Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Domänregistreringar Europa AB

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-09-12, 14:49 #11
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Citat:
Originally posted by Aidex@Sep 12 2005, 14:53
Stämmer det verkligen att man har förtur till domäner om man redan ägen en liknande adress? Det låter väldigt konstigt i mina öron. Är det inte bara först till kvarn som gäller?
Först till kvarn får mala...
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-12, 18:03 #12
Nobody Nobody är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 443
Nobody Nobody är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 443
De kontaktade reklambyrån jag jobbar på i somras och ville sälja på oss domäner som var lediga och ta ut en dyr avgift på köpet. Jag gjorde personligen en research på företagen och tog fram en analys av företaget, inklusive ägarprofil. Ungefär så här mycket var ägaren mån om att synas och höras: h34r:

Det visade sig att Domänregistreringar Europa AB kontaktar tekniskt oinsatta personer på olika företag som finns representerade på Internet och helt enkelt menar att de borde köpa upp lediga domäner innehållande företagets namn eller liknande. De ser sig själva som någon sorts konsulter i det här sammanhanget och berättigar därmed sig själva att ta ut en avgift.

Det här är alltså inte olagligt - men huruvida det är affärsetiskt låter jag er bedöma själva. <_<
Nobody är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-12, 23:27 #13
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Ok. Jag står listad som presskontakt på vår site. Det var väl därför de hörde av sig till mig och inte vår webmaster då. Skumma jävlar.

I vilket fall så skulle jag bara uppskatta om de ville köpa domänerna. Jag vill själv inte ha dem, men det vore ju tråkigt om någon konkurrent skulle köpa upp dem bara för att jävlas. Om de köper upp domänerna så kommer de ju stå listade som upptagna och då orkar förhoppningsvis ingen illvillig person göra sig besväret att bjuda på dem. Men jag tror inte de köper domänen.

Lite underhållande var det faktiskt när jag sade att jag skulle återkomma och hon bad mig återkomma innan klockan tre. Klockan var kvart i tre :P Man anar ju ugglor när de inte vill ge en mer än en kvart att tänka. Hon skulle i alla fall ringa mig imorgon igen. Någon som har förslag på hur man kan jävlas med dem? Alla bra idéer är välkomna. Jag har på tok för mycket tid och älskar att jävlas med företag som jag inte tycker om. Senaste offret är Boxon, men jag börjar tröttna på att trakassera dem nu, så jag kanske borde se mig omkring efter något nytt företag.
<_<
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-12, 23:37 #14
kers kers är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 526
kers kers är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 526
Citat:
Originally posted by Aidex@Sep 12 2005, 23:27
Någon som har förslag på hur man kan jävlas med dem? Alla bra idéer är välkomna.
Tja, du kan ju alltid hänvisa till http://www.nic-se.se/oseriosaforetag.shtml och rekommendera säljaren att söka ett nytt jobb
kers är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-13, 00:25 #15
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 868
AnOnYmUs AnOnYmUs är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 868
Tycker du ska regga dom själv, sedan kan du väl spela in samtalet, spela dum och ifrågasätt henne hela tiden för att se vilka argument dom kan komma med, sen kan du posta samtalsfilen här så vi andra kan höra vilka säljargument dom kommer med.
AnOnYmUs är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-09-13, 07:43 #16
eleven eleven är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 81
eleven eleven är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 81
Citat:
Originally posted by AnOnYmUs@Sep 13 2005, 00:25
Tycker du ska regga dom själv, sedan kan du väl spela in samtalet, spela dum och ifrågasätt henne hela tiden för att se vilka argument dom kan komma med, sen kan du posta samtalsfilen här så vi andra kan höra vilka säljargument dom kommer med.
haha.. Kör på det! h34r:
eleven är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-25, 14:02 #17
prederso prederso är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 5
prederso prederso är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 5
Citat:
Ursprungligen postat av eleven
Citat:
Ursprungligen postat av AnOnYmUs
Tycker du ska regga dom själv, sedan kan du väl spela in samtalet, spela dum och ifrågasätt henne hela tiden för att se vilka argument dom kan komma med, sen kan du posta samtalsfilen här så vi andra kan höra vilka säljargument dom kommer med.
haha.. Kör på det! h34r:
Har precis fått ett samtal från denna firma... Eftersom vi har ett inspelninssystem installerat i telefonväxeln så lyckades jag få en del av samtalen inspelade... :lol:
Först när tjejen ifråga ringer in till växeln och ber att få tala med VD eller marknadschef angående en "brådskande och jätteviktig" domänfråga. Sedan har jag tyvärr inte det första samtalet med mig då inspelningen var avstängd på min telefon. Dock så bad jag henne ringa tillbaka och då hade jag slagit på inspelningen...

Jag kan ladda upp dessa inspelningar för nyfikna som vill höra vad denna firma pysslar med... Någon som vet var man kan hosta sådant?

/Erik
prederso är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-25, 14:07 #18
M.R M.R är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 161
M.R M.R är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 161
putfile.com eller kanske silentwhisper.net?
__________________
Can't sleep, clown will eat me!
M.R är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-25, 15:04 #19
prederso prederso är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 5
prederso prederso är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 5
http://media.putfile.com/Domanregistreringar_samtal1
Karoline som säger sig ringa från Domänregistreringar Europa AB (ett företag som inte ens existerar) ringer in till växeln och blir kopplad till mig. Tyvärr har jag bara samtalet inspelat fram till att hon blev kopplad då inspelningen var avstängd på min telefon.

http://media.putfile.com/Domanregistreringar_samtal2
Karoline ringer tillbaka till mig någon timme senare då jag slagit på inspelningen samt förberett mig en aning...
prederso är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-10-25, 15:11 #20
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 352
Jan Eriksson Jan Eriksson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 352
Citat:
Originally posted by prederso@Oct 25 2005, 15:04
http://media.putfile.com/Domanregistreringar_samtal1
Karoline som säger sig ringa från Domänregistreringar Europa AB (ett företag som inte ens existerar) ringer in till växeln och blir kopplad till mig. Tyvärr har jag bara samtalet inspelat fram till att hon blev kopplad då inspelningen var avstängd på min telefon.

http://media.putfile.com/Domanregistreringar_samtal2
Karoline ringer tillbaka till mig någon timme senare då jag slagit på inspelningen samt förberett mig en aning...
Underbart. Sånt tycker vi om

På slutet, var det hon som la på eller ?
Jan Eriksson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:37.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017