Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Sveriges största bytesmarknad swoppers.se säljes (gällande tråd)

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-03-30, 21:22 #11
Ins@nity Ins@nity är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 17
Ins@nity Ins@nity är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 17
Besökarna inom parentes för respektive forum , är det bara medlemmar eller räknas gäster in där?
Ins@nity är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-30, 23:11 #12
ContestWizard ContestWizard är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 52
ContestWizard ContestWizard är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 52
Ärligt talat vet jag inte det. Vill du se antal aktiva medlemmar och gäster som är inloggade så scrolla ner till slutet av forumsidan.

Sedan vill jag betona att det är i Albumen allt händer (man går in under Alla Album och ser vilka album som uppdaterats och tar sedan kontakt med personen via PM).

Bytesdelarna i forumet hade jag tänkt att ta bort/arkivera och endast ha kvar diskussionsdelarna. Forumet är tänkt att få mindre plats på första sidan och mer delar kopplade till albumen lyftas fram.
ContestWizard är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-31, 10:01 #13
Ins@nity Ins@nity är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 17
Ins@nity Ins@nity är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2003
Inlägg: 17
ok, jag tänkte eftersom besökare online var runt 260 när jag kollade igår och när jag räknade de inom parentesen fick jag det till 66 det var därför jag undrade ;-)
Ins@nity är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-31, 11:11 #14
Blomsterpassion Blomsterpassion är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 175
Blomsterpassion Blomsterpassion är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2009
Inlägg: 175
Citat:
Ursprungligen postat av ContestWizard Visa inlägg
Blosterpassion: Jag har pejlat lite vad gäller "premium-medlemskap" men fick väl inte jätebra respons (det finns en tråd om det på sajten). Jag tror att man ska ha kvar ett light-medlemskap som är gratis, men att man kan ge "premium-medlemmar" fördelar som möjlighet att lägga upp fler prylar, bättre exponering av sina prylar (som ev. Tradera) och kanske andra mervärden

Däremot är swopping rätt så vanebildande så ger man användarna en bra upplevelse och har en vettig prisbild så kan man säkert ta betalt.

Sedan har jag även funderat på att skaffa några större sponsorer som antingen har intresse av att man skickar fler paket (Posten, som ju bland annat körde den virala "Stefan The Swopper"-kampanjen för ett tag sedan) eller sådana som vill positionera sig själva som miljömedvetna och stödjer en hållbar utveckling med mindre slit- och släng.

Jag har kört någon tävling med sponsor som stått för pris och betalat en peng för att driva trafik till sin sajt. Ni som har upparbetade sådana kontakter kan säkert dra nytta av det.

En annan variant är koppla sajten som ett ökat innehåll till en annan mer trafikdrivande sajt och kanske hitta en affär där.

Ytterligare en idé är att koppla sajten till fysiska events. Det finns ett intresse av att träffas lokalt och ev. kan man koppla dessa events till butiker/uteställen eller annat också.

Det krävs att man kanske lägger ner en 2-5 dagars programmering på att förbättra en del funktioner för att man ska kunna ta betalt för medlemskap.
Hej igen,

Tack för ditt långa svar med många intressanta idéer.

Mmm, jag anade litegrann att det inte skulle vara så poppis bland swopparna att betala för premiummedlemskap. Det är nog ingen bra idé alls, känner jag i alla fall. Tror sajten skulle dö sotdöden, swopparna skulle dra nån annanstans helt enkelt.

Du har ju verkligen tänkt till ordentligt vad det gäller olika sätt att kommersialisera tjänsten, med varsam hand. Så det är himla synd att du inte har tid med sajten själv.

Jag kikade in i forumet, kände att det var riktigt trevlig stämning, och förstår att swopping lätt kan bli beroendeframkallande, som du skriver. Intressant också att läsa hur dina swoppers är ute och sätter upp reklam för sajten, helt ideellt. Dom tycker det är roligt också. Det är ju helt fucking underbart!

Är du verkligen helt säker på att det är rätt tid att sälja sajten redan nu? Du har ju fått upp kornet på något speciellt, tycker jag.

Skulle du, mot all förmodan, inte få sålt swoppers, så kanske du kan ha den kvar istället. Jag gissar att någon eller några av dina användare är lite extra engagerade, och kanske kan gå igång på ett ekonomiskt incitament. Be den personen eller personerna ta hand om sånt som du inte hinner med. Moderering, support eller vad det kan handla om. Gör upp ett avtal om hur ni skall dela intäkterna eller vinsten, när den kommer.

Jag tänker litegrann på hur dom brukar säga i Draknästet, att det är bättre att ha en liten del av en stor kaka, än att ha stor del av en liten kaka.

Swoppingkakan kommer att växa tror jag.
Blomsterpassion är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-03-31, 13:20 #15
ContestWizard ContestWizard är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 52
ContestWizard ContestWizard är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 52
Blomsterpassion: Jo du har rätt, rent kommersiellt är det nog inte rätt tid att sälja just nu men som det är nu så har det blivit ett dåligt samvete för mig och sådana vill jag inte ha just nu.

Jag kommer att sälja Swoppers, det finns intressenter - men ingen konkret bud än.

Jag är övertygad om att swoppingkakan kommer att växa. Min filosofi är att swopping är något socialt, därför ville jag att Swoppers skulle vara ett community och inte bara ännu en "köp- och sälj-sajt" som bytessajten och Rostig Spik snarare påminner om. På Swoppers ska man kunna hitta likasinnade och de med samma smak och intressen. Sedan öppnar man upp sina "garderober" och "förråd" för varandra (Albumen) och börjar wheela och deala

När jag först i starten annonserade i Facebook för 15.000 kr så fick jag in 2000st intresseanmälningar på 2 veckor dagarna innan sajten var lanserad! Så intresse finns det, det visar inte minst hur intresserade media har varit.

Hälsningar
Thomas
ContestWizard är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-01, 14:55 #16
ContestWizard ContestWizard är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 52
ContestWizard ContestWizard är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 52
10.000 bjudet via e-mail
ContestWizard är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-26, 14:25 #17
ContestWizard ContestWizard är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 52
ContestWizard ContestWizard är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 52
11.000 bjudet. Budgivningen tar slut på fredag
ContestWizard är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-29, 22:52 #18
ContestWizard ContestWizard är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 52
ContestWizard ContestWizard är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 52
13.000 bjudet. Nu endast drygt 24h kvar på budgivningen
ContestWizard är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-04-30, 23:50 #19
ContestWizard ContestWizard är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 52
ContestWizard ContestWizard är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 52
13.750 bjudet. Budgivningen avslutas vid midnatt.
Jag kommer sedan att välja det bästa alternativet som kommit in.

mvh
Thomas
ContestWizard är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-01, 00:10 #20
ContestWizard ContestWizard är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 52
ContestWizard ContestWizard är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2006
Inlägg: 52
Sista budet blev 17.000
ContestWizard är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017