Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


.NU - Vad är sanningen?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-12-21, 21:22 #21
kers kers är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 526
kers kers är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 526
Tyvärr Danski, nu när det visar sig att du har business tillsammans med Bjurmark förlorar du all trovärdighet. Om det nu är så att Nuie har problem så är det bara att beklaga å deras vägnar att de valt en sådan tokskalle som Bjurmark till försvarare.

Om du och Per drar in en kvarts mille i månaden är det bara att gratulera - men jag håller med Matthias, prioritera tjejen ett tag. Du är bara ung en gång och pengar kan du alltid tjäna senare. Tro mig, när åldersmärtorna och gubbmagen finns där så kommer du sakna de pigga åren
kers är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-21, 22:05 #22
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Flyttade inlägget till domännamns-forumet pga att inlägget täckte hela förstasidan när det låg i nyhets-forumet.
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-21, 22:23 #23
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Citat:
Originally posted by kers@Dec 21 2006, 22:22
Tyvärr Danski, nu när det visar sig att du har business tillsammans med Bjurmark förlorar du all trovärdighet. Om det nu är så att Nuie har problem så är det bara att beklaga å deras vägnar att de valt en sådan tokskalle som Bjurmark till försvarare.
Om du och Per drar in en kvarts mille i månaden är det bara att gratulera - men jag håller med Matthias, prioritera tjejen ett tag. Du är bara ung en gång och pengar kan du alltid tjäna senare. Tro mig, när åldersmärtorna och gubbmagen finns där så kommer du sakna de pigga åren
Snabbt innan sängen medan tjejen är i badrummet (för övrigt förvånande hur lång tid man kan spendera där). Jag har inga affärer med Brumark på något sätt idag, bolag är mitt helt och hållet.
Danski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-22, 01:14 #24
brokep brokep är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 150
brokep brokep är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2005
Inlägg: 150
Citat:
Originally posted by Danski@Dec 21 2006, 23:23
Snabbt innan sängen medan tjejen är i badrummet (för övrigt förvånande hur lång tid man kan spendera där). Jag har inga affärer med Brumark på något sätt idag, bolag är mitt helt och hållet.
Uhm, minus00 då?
brokep är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-22, 01:28 #25
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Citat:
Originally posted by Danski@Dec 21 2006, 23:23
Jag har inga affärer med Brumark på något sätt idag, bolag är mitt helt och hållet.
Danski - Du gör nog bäst i att uppdatera Pär Brumark om att ni inte har affärer ihop !

Det står ju klart och tydligt i Resuméartikeln att
"Nu vill svenska konsultbolaget Minus00.com med Pär Brumark i spetsen hjälpa Niue."

Något konsultbolag med det namnet Minus00.com finns inte och har ju aldrig funnits och besöker man sidan står det ju också lika klart att ditt bolag står bakom sidan. Sidan som för övrigt bara visar två personnamn, gör det ganska svårt för den oinsatte att tvivla på att Pär Brumark har något med verksamheten att göra...

(Jag har också sett kommentarer som antyder på att det angivna bolaget ägnar sig åt, i Sverige olaglig pyramidverksamhet - men jag gissar att du har fått konceptet prövat av sakkunniga jurister!?)
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-22, 02:51 #26
koalas avatar
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 154
koala koala är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
koalas avatar
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 1 154
Citat:
Dan E******* (="Danski", koala. anm), säkerhetskonsult på Minus00, bor i Malmö och upptäckte att det fanns något problem med uppkopplingen redan på måndagen förra veckan. Han är inte förvånad av att TDC nu väljer att vänta med sitt erbjudande till HSB-lägenheterna.
Källa: Realtid


Ljuger du eller HAR du haft med Pär att göra tidigare men inte nu längre?


Citat:
Pär Brumark och Dan E*******
Säkerhetsanalytiker
Virus112 A/S
Källa: virus112

Etc. Bara nyfiken. Mytomaner är nämligen alltid lika fascinerande.
koala är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-22, 10:27 #27
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
För att klargöra, jag äger helt själv ett bolag vid namn DEbolaget AB. Mr Brumark har inget ägandeskap, sitter inte i styrelsen och är inte anställd. Bolaget driver flertalet websidor och jag personligen jobbar även som konsult för olika säkerhetsföretag (Verisign, Virus112, Comendo etc) genom företaget. Eftersom jag hatar att skriva utan brinner för att utveckla och att leka med säkerhet (pojkdrömmen som blivit sann, få betalt för att leka) skriver andra ibland ihop texterna, t.ex. Brumark. Därav står det ibland andras namn tillsammans med mitt, ibland nämns inte mitt namn och ibland nämns Minus00 av samma anledning som ni här nämner. För mig har det ingen betydelse då intresset för mig så klart ligger i att FÅ LEKA! Det är ju vad alla vi glada typer lever för. Först nu när man blir anklagad för en massa strunt när man framhäver en mycket seriös fråga har jag ens funderat över det. Egentligen visar det lite om hur folk dömer, bara för att en persons namn man inte tycker om har nämnts i sambandet ska man plötsligt misstro allt.

För övrigt så existerar det inte något pyramidspel, däremot driver jag ett antal så kallade rewardsiter precis som många andra här (sms .se och gratisgodis .se med många andra finns representerade). Trodde alla var införstådda med hur det fungerade, är lagligt och blablabl (ja jag har advokater).

Ett nätverk av folk (däribland jag och Brumark) i samma bransch har sedan valt att idéelt jobba med olika frågor helt utanför våra affärer. Detta nätverk fick namnet Minus00. Det är inget företag, det är inget konsultbolag, det är inga ägare utan helt enkelt ett community av folk med olika bakgrund men med ett gemensamt mål.

Men i byråkratins värld behövs det ett juridiskt bolag bakom varav jag upplåtigt mitt bolagsnamn till nätverket.

Så åter igen och snälla återgå till frågan, Brumark har inga affärer med mig eller mitt bolag på något sådant sätt. Att vi sedan har vissa gemensamma mål i livet är en annan sak, alla vill väl ha fred på jorden?

Ska iväg och handla frukost till tjejen på sängen. Källorna kommer =)
Danski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-22, 12:28 #28
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Nu tar den här såpan ny vändning:

Niue förnekar Pär Brumarks fullmakt
http://www.idg.se/2.1085/1.89842
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-22, 13:08 #29
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Shit alltså - underhållning på höööög nivå

Brumark upplåts ny redaktionell yta i Realtid!
Nya angrepp och svammel

Fattar inte karln att bara det faktum att hans namn nämns i samma mening som Niue är värre än skadan cyklonen Heta gjorde med nationen..
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-22, 13:29 #30
Decibels avatar
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Decibel Decibel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Decibels avatar
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 2 413
Den mannen känns som en uppgraderad version av herrn i "att stjäla en design"
Decibel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:51.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017