Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


feedback mobilt internet utomlands

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-06-26, 13:33 #1
dbbb dbbb är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 132
dbbb dbbb är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2010
Inlägg: 132
Standard feedback mobilt internet utomlands

Hej!

Har en kollega som sedan en tid börjat bygga en sida där han säljer/hyr ut utländska mobilt internet samt simkort till skandinaver som vill kunna surfa på semestern. Han har inlett kontakter med utländska operatörer som har visat intresse för samarbetet då detta för närvarande är en kundgrupp som de i tillfället inte tjänar pengar på.

Iden är att skandinaver som åker utomlands enkelt kan köpa mobilt bredband eller simkort via en hemsida efter val av land, operatör, hastighet, kostnad etc. Kunden får då kortet hemskickat i brevlådan före resan. Korten funkar som kontantkort som när som helst kan laddas. Att surfa mobilt utomlands på eget svenskt abbonemang kan vara väldigt dyrt och att hitta lokala lösningar på plats kan vara krångligt om man inte vet vart man ska leta samt kanske inte kan språket. Dessutom verkar det som att det finns ganska bra marginaler att tumma på om man kan påvisa en stark efterfrågan.

Jag har blivit tillfrågad av min kollega att köpa in mig i hans verksamhet och hoppa på båten men tänkte be Er om lite feedback först. Vad tror ni om ide, upplägg samt marknad. Nån av er som vet om liknande tjänster redan finns i Skandinavien?

mvh,

D

Senast redigerad av dbbb den 2011-06-26 klockan 13:36
dbbb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-06-26, 14:18 #2
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Hej,

Säkert något som man kan tjäna pengar på om man spelar korten rätt.

Holidayphone . se kör något som påminner om idén, även om de hittills mest verkar inrikta sig på mobil telefoni.
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:05.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017