Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Sökpositionering

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-04-03, 13:46 #51
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Citat:
Originally posted by Mortekai@Apr 3 2008, 13:24
Citat:
Nu har ordet smutskastning nämnts ofta i de senaste inläggen så då måste jag fåga är det min förföljning av Jajja om TS ni syftar på ?
Vi kan väl säga att du framförde dina åsikter ganska starkt och kanske avvek lite från den ursprungliga frågan iallafall Du har uppenbarligen starka åsikter angående Jajja och det blev lite mycket här och där på ett sätt som kanske hade lämpat sig bättre i en egen tråd än i denna.

Det jag menade med smutskastning och tjuvnyp var mest att man kastade in kommentarer som till exempel WebboT's kommentarer som kändes lite onödiga, men även den anstormning av frågor och utlägg från dig eftersom dom inte riktigt passade den ursprungliga frågan. Däremot tyckte jag att det hade varit ett intressant ämne att ta upp i en separat tråd. Just att det togs upp i samband med att någon frågar om hur ett företags produkter är så blev frågorna i mina ögon mer smutskastning än en intressant frågeställning.


Citat:
Men å andra sidan, va fan kan jag om detta.
En klockren post med en underbar slutkläm...hatten av!
Man tackar för ett ärligt svar.

Det finns ju en gammal regel som säger att det är inte vad du säger utan hur du säger det som är intressant.

Visst håller jag med om att det är sladd på trådens ursprungliga start och att det skulle nog vara bättre med en egen tråd, men jag betvivlar dock att svaren kommer bättre där (bara att titta på de undvikande svaren så här långt i denna tråden och det var ju Jajja som började prata om TS).

Jag har vidare startat en tråd om hur vi skulle kunna skapa något bättre än TS och där ber jag om era/marknadens synpunkter på vad en bra revision bör innehålla.
http://www.webmasternetwork.se/index.php?a...&hl=swedma&s=wn

Men tyvär så är det väldigt få som hade synpunkter/bidrag, hatten av för dem som finns där dock.

Så jag är alltså inte bara en som gnäller utan jag försöker att skapa något bättre samtidigt.
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-04, 02:26 #52
totoos avatar
totoo totoo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 730
totoo totoo är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
totoos avatar
 
Reg.datum: Nov 2006
Inlägg: 730
edit: *missade att det fanns en sida 4*

Hur som helst så var jag nyfiken på varför xpats uträkning var så uppåt väggarna fel?


Jag tycker den ser vettig ut om man ska göra en så pass enkel bedömning som exemplet handlade om.
totoo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-04, 09:13 #53
MrHandley MrHandley är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 591
MrHandley MrHandley är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 591
Citat:
Originally posted by zooloo@Apr 3 2008, 00:01

Många gör misstaget att vilja utbilda sina kunder för att få dem att förstå vilken bra tjänst man levererar, få dem att känna doften av pengar med det magiska första sidan på google. Gör man stålar så säljer man resultat som kunden uppskattar utan att dränka dem i information -
Du menar alltså att man inte skall utbilda kunderna? Har alltid jobbat med att utbilda kunderna, för ju mer de kan desto högre krav ställer de och desto mer måste vi kunna för att kunna leverera en bra tjänst. Kan man mer blir man stoltare och pratar mer om det internt. Hur tror du det blir när dom skall försvara budgeten internt?
VD: "XX för sökmotoroptimering, vad är det och varför kostar det så mycket?"
Beställaren: "*rycker på axlarna* Det ger oss bättre placering på google"

Kommer inte ge så bra utrymme att utöka budgeten. Om beställaren istället kan berätta internt vad de gör, varför de gör det och bitvis hur de gör det, då blir det lättare att försvara kostnaden.

Angående xpats uträkning så tror jag att de som reagerat gjort det för att de tycker att vinsten på försäljningen motsvarar inte värdet av ordet. Vilket jag iofs tror att jag håller med om. Hur skall man beräkna värdet på ett sökord egentligen?
MrHandley är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-04, 10:25 #54
zooloo zooloo är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 129
zooloo zooloo är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 129
Citat:
Originally posted by MrHandley@Apr 4 2008, 09:13
Du menar alltså att man inte skall utbilda kunderna?

VD: "XX för sökmotoroptimering, vad är det och varför kostar det så mycket?"
Beställaren: "*rycker på axlarna* Det ger oss bättre placering på google"
Nej du missförstod mig lite. Du måste givetvis vara så informativ och entusiasmerande att du säljer dina tjänster, det är ju grunden i all försäljning. Ditt "naiva VD exempel" funkar ju faktiskt sålänge dem betalar och är nöjda med det du utför

Jag syftade mer på dem som lägger tiden på att snacka sig saliga i egen sak och inte jobbar affärsmässigt. Jag menade att Jajja gjorde det enda rätta, ge konsumenten ett tryggt och enkelt köp med lägsta möjliga tröskel. Alla vill inte veta allt om SEO, men dem vill ha resultat.

mvh zooloo
zooloo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-04-18, 19:05 #55
Tezs avatar
Tez Tez är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 436
Tez Tez är inte uppkopplad
Flitig postare
Tezs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 436
Hur länge gäller avtalet? Om kunden tycker det blir för dyrt i längden och vill säga upp efter ett år, kommer kundens sajt "deoptimeras" då?

Jag förstår att länkar från Jajjas egna kataloger (eller bloggar) tas bort, men onpageoptimering och andra länkar? Då borde ju optimeringen hålla i sig hyfsat ett tag i varjefall om kunden själv fixar lite länkar. För det kan väl inte vara så att det mestadels är länkar från egna sajter som jajja tar betalt för?

Detta kanske gäller alla SEO-företag iofs. Kanske inte är en Jajjaspecifik fråga.
Tez är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 04:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017