Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Smutskastare & Besserwissers

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-06-23, 18:54 #1
stefanhansson
Guest
 
Inlägg: n/a
stefanhansson
Guest
 
Inlägg: n/a
Läste just en person som sade en mycket bra sak "Sist. Denna tråd är så typiskt forum. En massa folk som egentligen har något vettigt att säga än att kranka ner på någon som kanske har gjort något dumt."

I flera trådar som andra och jag själv skrivit har ca 70% av innehållet och det som skrivit varit ovidkommande eller nedsättande och kränkande.


Varför är det så många människor på detta forum som är perfektionister, besserwissers, smutskastar och är nedsättande mot andra människor, samt som gömmer sig bakom sin dator. Kan garantera att hälften av dem som är aktiva på detta forum är hur sjysta somhelst. Men den andra hälften verkar fortfarande ha problem med sin självkänsla och egenvärde, och vad bättre då än att klanka ner och kränka andra för att själv få känna sig högre värd.


Jag hoppas Thomas, Mats och ni andra som driver och administerar detta forum tar tag i denna sak och ser till att ovidkommande, kränkande, nedsättande och smutskastande kommentarer ej blir tillåtna. Eller att dem som gör det får en varning och sen avstängda. För detta beteende är inte moget, professionellt eller positivt i ett forum för professionella it människor som har företag som omsätter allt från 1 till 10 miljoner.


Mvh


Stefan Hansson
  Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-23, 22:40 #2
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Du tycker med andra ord att admins och moderatorer gör ett dåligt jobb?

EDIT: Exempel på var du drar gränserna skulle vara upplysande.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-23, 23:39 #3
stefanhansson
Guest
 
Inlägg: n/a
stefanhansson
Guest
 
Inlägg: n/a
Westman: Var det så DU tolkade det?


Gränserna är ju just det som är problemet, dessa människor som uppträder illa kan inte se gränser. Men jag tänker inte säga var gränserna skall dras, det är inte min uppgift eller mitt jobb.
  Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-23, 23:40 #4
Matss avatar
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Mats Mats är inte uppkopplad
Supermoderator
Matss avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 1 712
Jag kan absolut hålla med dig om att nivån på väldigt mycket trådar och inlägg håller den nivån som du beskriver. Det är också en sak som med jämna mellanrum dyker upp till diskussion.

Vi är idag 12 moderatorer, 4 admin som på vår fritid håller på och editerar och raderar m.m. Självklart går det i vågor med tid och engageman vad det gäller aktiviteten även bland oss. När vi hade uppe diskussionen senast så tillsattes ett antal nya moderatorer som var hungriga och aktiva med editerandet.

Vi skall inte glömma att dessa eldsjälar jobbar för ett bättre WN helt gratis. Vi kanske skulle utöka moderatorgruppen med några nya medlemmar som har tid och lust att hjälpa till.

Vi har klara och tydliga regler om hur man skall uppföra sig för en trivsam miljö och i samband med att det kommer upp till diskussion nu igen så kanske vi skulle friska upp minnet om vilken nivå vi vill ha på WN genom att slänga ett öga på reglerna.

Varningssystem har diskuterats tidigare också men vi har inte kommit någon vart med det. Vad det gäller avstängning/banning av medlemmar så är det inte speciellt ofta det händer och när det händer så blir det ofta ett himla liv från dom bannade personerna som då öppnar ett nytt konto och kör på det ett tag till.

// Mats
Mats är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-24, 04:57 #5
SimonPs avatar
SimonP SimonP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 832
SimonP SimonP är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
SimonPs avatar
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 832
Jag tycker WN håller bra nivå, jag är själv admin & moderator på större forum, där bannar vi medlemmar nästan varje dag. Det är ju stor skillnad på personangrepp och rättelser ifrån perfektionister, man måste ändå tåla en del.
SimonP är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-24, 08:59 #6
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Citat:
Originally posted by stefanhansson@Jun 23 2007, 23:39
Westman: Var det så DU tolkade det?


Gränserna är ju just det som är problemet, dessa människor som uppträder illa kan inte se gränser. Men jag tänker inte säga var gränserna skall dras, det är inte min uppgift eller mitt jobb.
Ja hur ska man annars tolka det faktum att du skriver att de missar att radera 70% av inläggen?

Så du vill inte diskutera gränsdragningen utan bara klaga på den, det är tämligen okonstruktivt (för att vara snäll).
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-24, 10:21 #7
Lazyman Lazyman är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 78
Lazyman Lazyman är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 78
Jag skriver inte ofta här men läser mer och kan inte annat än hålla med stefanhansson. Vissa personer verkar älska att argumentera även om de har noll aning om ämnet. Det är allt för vanligt med personer så får diskussionerna att glida från ämnet osv.

Detta trotts insatser av admins och moderatorer. Jag är medveten om att det är slitigt att hålla ordning på ett forum, tyvärr så skrämmer de tendenser stefan beskriver bort vettiga människor som skulle kunna tillföra forumet kunskap och erfarenhet.
Lazyman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-24, 10:57 #8
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Och hur blir det bättre om man inte säger till i tråden det avser eller anmäler inlägget? Att starta en separat klagotråd utan att beröra exempel blir i luddigaste laget och ger inget konkret att utgå ifrån vilket är lite av bortkastad tid.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-24, 11:05 #9
Lazyman Lazyman är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 78
Lazyman Lazyman är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 78
Westman, jag väljer ofta bort trådarna utan att hunnit skriva i dem. Trådar som är på väg att spåra ur struntar jag helt enkelt i att ge mig in i. Lägger inte heller möda på att anmäla dessa trådar eftersom jag inte heller är direkt drabbad.

I mitt tycke så har allt för många användare missat poängen med ett forum av den här typen.
Lazyman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-06-24, 11:43 #10
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Nja du blir väl drabbad indirekt eftersom det driver bort människor "som skulle kunna tillföra forumet kunskap och erfarenhet". Det skulle iallafall jag tycka vara något negativt när jag behöver feedback eller hjälp.

Jag säger inte att ni har fel, ni har rätt i sak, men jag har har svårt att se hur det ska kunna bli bättre utan att man diskuterar nivåer och var man vill dra gränserna. Att enbart säga "det här är inte bra" leder ju inte någonstans i slutändan.
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017