Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Viktigt att tänka på som webmaster...

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-01-29, 22:51 #11
Christian Christian är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 208
Christian Christian är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 208
Förra året insåg jag att det var dags att göra något åt övervikten när vågen började visa tresiffrigt. Urk!
Innan dess hade jag väl gjort försök med dieter, viktväktarmenyer, points och poäng, Nutrilett osv osv.
Det hjälper för stunden, men när man avslutar programmet är man där igen. Dessutom är det ju både dyrt och besvärligt med konstiga dieter som ska följas.

Då snubblade jag över "The Hackers Diet". Skriven av John Walker som är en hacker, programmerare och affärsman (startade AutoDesk bl.a.). Äntligen någon som tänkte som jag, och som dessutom resonerat sig fram till en lösning. Han "hackade" problemet.

Så med hjälp av John Walkers goda råd, hans program för PalmOS (finns Excel också) och en badrumsvåg så kunde jag 4 månader senare konstatera att jag gått ner 17 kg. Detta utan speciella dieter eller tröttsama och dyra besök på gym. Allt jag behövde göra vara att "ändra programmeringen" i min skalle.

Boken har några år på nacken nu, men den samt PalmOS och Excel ark och allt är gratis att hämta på http://www.fourmilab.ch/hackdiet/www/hackdiet.html
Christian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-01-29, 23:05 #12
K-Fluffie K-Fluffie är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 167
K-Fluffie K-Fluffie är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 167
Upptäckte att det var ca 40 minuters gångväg till jobbet och om jag går så kunde jag ta en 30 minuter senare buss, och det är skönt då man får åka hemifrån 07:00 istället för 06:30, och på så vis så går jag minst 40 minuter varje dag. Det har man förlorat lite kilon, som man ej saknar.
K-Fluffie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-02-09, 16:20 #13
Johan G Johan G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 531
Johan G Johan G är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 531
Avdragsgillt belopp varierar i landet kolla med lokala skattekontor.
(högre marknadsvärde i Sthlm, och lägre på små orter landsbygd, glöm ej namnet på personalen på skm som ger uppgiften, de har en förmåga att vid taxering påtala att detta har vi aldrig sagt, så maila helst tar dock ett tag att få svar)
så ni slipper upptaxeringar av förmåner både som privatperson och företag.

h34r:
Johan G är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017