Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Tips: Hitta bästa keywords för optimering

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-11-24, 11:13 #1
AlternativePhotographys avatar
AlternativePhotography AlternativePhotography är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 77
AlternativePhotography AlternativePhotography är inte uppkopplad
Medlem
AlternativePhotographys avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 77
Standard Tips: Hitta bästa keywords för optimering

Tänkte bara tipsa om "Google Trends" och "Google search for insights" som är bra hjälpmedel att hitta relevanta keywords, läs mer i den här artikeln:
http://topofthelist.wordpress.com/20...ing-and-yahoo/
AlternativePhotography är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-24, 17:50 #2
ssol ssol är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 70
ssol ssol är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2009
Inlägg: 70
Adwordsgränssnittet finns i ny version också, beta som vanligt, med större koppling mot Google Trends.
ssol är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-24, 18:14 #3
MrBob MrBob är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 459
MrBob MrBob är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 459
Jag har läst hela och den där texten var så j*vla dålig att nu måste jag skriva av mig! :-)

1. "Google Webmaster Tools is a must-have."
- nej, det är det inte alls. man kan med FÖRDEL skippa detta verktyg... Men Google vill gärna att folk recenserar verktyget som "nust-have". Vem vill inte det!?

2. "Yahoo Site Explorer"
- Ja!! Denna är bra och tydlig.

3. "Bing Webmaster Center"
- Bing är för det första från Microsoft, för det andra från Microsoft och för det tredje från Microsoft.

Det han glömmer i sin fina recension är att man även måste duka upp en rejäl bunt med sköna US American Dollars som man ska köra i AdSense/AdWords á la Microsoft, vad det nu heter, för att överhuvud taget ranka på Bing. Varför skriver han inget om det!?

Dessutom, Bing är inte särskilt utvecklat utanför USA, även om det för all del fungerar. Men det gjorde MSN Live! Search tidigare också...

4. "Google Insights for Search and Trends"
- jaha...??? vad baseras detta på och vad EXAKT får man ut av det!? Verkar mer flummigt ju mer man analyserar resultatet.
Är "slr digital cameras" upp 180% från när då till vadå och var?? Vem söker på det!? Låter som ett skapligt korkat sökkriteria... och med det i åtanke är det kanske inte så konstigt att det gått upp 180%!

5. "Google Trends will give you the keyword broken down by Country, City and Language."
- kanske det mest korkade på hela sidan!! Svaret stavas givetvis MOBILT BREDBAND. Ingen jävel vet var du bor. Trust me!! Den tomte som sysslar med SEO och tror nåt annat... får gärna tro det för mig! Det bjuder jag på!

6. "URI Valet" (meta revisit)
- låt sökmotorn sköta om det. varför bry sig!?

7. "SEO Browser" ... how browsers “see” your website ...
- kiss my ass!!
Skulle Google stå bakom detta!? Vad säger att just DU vet vem som besöker din webbplats!? Det finns kanske andra sökmotorer som inte är lika tydliga som Google, med flera. Det finns ingen "Internetlag" som säger att en sökmotor måste identifiera sig som just sökmotor.

Med mjukvara kan du surfa och indexera sajter som om du använde en befintlig webbläsare. Alltså, det står tydligt Explorer eller FireFox. Eller ännu troligare. Kolla i din logg på din sajt. De webbläsare som indexeras som "övriga", dessa är troligare att de är andra sökmotorer.

Allt det som står på den sidan (seo-browser.com) är sånt man med kod lätt kan få fram i alla fall. Det har inget med sökmotorer att göra.

***
Jag tyckte denna sidan var riktigt j*vla kass. Men tydligen finns det folk som snöar in på dessa saker och tror att det hjälper... Det måste man givetvis respektera!
MrBob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-24, 23:10 #4
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Jonas Jonas är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 3 364
Citat:
Ursprungligen postat av MrBob Visa inlägg
7. "SEO Browser" ... how browsers “see” your website ...
- kiss my ass!!
Skulle Google stå bakom detta!? Vad säger att just DU vet vem som besöker din webbplats!? Det finns kanske andra sökmotorer som inte är lika tydliga som Google, med flera. Det finns ingen "Internetlag" som säger att en sökmotor måste identifiera sig som just sökmotor.
Står ingenstans att Google står bakom denna.
Anledningen det enda som har med Google där är vilken User-Agent som skall användas.
Det finns blackhat-seo's som döljer text & sidor så att dom enbart syns när man har User-Agent "Googlebot".
Jonas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-25, 11:08 #5
MrBob MrBob är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 459
MrBob MrBob är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 459
Ursäkta mig. Det är riktigt. Jag läste lite fort. Det står "som webbläsaren ser din webbsida" och jag läste det där som att "sökmotorn läser din sida".

Jag tänker så här, om du inte själv vet vad du håller på med, hur ska ett externt verktyg kunna veta det!? Nåja. Det finns ju alltid någon som tycker den informationen är jättespännande... Jag tillhör inte en av dom!

***
"Det finns blackhat-seo's som döljer text & sidor så att dom enbart syns när man har User-Agent "Googlebot". "

Alla som seriöst arbetar med SEO idag VET att detta inte fungerar, annat än möjligen mycket kortsiktigt.

Google har ju mycket framgångsrikt förhindrat dessa tekniker att fungera. Det är därför du inte längre får några såna resultat när du gör sökningar idag. Man hamnar på fullt fungerande webbplatser alltid och hela tiden. Du har inte märkt det kanske?

Det skrivs inget om att det inte längre skulle fungera... utan det har bara slutat att fungera.

Det är samma sak här, man kan ALDRIG lura sökmotorn, för det ligger i sökmotorns intresse att leverera prydligt resultat!

Skulle Google med flera börja leverera ful-seo sidor... och folk skulle komma till helt konstiga manipulerade webbplatser. Hur snabbt skulle inte det skada varumärket Google!?

Hela Googles identitet, varumärke, bygger på relevanta träffar. Den dagen Google slutar leverera, står det en miljon wannabees redo att ta över...

Det är ju superlätt för sökmotorn att med kod kontrollera en viss webbplats! Först som google-bot avsändare, sen som MS Explorer 8.0 avsändare. Levereras inte samma resultat, då flyger domänen ur index...

Att folk inte tänker på sånt!? Men se på detta forumet! Det är ingen som bryr sig... Men det är grymt lätt att göra saker med kod... Varför skulle Google, som ser indexering av hela världen som sitt kall, inte greja det!?

Nej... jag ska nog inte delta i denna diskussionen!

Senast redigerad av MrBob den 2009-11-25 klockan 11:10
MrBob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:38.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017