Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Ny modesida/blogg för manligt mode, grooming etc

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2006-12-28, 16:18 #1
Frost Frost är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 478
Frost Frost är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 478
Hej hej!


Så här i mellandagarna launchar vi ett privat projekt vid namn Factotum.se
Det är i grund en egenmoddad version av blogg som vi använt och designar om för att bättre ge en passande känsla för vad vi själva älskar, herrmode, trender och allt som hör till..

Vår målgrupp är främst män/killar som är intresserade av mode, grooming, trender, kläder, men gärna av lite mer klassisk börd, givetvis mixat med nytt och modernt. Men vi främjar hellre klassiska snitt än pösiga byxor.
Förhoppningsvis framgår detta i både upplägg och design, men främst också i våra texter där vi vill lägga vår styrka och vår fokus.

Allt är gjort inhouse av oss själva och vi tar tacksamt emot all feedback och alla kommentarer även om vi själva hoppas få se konstruktiv kritik om främst texter och upplägg, sekundärt design och formspråk samt kod/funktion.

(Självfallet blir vi lyriska om någon även vill länka till oss, sprida vårt tappra lilla försök till modeblogg och länka våra inlägg, men det är främst feedback på artiklarna och strukturen (kod/layout) som vi är intresserade av att få från er här på wn

Ha en riktigt trevlig fortsättning!
Factotum.se
Frost är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-28, 16:33 #2
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Jag föreslår att ni slår på mod_rewrite.
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-28, 16:47 #3
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Ang. ordet grooming: http://www.idg.se/2.1085/1.89697

:P
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-28, 17:31 #4
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 047
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 047
Jag föreslår att ni använder mindre text, mindre bilder (på startsidan), optimerar loggan lite mindre(!) eftersom den är bra suddig nu. Korrekturläs också, det finns en del fel.

Efter att ha läst den där artikeln på IDG så blir er användning av ordet grooming bara smaklöst. <_<
1337pm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-28, 17:39 #5
elofssons avatar
elofsson elofsson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 881
elofsson elofsson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
elofssons avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 881
1) När jag kommenterade en artikel blev det något strul med teckenkodningen. Fick frågetecken istället för ä och å.

Citat:
Din kommentar v?ntar p? moderering.
Andra kommentaren jag postade gick igenom direkt så ni kanske tog bort modereringen helt? Jag kör Firefox.

2) I övrigt gillar jag artiklarna som håller en rimlig längd för att man ska orka läsa klart. Perfekt!

3) Typsnitten över webbplatsen varierar lite så det skulle kanske kunna finputsas lite.

4) Vore smidigt att ha de senaste artiklarna med sig oavsett vart man befinner sig på siten. Det är mer intressant än de senaste kommentarerna tycker jag.

5) Sist men inte minst så gillar jag inte alls de grå ränderna som finns överallt, de känns för fyrkantiga och tråkiga. Går kanske att runda till, färga om eller snygga till på annat sätt.
elofsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-28, 18:33 #6
Frost Frost är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 478
Frost Frost är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 478
Citat:
Originally posted by 1337pm@Dec 28 2006, 18:31

Efter att ha läst den där artikeln på IDG så blir er användning av ordet grooming bara smaklöst.

Ska springa iväg nu, men kommer tillbaks snart och ska skriva lite till (tusen tack för feedbacken hittils dock)

Men ovan...alltså vad fasen.. grooming som pervoterm är då faen inte vad vi strävar efter och jo, jag tar åt mig att du skulle blir äcklad av att vi använder det. va fan...?

Grooming.se är då fan inte sveriges största butik för oetisk porr...men det är lite udda att du vet mer om detta än manligt mode....

Vet inte om du är seriös i ditt inlägg men det träffar ju fasen helgalet 1337pm???
Frost är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-28, 18:45 #7
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Jag hade iaf aldrig hört ordet grooming användas på annat sätt än så som idg gör tidigare.
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-28, 20:29 #8
elofssons avatar
elofsson elofsson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 881
elofsson elofsson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
elofssons avatar
 
Reg.datum: Jul 2004
Inlägg: 881
Citat:
Originally posted by grazzy@Dec 28 2006, 18:45
Jag hade iaf aldrig hört ordet grooming användas på annat sätt än så som idg gör tidigare.
Hehe ryckte på ögonbrynen när jag såg topicen här eftersom jag också läste artikeln på IDG tidigare. Ordet var okänt för mig med innan...
elofsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-28, 20:41 #9
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 047
1337pm 1337pm är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 047
Citat:
Ursprungligen postat av DLS
Citat:
Ursprungligen postat av 1337pm
Efter att ha läst den där artikeln på IDG så blir er användning av ordet grooming bara smaklöst.

Ska springa iväg nu, men kommer tillbaks snart och ska skriva lite till (tusen tack för feedbacken hittils dock)

Men ovan...alltså vad fasen.. grooming som pervoterm är då faen inte vad vi strävar efter och jo, jag tar åt mig att du skulle blir äcklad av att vi använder det. va fan...?

Grooming.se är då fan inte sveriges största butik för oetisk porr...men det är lite udda att du vet mer om detta än manligt mode....

Vet inte om du är seriös i ditt inlägg men det träffar ju fasen helgalet 1337pm???
Jag är helt allvarlig med det jag skrev. Om du inte kan hantera det är det ditt bekymmer. Tycker fortfarande att det är smaklöst.
1337pm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2006-12-28, 21:49 #10
Frost Frost är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 478
Frost Frost är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 478
Hehe 1337pm, jag tar inte åt mig på ett dåligt sätt. jag kan hantera kritik, inga problem med det...

men jag hoppas du förstår att jag måste rynka lite på ögonbrynet när det verkar som att du helt bortsett från att grooming har främst med ansiktshudvård... vi är alla datanördar här inne skulle jag tippa på men vissa av oss borde kunna veta det _mest_ användna ordet för att sköta sin hud och sitt ansiktshygien... ???

Jag är en smula förvånad, och en smula ironisk..men det smärtar mig faktiskt att se att du hellre tolkar in barnporr än hudvård när du läser grooming. Och jag tror faktiskt inte det är jag som har fel synsätt......

Nu måste jag nog skratta lite... för först blev jag lite upprörd men efter lite mat i magen så tycker jag det mest är kul och (tyvärr en smutta sorligt) hur fasen något som grooming kunnat få sån konstig dubbelinnebörd! (är det någon som vet när ordet "snoddes" från att vara ansiktsprodukter till vad IDG tar upp? rätt sjukt..skulle inte vara alltför glad om jag ägde grooming.se....

Elofsson: Tack för feedbacken, ska kolla över just typsnitten som jag inte heller är helt nöjd med, samt det gråa.. tack även för kommentarerna och länkarna
Frost är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:45.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017