Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Reklamkort.se

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-08-23, 23:09 #21
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
fabians avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas
Om man har ett eget tryckeri som fixar korten, är det offert från er som gäller då?
Ja då är det offert som gäller.

Citat:
Originally posted by -Mattias@Aug 23 2007, 22:55

Inte möjlighet till att skapa en flash alt. gif?
Drar ju även åt sig ögon när det rör och har sig.
Plus bonusen att kunna få fram större text i flera omgångar.
Frågan är bara vad man skulle skriva för text... tar tacksamt emot förslag. Flash kan jag inte...

Citat:
Ursprungligen postat av design.se
Vet inte om alla får en grå toning i bakgrunden men jag får det och tycker att det drar ner helhetsintrycket avsevärt. Funkar det inte med vitt? eller svart? vad som helst...
Bakgrunden på sajten är tonad från svart högst upp till grått en bit ner, sedan är det grått resten av sidan. Jag tyckte att det gråa och gula fungerade fint tillsammans, men det är ju inte skrivet i sten.
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-24, 00:03 #22
Andreas Bards avatar
Andreas Bard Andreas Bard är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 243
Andreas Bard Andreas Bard är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Andreas Bards avatar
 
Reg.datum: May 2004
Inlägg: 1 243
Riktigt bra idé. Fastnade för det direkt.

Sen jag läste tråden om hur du lyckats bra med din kampanj har jag själv fixat visitkort för utdelning och satt en person på det men det är nästan så det är värt att testa din tjänst alltså.

Lycka till!

//Andreas
Andreas Bard är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-24, 12:49 #23
qb1 qb1 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 249
qb1 qb1 är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2007
Inlägg: 249
Scenario:
"Hej, kan jag få beställa 2000 kort för utdelning i Kiruna" ?
"Ja visst, det blir 5000 kr + flyg t-o-r, totalt "bra mycket mer än 5000 kr" "

Saknar...
....en text eller en länk till text på prissidan som specificerar vad som ingår i tjänsten för pris X,xxx. Om jag vill ha utdelning i andra städer än Göteborg, Malmö eller Stockholm, vad kostar det mig extra?

Sen fortsätter jag att hävda vikten av mer personlig information än ett mobilnummer, en boxadress och en info-adress, i syfte att öka graden av seriositet. Exempel på företag som visar upp sig: ceba.se/index.html?http%3A//www.ceba.se/om_ceba/index.html%3Fkontakt.html
qb1 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-24, 13:12 #24
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
fabians avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
Citat:
Originally posted by qb1@Aug 24 2007, 12:49
Scenario:
Hej, kan jag få beställa 2000 kort för utdelning i Kiruna ?
Ja visst, det blir 5000 kr + flyg t-o-r, totalt bra mycket mer än 5000 kr
Saknar...
....en text eller en länk till text på prissidan som specificerar vad som ingår i tjänsten för pris X,xxx. Om jag vill ha utdelning i andra städer än Göteborg, Malmö eller Stockholm, vad kostar det mig extra?
Sen fortsätter jag att hävda vikten av mer personlig information än ett mobilnummer, en boxadress och en info-adress, i syfte att öka graden av seriositet. Exempel på företag som visar upp sig: ceba.se/index.html?http%3A//www.ceba.se/om_ceba/index.html%3Fkontakt.html
Faktum är att jag skall skriva kontrakt på vårt kontor idag, så vi har inget annat än en boxadress, det vore dumt att ha en c/o adress

Det kommer även ett riktigt fast telefonnummer när vi flyttar in i kontoret vilket skall ske i månadsskiftet om allting klaffar.

När det gäller andra städer så är det inget jag har siffror på och vågar därför inte sätta ut några priser. I Stockholm, Göteborg och Malmö har vi under flera månader fått bra siffror som underlag, men självklart skulle vi kunna göra ett test i t.ex. kiruna, men det skulle krävas lite beräkningar först.

Vi har redan fått en första offertförfrågan och det skall bli väldigt spännande att se hur detta fungerar, och om våra kunder kan få samma fina resultat som vi fått med BoPunkten.
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-24, 14:56 #25
FredrikNass avatar
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
FredrikNas FredrikNas är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
FredrikNass avatar
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 1 995
Mycket intressant idé, kommer att använda mig av er ganska snart, hade dock gärna sett en lokal lösning. Är ju som lite roligare att bli marknadsförd där man bor En kanske aningen oförskämd fråga, men hur vet man att det faktiskt delas ut och inte hamnar i en soptunna?
FredrikNas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-24, 15:47 #26
Spindels avatar
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Spindel Spindel är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Spindels avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 486
Sparar länken för framtida bruk
Spindel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-24, 16:19 #27
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
fabians avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
Citat:
Originally posted by Novocain@Aug 24 2007, 14:56
Mycket intressant idé, kommer att använda mig av er ganska snart, hade dock gärna sett en lokal lösning. Är ju som lite roligare att bli marknadsförd där man bor En kanske aningen oförskämd fråga, men hur vet man att det faktiskt delas ut och inte hamnar i en soptunna?
Vi kan i förväg berätta vart vi kommer att stå så att den som vill kontrollera kan göra det vid intresse. Jag var själv orolig över att korten skulle hamna i soptunnor när jag började anställa folk för att dela ut kort för BoPunkten. Idag har jag byggt upp ett nätverk av folk som jobbar med korten, och jag gör avstämningar och kollar till dem för att se att det görs riktigt.

Om det dessutom är ett erbjudande på korten så kan ju beställaren lätt se statistik på hur många av korten som leder till köp eller besök på en viss sida (www.domän.com/erbjudande1/) och då får man fram siffror på hur effektivt det varit. Jag garanterar att korten delas ut och att man kan lita på min personal.

Men som sagt, har man den minsta tvekan är man välkommen att vara med vid utdelningen av korten. Man kan ju sitta på bekvämt avstånd och avnjuta en kaffe medans man håller koll
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-24, 18:04 #28
FACEOFF FACEOFF är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 44
FACEOFF FACEOFF är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 44
Ponera att man har en butik som säljer tjejkläder, kan man välja att bara tillåta tjejer dela ut korten? Det kanske inte är så optimalt om en hårig medelåldersman skulle göra reklam för en.
FACEOFF är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-24, 18:09 #29
fabians avatar
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
fabian fabian är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
fabians avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 2 162
Citat:
Originally posted by FACEOFF@Aug 24 2007, 18:04
Ponera att man har en butik som säljer tjejkläder, kan man välja att bara tillåta tjejer dela ut korten? Det kanske inte är så optimalt om en hårig medelåldersman skulle göra reklam för en.
Vi har faktiskt inga håriga medelålders män som delar ut kort. Aaron som är den som ser till att dem som delar ut faktiskt håller ett bra snitt och gör ett bra jobb ser du på förstasidan. Fia som också jobbar heltid med detta ser du på "Om oss". Våra timanställda kommer kanske upp på sajten inom kort.

Givetvis kan man välja att bara tjejer eller bara killar delar ut korten, men det påverkar ju givetvis tidsperioden korten delas ut på. Vi försöker tillgodose kundens behov på bästa möjliga sätt. För en del kunder är det vitkigt att korten blir utdelade snabbt, för andra är det viktigare vem det är som delar ut dem. Vi har flera projekt samtidigt så visst kan man välja att bara tjejej delar ut korten.
fabian är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-24, 18:17 #30
FACEOFF FACEOFF är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 44
FACEOFF FACEOFF är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2006
Inlägg: 44
Jag diggar tjänsten, eather way!
FACEOFF är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:16.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017