Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Driftsäkra VPS

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-12-05, 15:57 #17
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Citat:
Ursprungligen postat av ZynX Visa inlägg
Men vänta nu, DigitalOcean är väl bara riktade till utvecklare inte att man ska lägga sina driftkritiska saker hos dem?

Vet flera kunder på jobbet som ringt om problem med DigitalOcean när dom lastat lite för mycket och undrar varför det inte fungerar och uppgraderar servern där men fortfarande inte får de resultat dom eftersträvar. Många kör ju sina driftkritiska webbshoppar hos DigitalOcean enbart för att de är billigt.
Digitalocean har för mig presterat riktigt bra. Aldrig märkt några onormala hickups i resursanvändningen. För en normalt kritisk produktions-sajt ser jag inga hinder och behöver man mer än så är det första man bör titta på i min mening hur man löser det med en vettig HA-lösning istället för att lita på en leverantör och maskin.

Givetvis kommer många utan kunskap om drift ha problem oavsett var de lägger sajten. Oftast är anledningen att mjukvaran är kass och/eller onödigt krävande och i andra fall är det snålheten som gör att man betalar för mindre än vad man behöver.

Saknar man den grundläggande kunskapen om driften måste man ju ha hjälp med det oavsett var man lägger sin sajt. Har man inte den kunskapen eller är beredd att betala för den så bör man aldrig flytta ut från delade webbhotell.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017