.

Vi har en hel del referenskunder, vissa av de finns på vår hemsida, om du känner dig osäker på att vi skulle leverera det vi påstår är du välkommen att ta kontakt med någon av dessa kunder.

Det finns en uppsjö av mediabyråer på marknaden, det vi gör för att sticka ut ur mängden är att sätta kunden i absolut fokus samt ha mottot: Vårt arbete är inte färdigt så länge kund ej är nöjd.

Väl mött

/Relevansa admin

Tel: 040-150057
Mail: [email protected]

Senast redigerad av Alex den 2011-10-07 klockan 17:37 Anledning: Återställt inlägg
Relevansa admin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-04, 14:02 #7
redrum redrum är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 24
redrum redrum är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 24
Citat:
Ursprungligen postat av Relevansa admin Visa inlägg
Hej Freddan,

Tror det har blivit ett missförstånd eller att du inte är tillräckligt lyhörd, vi har inga engagemang för 6990kr, det du beskriver kan vara vårt Webb-paket. Där man får en hemsida samt optimering (adwords samt sociala medier), prismässigt när det kommer till hemsideproduktion samt optimering är vi nog en av de billigaste i södra Skåne, Småland.

Vi arbetar bland annat med att skapa nya hemsidor, redigera/fräscha upp befintliga hemsidor samt optimera dessa med olika verktyg så som Ppc, Ppa, google places samt sociala medier. Vi har som sagt inga engagemang som kostar 6990 kr, men har du frågor eller funderingar kring hemsidor, optimering av hemsidor eller effekten av sociala medier är du välkommen att ringa vår support på tel 040-150057 el maila in på [email protected].

Att ägna 5 timmar om dagen för att hamna på första sidan på sökmotorn Google med hjälp av Adwords är inte fel, men det vi gör under dessa 5 timmar är att tillverka hemsidor samt optimera dessa ännu ett missförstånd.

Vi har en hel del referenskunder, vissa av de finns på vår hemsida, om du känner dig osäker på att vi skulle leverera det vi påstår är du välkommen att ta kontakt med någon av dessa kunder.

Det finns en uppsjö av mediabyråer på marknaden, det vi gör för att sticka ut ur mängden är att sätta kunden i absolut fokus samt ha mottot: Vårt arbete är inte färdigt så länge kund ej är nöjd.

Väl mött

/Relevansa admin

Tel: 040-150057
Mail: [email protected]
Jag visste inte om jag skulle bry mig om att svara på detta, men jag gör det iaf.

När jag blev kontaktad kännde säljaren till att vi hade en webbsida, och han informerade oss inte om att det även skulle ingå en webbsida i priset.
Detta hade vart onödigt att försöka sälja in, eftersom vi redan har en hemsida.

Det nämndes inget om att optimera sidan för att öka sökresultaten heller.
Det som ni försökte sälja in har jag redan skrivit, alltså adwords, inget annat och inte till något lägre pris.
redrum är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-04, 15:01 #8
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Kul att WN hamnar på fjärde plats när man söker på Relevansa - visa vad ni går för och knuffa bort WN från topp tio
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-04, 15:29 #9
Relevansa admin Relevansa admin är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 9
Relevansa admin Relevansa admin är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 9
Citat:
Ursprungligen postat av jonny Visa inlägg
Kul att WN hamnar på fjärde plats när man söker på Relevansa - visa vad ni går för och knuffa bort WN från topp tio
@ Freddan (Redrum/Murder), Som vi skrev i förra inlägget:

Vi har inga engagemang för 6990kr, vet ej vem du har pratat med men om du har pratat med någon av våra mediaplanerare borde du fått upp ett telenr samt namn på personen.

Hade varit tacksam om du mailade eller ringde in och berättade vem du har pratat med kring klick samt det nämnda priset.

Tror dock att det hela är uppdiktat, för vi har inga engagemang för den kostnaden.

@ Jonny: vi har inget intresse av att knuffa bort något/någon från topp tio, vi har annat att lägga vår tid samt krut på det vill säga våra kunder.

Har ni frågor/funderingar kring våra offerter eller helt enkelt bara vill komma i kontakt med oss på Relevansa är ni välkomna att ringa eller maila.

Tel: 040-150057
Mail: [email protected]

Väl mött Relevansa admin

Senast redigerad av Relevansa admin den 2011-10-07 klockan 17:35
Relevansa admin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-10-04, 16:41 #10
redrum redrum är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 24
redrum redrum är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 24
Jag har inget syfte med att smutskasta någon. Men blev så irriterad när ni ringde och kom med påståenden som iaf jag aldrig hört talas om.
Det finns en liten chans att jag kan ha fel på priset ni gav mig, men då har jag missat det på + - 1000 kr.

Relevansa admin påstår iaf att jag hittat på allt detta, ni som läser detta får avgöra själv, men jag far inte med osanning. Ett litet påhopp kan man kanske tycka, men jag tänker inte göra någon grej av det.

Jag är ledsen om ni tagit skada av det, men om du Relevansa admin har rent mjöl i din påse så borde du informera dina säljare om vad som gäller.

Eftersom det uppringda numret inte går till någon privatperson så postar jag det här, och det var 076-942 97 34.
redrum är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017