Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Köpa TV nu eller i mellandagarna?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-12-09, 11:57 #1
Sneaky Sneaky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 576
Sneaky Sneaky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 576
Standard Köpa TV nu eller i mellandagarna?

Nu när man fått skatteåterbäringen + att gamla TVn dog helt för några dagar sedan har jag blivit sugen på att köpa en ny. Frågan är om jag är dum med tanke på att det inte är lång tid kvar till årets största rea!?

Mina tankar går såhär: Förra året körde samtliga på att slänga iväg 32" gratis, och de som var större var inte full HD osv osv. Jag tycker bara det är skiten de rear ut under mellandagarna eller har jag fel?

Det jag är på jakt efter är en 46-52" FULL HD tv helst 100hz. Grundig, Andersson och liknande går bort då jag vill ha en som är snygg också. Pris 6000-6500kr

Det jag hittat hittills är: http://www.elgiganten.se/product/lju...-tv-46pfl5606h för 6490kr

Någon som har ett bättre förslag?

Nämnas ska också att jag skall köpa kyl/frys och skall försöka på något paketpris.
Sneaky är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-09, 12:14 #2
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
Westman Westman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Westmans avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 4 021
De flesta kedjor har ju lägsta-pris-garantier av olika sort t.ex. att om de sänker priset inom x antal dagar så får du tillbaka mellanskillnaden. x brukar vara 14 - 30 dagar så mellandagsrean är inget problem då den numera börjar innan jul (suck...).

EDIT: För ditt exempel gäller följande:
Citat:
30 dagar prisgaranti
Vi lämnar prisgaranti i 30 dagar från köpdatumet. Detta är vårt löfte till dig om att vi alltid vill ha marknadens lägsta priser. Skulle du mot förmodan hitta en produkt billigare någon annanstans betalar vi tillbaka hela mellanskillnaden. Förutsättningen är att produkten är av samma märke och har motsvarande specifikationer och att den kan köpas på lika villkor. Prisgarantin gäller mot lokala butikskonkurrenter och inte mot internetbutiker. Glöm inte att ta med dig kvittot! Prisgarantin gäller inte vid köp på www.elgiganten.se
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-09, 12:24 #3
Sneaky Sneaky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 576
Sneaky Sneaky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 576
Citat:
Ursprungligen postat av Westman Visa inlägg
De flesta kedjor har ju lägsta-pris-garantier av olika sort t.ex. att om de sänker priset inom x antal dagar så får du tillbaka mellanskillnaden. x brukar vara 14 - 30 dagar så mellandagsrean är inget problem då den numera börjar innan jul (suck...).

EDIT: För ditt exempel gäller följande:
Ja, det stämmer. Dock sa de på Elgiganten att de inte kommer att ha erbjudanden på samma apparater de har erbjudande på nu. Det borde iof gälla även om andra kedjor har den å rea?

Jag har fastnat mer för: http://www.elgiganten.se/product/lju...d-tv-ue46d5005
som stödjer fler videoformat plus att den har nätverksanslutning.

Frågan är bara vad man skall ha den till när den ändå inte stödjer internetfunktioner? Någon som vet?
Sneaky är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-09, 13:05 #4
captaindoes avatar
captaindoe captaindoe är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 431
captaindoe captaindoe är inte uppkopplad
Flitig postare
captaindoes avatar
 
Reg.datum: Dec 2010
Inlägg: 431
Jag är i samma dilemma just nu.

När jag var på mediamarkt i Barkaby för en vecka sedan så hade de reklam att om du köper något nu, och det blir billigare i mellandagarna så får man tillbaka skillnaden.

Men det jag undrar över är, att om två TV apparater har ungefär samma funktionalitet och jag köper X. Så kanske Y betydligt billigare i mellandagarna - och då får jag inte tillbaka mellanskillnaden och det har alltså varit ett dåligt köp.
captaindoe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-09, 14:21 #5
Sneaky Sneaky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 576
Sneaky Sneaky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 576
Citat:
Ursprungligen postat av captaindoe Visa inlägg
Men det jag undrar över är, att om två TV apparater har ungefär samma funktionalitet och jag köper X. Så kanske Y betydligt billigare i mellandagarna - och då får jag inte tillbaka mellanskillnaden och det har alltså varit ett dåligt köp.
Tror inte man får mellanskillanderna när det inte ens är samma produkt. Förut satt ju alla kedjor olika produktnamn på produkterna för att de inte skulle behöva betala ut prisgarantin. Vet inte hur det är längre om de fortfarande luras på det viset.

Jag vet att de fortfanade har olika namn, på prisjakt brukade det vara svårt att hitta produkten på mer än ett ställe men om man tog bort några nummer/bokstäver på slutet fick man fram samma produkt hos fler leverantörer.
Sneaky är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-09, 15:35 #6
Adestro Adestro är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 1 036
Adestro Adestro är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 1 036
Personligen skulle jag köpt en bättre plasma än en budget LED, och sedan inväntat OLED. De flesta av dagens "LED-TV" (inkl. den du länkar till) är ju ändå egentligen bara en LED-belyst LCD-panel.

Senast redigerad av Adestro den 2011-12-09 klockan 15:46
Adestro är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-09, 15:49 #7
Sneaky Sneaky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 576
Sneaky Sneaky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 576
Jo jag vet, men plasma är mycket dyrare speciellt full hd. Dagens erbjudande på mediamarkt verkar sjukt bra. 47" full hd Philips för 4790kr. Såg annonsen nyss och är påväg dit för att köpa en om de finns kvar. Duger tills vidare.
Sneaky är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-09, 16:26 #8
rocky rocky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 824
rocky rocky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2006
Inlägg: 824
Jag har varit lite sugen på den här http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=656199
för min nuvarande gamla 47 lcd tv går inte igång hela tiden. Den verkar schysst, nackdel är förstås två hdmi kontakter men det borde räcka.. En till xbmc & en till xbox 360n.
rocky är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-09, 16:34 #9
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Jag tror inte man behöver vänta på bättre priser.

Bara att hålla tummarna att min gamla pioneer från 2007 håller ett tag till. Ryser när jag tänker att den kan gå sönder nu när ingen längre kan göra en bra tv.
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-12-10, 20:03 #10
Allee Allee är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 50
Allee Allee är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 50
Vänta tills efter nyår, då den riktiga rean börjar!
Allee är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 07:29.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017