Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


AllaWebbhotell - Sök och jämförelse av webbhotell

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-05-10, 10:31 #11
nelsta nelsta är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 21
nelsta nelsta är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 21
En lista med alla webbhotell i arkivet kanske vore något?
nelsta är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-10, 11:58 #12
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Jag var ju kontakt med dig via email och du nämnde att paket som är gratis aldrig kommer att vara med, och jag tänke höra hur du tänker där? Andra prisjämförelsesiter inkl. comparias har ju med paket som är gratis. Är tanken bakom att man ska svälta ihjäl gratis tjänster, eller att man ska ignorera gratistjänster och sätta dom som oseriösa och inte alls går att lita på?

Senast redigerad av Danielos den 2010-05-10 klockan 12:41
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-10, 12:33 #13
fooztrs avatar
fooztr fooztr är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 465
fooztr fooztr är inte uppkopplad
Flitig postare
fooztrs avatar
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 465
Jag tycker det skulle vara bra att ha både och. Om inte, så vill jag fråga varför!

Citat:
Ursprungligen postat av danielos Visa inlägg
Jag var ju kontakt med dig via email och du nämnde att paket som är gratis aldrig kommer att vara med, och jag tänke höra hur du tänker där? Andra prisjämförelsesiter inkl. comparias har ju med paket som är gratis.
fooztr är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-10, 12:43 #14
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
Citat:
Ursprungligen postat av nelsta Visa inlägg
En lista med alla webbhotell i arkivet kanske vore något?
Du har topplistan som listar alla webbhotell, dock efter betyg. Det känns som en vanlig lista sorterad efter namn skulle bli kaka på kaka.

Citat:
Ursprungligen postat av danielos Visa inlägg
Jag var ju kontakt med dig via email och du nämnde att paket som är gratis aldrig kommer att vara med, och jag tänke höra hur du tänker där? Andra prisjämförelsesiter inkl. comparias har ju med paket som är gratis.
Inget företag har som syfte att bedriva välgörenhet och därför antar jag att gratis webbhotell antingen visar reklam för att få någon form av intäkt eller så är det en "tillfällig" kampanj för att locka till sig kunder.

Eftersom det inte är ekonomiskt försvarsbart som företag att erbjuda en tjänst som inte genererar några intäkter så kan detta komma att ändras för alla kunder som använder tjänsten om det skulle bli för stort tryck på tjänsten. Det är av den anledningen jag inte vill ha med gratis webbhotell eller webbhotell som kostar 1kr/månad etc.

Jag har liknande syn på "Fri Trafik" som jag istället kallar för "Begränsad Trafik". Det går inte att erbjuda något obegränsat när det kommer till bandbredd och trafikmängd därför tycker jag mitt begrepp är mer förknippat till verkilgheten. Sortering efter trafik/utrymme lägger även de med "obegränsat" sist i listan eftersom det inte går att avgöra hur mycket de egentligen erbjuder.

AllaWebbhotell främsta avsikt är att vägleda webbhotellskunder, inte att vilseleda dem.
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-10, 12:53 #15
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Att det inte skulle vara ekonomiskt försvartbart är ju nonsens, åtminstone i vårt fall.

För det första så ligger vi på runt 5% av normala webbhotellsomkostader. Vi har kunnat betala alla våra 35 servrar kontant.

För det andra har jag drivit gratis webbhotell under 2 års tid och det är ingen plötslig kampanj.

För det tredje så driver vi inte en "gratistjänst", vi ju inte bort bara gratiskonton, utan vi har ju ett komplett webbhotellsutbud med stora betalpaket och olika betaltjänster, samt numera som .SE registrar säljer vi även domäner. Vi har dagligen gratiskonton som uppgraderar och köper supportpaket som ger tom bättre om mer omfattande support än de flesta andra webbhotell.

Om du tittar på vårt senaste bokslut (Web 2.0 AB) så både har vi bra omsättning och resultat. Det känns ju mer som att du utför censur snarare än har en objektiv jämförelsetjänst, vi har ju en annan prismodell och enligt dig så får man bara vara med om ens företagsidé går igenom ditt godkännande, för en genomarbetad affärsidé har vi, det kan jag lova dig, och i den ingår inte att lägga in reklam plötsligt och lura kunder, och vi får se vad andra på wn har för synpunkter på detta.

