Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Finns det något straff för det här?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-06-30, 19:39 #41
WASD WASD är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 13
WASD WASD är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 13
Man kan fortfarande betygsätta spel som inte finns. Säger till när jag hittar nästa bug.
WASD är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-30, 19:48 #42
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar
 
Reg.datum: Nov 2009
Inlägg: 1 298
Citat:
Ursprungligen postat av WASD Visa inlägg
Man kan fortfarande betygsätta spel som inte finns. Säger till när jag hittar nästa bug.
Jag kommer lägga in en lösning för det just nu
Meddelar när det är fixat.
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-30, 21:45 #43
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 154
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 154
^Mest för att inläggen till en början var en diskussion mellan dig och en användare på en av dina sidor.
Erik Stenman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-01, 00:15 #44
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Hur kan det tillåtas att en inbrottstjuv får fortsätta att håna villaägare för att de har dåliga lås på sina dörrar? Det är ju vad som sker här i tråden, flera försvarar inbrottstjuven!!!

Ett brott är ett brott oavsett hur snäll brottslingen är mot sin familj eller andra.

WASD måste lära sig den hårda vägen att hans beteende inte accepteras på några villkor!!!

Banning är det minsta man kan begära, han har inget i detta forum att göra!!!

Om jag ser att banken har glömt att låsa dörren till bankvalvel så är det inte OK att gå in där och elda upp pengarna eller ta med sig en bunt bara för att visa att valvet var öppet, eller att man kan...

Det finns bara ett rätt sätt och det är att på ett trevligt sätt informera bankpersonalen om att valvet är öppet, sen är det faktiskt upp till bankpersonalen att vidta åtgärder. Men det är ALDRIG OK att gå in i valvet och stjäla några pengar. Även om man själv har tänkt lämna tillbaks pengarna senare, stöld är stöld och sabotage är sabotage oavsett hur snäll boven är i övrigt.

BANNING!!!

Senast redigerad av Conny Westh den 2010-07-01 klockan 00:31
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-01, 00:27 #45
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
jonny jonny är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Sep 2003
Inlägg: 6 941
Nu kanske vi kan lugna ner oss lite grand.

WASD har förhoppningsvis insett problematiken och kommer att ta lärdom av det. Hans inlägg kommer förmodligen att granskas effektivt en lång tid framöver.

Bara för att en person har gjort en dumhet behöver det inte betyda att det är en dålig person. De allra flesta av oss har gjort mer eller mindre ogenomtänkta saker någon gång. Det viktiga är hur det hanteras och att det inte upprepas.

WASD: Välkommen till WN och upp till bevis.

Och Conny var försiktig med ordet ALDRIG. Det finns säkerhetskonsulter som anlitas för att hitta och försöka utnyttja svagheter i säkerhetssystem, om det nu är att personalen inte ska låta någon knalla ut ur affären med en tv, inte släppa in någon i bankvalvet eller bara se till att inloggningen fungerar. Tagga ner lite nu.
jonny är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-01, 00:33 #46
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Det är skillnad om han skulle agera på sajtägarens uppdrag, men det har med all önskvärd tydlighet framgått i denna tråd att så inte var fallet. Då finns ingen ursäkt att agera som det sagts tidigare i tråden.

Jag tror bestämt att det var första gången "ever" som jag insett så tydligt, och krävt, att någon bör bannas från WN. I de flesta andra fall har det inte varit så flagrant upplagt som en aktiv och medveten åtgärd från förövarens sida som i detta fall.

Senast redigerad av Conny Westh den 2010-07-01 klockan 00:37
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-01, 00:51 #47
WASD WASD är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 13
WASD WASD är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 13
Att jämföra det med ett brott är lite överdrivet. Det är extrema exempel du kommer med. Jag har bara skött mig lite dåligt
"Han sa att jag var dum! Banna honom för alltid!"
Minsta lilla fel leder till permban? Inte rätt.

Ja jag har tagit lärdom av problematiken.


Jag kan tillägga att en användare hittade ett större säkerhetshål på min sida och han förklarade snällt och tydligt vad det var så att jag kunde fixa det. Det berörde mig när jag tänkte "Tänk om han skulle utnyttjat det istället?", då skulle hela min databas vara borta.
Jag kommer rapportera säkerhetshål till användare på detta forumet i framtiden, inte utnyttja dem.
WASD är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-01, 00:51 #48
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
Jag står vid Connys sida även om jag är osäker på om banning är den rätta vägen att gå. Jag tycker det är tråkigt att så många ändå verkar försvara WASD's agerande. Jag får intrycket att många verkar anse att om man kör med dålig kod så får man skylla sig själv. Jag kan förstå detta programmerartänk, datorvärldens übermensch, som ser ner på de som inte kan skapa bra och säker kod. De är bara stolta över sina kunskaper.

TS får se detta som en jobbig väckarklocka i säkerhetstänk, utan att jag på något sätt försvarar WASD.

För att återgå till de repressalier mot WASD jag skulle vilja se här på WN, är att det var ett enat fördömande av den verksamhet WASD bedrivit mot TS's sajt.
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-01, 00:53 #49
WASD WASD är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 13
WASD WASD är inte uppkopplad
Banned
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 13
Citat:
Ursprungligen postat av kw_wasabi Visa inlägg
Jag tycker det är tråkigt att så många ändå verkar försvara WASD's agerande.
Jag håller med om att jag gjort fel och det tycker nog de flesta egentligen. De de försvarar är att jag inte ska bannas. Jag kommer inte upprepa detta.
WASD är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-01, 00:55 #50
kw_wasabis avatar
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
kw_wasabi kw_wasabi är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
kw_wasabis avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 2 134
Citat:
Ursprungligen postat av WASD Visa inlägg
Ja jag har tagit lärdom av problematiken.

Jag kan tillägga att en användare hittade ett större säkerhetshål på min sida och han förklarade snällt och tydligt vad det var så att jag kunde fixa det. Det berörde mig när jag tänkte "Tänk om han skulle utnyttjat det istället?", då skulle hela min databas vara borta.
Jag kommer rapportera säkerhetshål till användare på detta forumet i framtiden, inte utnyttja dem.
Det låter bra att du snällt tänker meddela om brister istället för att bara jävlas med olika sajter. Jag tror du får lika stor bekräftelse på din existens av det än att se att du kan orsaka skada.

EDIT:
Citat:
Ursprungligen postat av WASD Visa inlägg
Jag håller med om att jag gjort fel och det tycker nog de flesta egentligen. De de försvarar är att jag inte ska bannas. Jag kommer inte upprepa detta.
Du verkar faktiskt vara en schysst kille som verkligen ångrar sig. Annars hade du ju inte stannat kvar i denna tråd antar jag.

Senast redigerad av kw_wasabi den 2010-07-01 klockan 00:58
kw_wasabi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:07.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017