Senast redigerad av Danielos den 2010-05-10 klockan 13:02 Anledning: stavfel
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-10, 13:12 #16
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
Ett företags främsta uppgift är att maximera intäkter/vinst i bolaget? Agree?

Att då erbjuda något gratis utan avsikt att dra direkt dra in pengar är endast reklam för sina andra produkter, marknadsföra sitt namn eller vad du vill kalla det för

Vad händer om du skulle få 5.000 gratis-kunder som alla utnyttjar din gräns på 150GB/mån och lägger upp bilder/filmer etc.? Kan du påstå att du som företagare är villig att gratis skicka 750TB trafik utan att dra in en krona på dessa kunder?

Nej det är inte ekonomiskt försvarsbart att erbjuda något gratis så länge man inte räknar med/använder det för att öka sin försäljning av andra produkter. Således väljer jag inte att ta med gratis webbhotellspaket och jag anser att de lämpar sig bättre på en egen lista någon annan stans.
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-10, 13:52 #17
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikMH Visa inlägg
Ett företags främsta uppgift är att maximera intäkter/vinst i bolaget? Agree?
Japp, det är jag med på, men det finns olika sätt att göra det på.

Citat:
Ursprungligen postat av FredrikMH Visa inlägg
Vad händer om du skulle få 5.000 gratis-kunder som alla utnyttjar din gräns på 150GB/mån och lägger upp bilder/filmer etc.? Kan du påstå att du som företagare är villig att gratis skicka 750TB trafik utan att dra in en krona på dessa kunder?
Jo, men detta problem har väl alla webbhotell som översäljer, och du har ju åtminstone ett annat som översäljer, Binero, dom skulle ju heller inte klara att levera max till alla enligt deras limitar, men man kan alltid säga att kunder "utnyttjar resurserna orimligt mycket" och slänga utom för det gör de flesta hotell.
Om det nu handlar om att inte översälja borde du ju ta bort minst 1 hotell i din lista. Hittills har jag i alla inte en enda som missbrukar sitt konto, min grej är inte att översälja med "fri trafik" utan att verkligen erbjuda ett vanligt webbkonto för vanligt bruk helt gratis och reklamfritt och där har jag många nöjda kunder.

Om du har ett webbhotell som erbjuder support men endast 60% utnyttjar support och kanske 20% utnyttjar supporten så pass mycket att dessa konton går med förlust tagen till hur mycket support dom kräver innebär det ju detta att 40% får betala för att ge support till andra, konton som i princip skulle kunna vara kostnadsfria eller nästan, och om man däremot som jag har supportpaket och tar betalt efter den support som behövs så är det lätt att ge bort konton gratis där noll support ingår. Jag anser att support endast behövs när det inte fungerar. Varför ska alla kunder drabbas av att vissa ber om support när dom egentligen inte kan eller har kunskap att driva ett webbhotellkonto och borde lära sig och söka information i forum?

Citat:
Ursprungligen postat av FredrikMH Visa inlägg
Att då erbjuda något gratis utan avsikt att dra direkt dra in pengar är endast reklam för sina andra produkter, marknadsföra sitt namn eller vad du vill kalla det för
Jo, men du ser en väldigt liten bild, du ser bara konton som är gratis som i sig inte drar in pengar, men kontot har pontiellt stor möjlighet att generera pengar.
Du verkar inte se att jag sparar in 10 tusentals kronor på att inte ge bort 50% till affiliates samt de stora kostnader man normalt har på reklam.

Hur många webbhotell, mellan tummen och pekfingret har du i Sverige idag som erbjuder gratis reklamfria konton och som drivs som AB och som går med vinst och som är godkänd .SE registrar? Du buntar ihop med de som jag vet absolut missbrukar detta med gratis och reklamfritt som är hur oseriösa som helst, inte minst utomlands.

Jag anser att det är billigare att ge bort gratiskonton än att spendera dessa pengar. Vad du gör är att du sågar min affärsidé till förmån för de traditionella affärsidérna. Personligen tycker jag se i dina argument att webbhotellens affärsidéer måste godkännas av dig för att du ska lägga in, detta är inte objektivitet enligt min mening, dina argument tycker jag haltar och är inkonsekventa, men, men lägg in mina 2 andra konton så länge i alla fall.

Men nu förstår jag varför det kommer nya webbhotellsjämförelser och tester hela tiden, ingen klarar av att fixa det, om det inte är det ena så är det de andra, binero vann i år som bästa webbhotell när inte ens Oderland var med i testen.

Senast redigerad av Danielos den 2010-05-10 klockan 14:41
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-10, 14:51 #18
FredrikMHs avatar
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
FredrikMH FredrikMH är inte uppkopplad
Supermoderator
FredrikMHs avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 501
Citat:
Ursprungligen postat av danielos Visa inlägg
Om det nu handlar om att inte översälja borde du ju ta bort minst 1 hotell i din lista. Hittills har jag i alla inte en enda som missbrukar sitt konto, min grej är inte att översälja med "fri trafik" utan att verkligen erbjuda ett vanligt webbkonto för vanligt bruk helt gratis och reklamfritt och där har jag många nöjda kunder.
Skillnaden mellan Bineros paket och ditt paket är att ditt är gratis. Även om Binero skulle ha några kunder som utnyttjar så mycket utrymme/trafik så betalar de andra kunder indirekt för detta. Det blir helt enkelt en jämn harmoni ändå.

Jag vet att du gärna vill se det som att dina andra paket betalar för detta, men jag vill se det på paketnivå och inte ur ett helt webbhotellsperspektiv.

Citat:
Ursprungligen postat av danielos Visa inlägg
Jo, men du ser en väldigt liten bild, du ser bara konton som är gratis som i sig inte drar in pengar, men kontot har pontiellt stor möjlighet att generera pengar.
Du verkar inte se att jag sparar in 10 tusentals kronor på att inte ge bort 50% till affiliates samt de stora kostnader man normalt har på reklam.
Jag är fullt medveten om att ett gratiskonto indirekt kan generera pengar till ett bolag. Men då används kontot endast som reklam utåt och inte som ett professionellt konto till en kund. För hur ska annars något som kostar gratis generera pengar?

Hur mycket pengar du går i vinst eller sparar på annat förändrar inte faktumet att det är gratis...

Citat:
Ursprungligen postat av danielos Visa inlägg
Hur många webbhotell, mellan tummen och pekfingret har du i Sverige idag som erbjuder gratis reklamfria konton och som drivs som AB och som går med vinst och som är godkänd .SE registrar? Du buntar ihop med de som jag vet absolut missbrukar detta med gratis och reklamfritt som är hur oseriösa som helst, inte minst utomlands.
Jag kategoriserar ditt paket som är gratis med andra gratishotell just för att det är gratis, inte för att jag inte tror att du kan leverera något bra som är gratis. Sen vet jag inte hur många som erbjuder gratis webbhotell eller hur bra/dåliga de är.

Citat:
Ursprungligen postat av danielos Visa inlägg
Jag anser att det är billigare att ge bort gratiskonton än att spendera dessa pengar. Vad du gör är att du sågar min affärsidé till förmån för de traditionella affärsidérna. Personligen tycker jag se i dina argument att webbhotellens affärsidéer måste godkännas av dig för att du ska lägga in, detta är inte objektivitet enligt min mening, dina argument tycker jag haltar och är inkonsekventa, men, men lägg in mina 2 andra konton så länge i alla fall.
Jag som trodde det var du som sågade min affärsidé. Du får givetvis ha vilka affärsidéer du vill, men det får även jag

Självklart ska jag lägga in dina andra två konton, men det blir lite senare under dagen.
FredrikMH är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-10, 15:49 #19
Danieloss avatar
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Danielos Danielos är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Danieloss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 3 102
Citat:
Ursprungligen postat av FredrikMH Visa inlägg
Jag som trodde det var du som sågade min affärsidé. Du får givetvis ha vilka affärsidéer du vill, men det får även jag
Ok, jag ger mig, även om jag gör det motvilligt det ligger dock lite i några av dina argument, och ser ändå fram emot att du lägger in mina andra paket.
För det är inte alla som du som tänker lägga in mitt webbhotell, många webbhotellistor ignorar mig helt, trots att jag ligger på dom.

Senast redigerad av Danielos den 2010-05-10 klockan 19:53
Danielos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-05-10, 20:41 #20
Bjorne Bjorne är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 374
Bjorne Bjorne är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2009
Inlägg: 374
Kom och tänka på den här tråden: http://www.wn.se/t1041058.html. Självklart spelar något som kostar 0kr i en helt annan liga än det man betalar för, uppenbart ju tycker jag. Annars undrar jag om man inte kan få "köpa" en 40-100 st gratiskonton att lastbalansera en maffig site på...
Bjorne är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017