Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Tips & Synpunkter på ny site

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2004-08-23, 12:27 #21
wedges avatar
wedge wedge är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 180
wedge wedge är inte uppkopplad
Medlem
wedges avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 180
Citat:
Ursprungligen postat av Robert
Citat:
Originally posted by -mistress@Aug 23 2004, 03:20
Citat:
Ursprungligen postat av mistress
Kan ett script kolla respektive sida laddas ner?
MENADE:
Kan ett script inbakat i varje enskild sida kolla om surfaren har typsnittet i sin dator - INNAN han/hon skickas vidare till sidan med rubriken gjord i grafik eller till den med rubriken i ren härlig text?

Nej, med allra största sannolikhet inte. Webläsaren får inte kolla någonting alls utanför sin egen lilla sandlåda på klientens maskin pga säkerhetsrisker.
Jo, det går faktiskt.
Se www.webreference.com/dhtml/column30/index.html
wedge är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-08-23, 23:18 #22
walter walter är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 13
walter walter är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 13
tja alla! är ny här... tän
kte börja med att såga lite... : )

1 - plottrigt, för många olika stilar och element!
2 - ser för taskigt it i mozilla, tex svart text på mörkblå bakgrund...?
3 - blandat engelska och svenska!
4 - menyerna var lite kul, dessvärre andas allt annat tidigt 90 tal.
walter är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-08-25, 17:31 #23
mistress mistress är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 201
mistress mistress är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 201
Citat:
Originally posted by walter@Aug 23 2004, 23:18
1 - plottrigt, för många olika stilar och element!
2 - ser för taskigt it i mozilla, tex svart text på mörkblå bakgrund...?
3 - blandat engelska och svenska!
4 - menyerna var lite kul, dessvärre andas allt annat tidigt 90 tal.
Hej och först välkommen till forumet Walter och tack för sågningen.. ;-)
1. Ska greja till det med stilarna, det var en miss av mig att tro att Script bla fanns i alla datorer... Skall också köra med CCS. Det tar några dagar att renas…
2. Förstår inte hur bakgrunden blir blå, den är vald till vit? Har Du blå som standard?
3. Var ser Du den blandningen? Syftar Du på ordet "Enter" - på första sidan? Jo, iså fall det kanske skulle bli bättre med Restaurangen, för enter är ju inget bra sökord heller...
4. Menar Du de inskannade menyerna? De är coola. Antonios bror (ena resturangägaren) som är konstnär och antikhandlare i Italien har gjort dem.
Tydligen eftersom Ni är två som påpekar det med 90-talet har jag fastnat där - jag är ju inte så trendkänslig, vill inte heller följa moden eller så. Jag tycker inte om alla eller speciellt många av de moderna siter jag ser, men jag vet inte vad man ska känneteckna som typiskt 2004-tal? Å andra sidan vill jag absolut inte vara där andra är.

Helst, - men så duktigt kan jag aldrig bli skulle jag vilja vara lite åt 1800-talets slut, med många olika stilar, typsnitt, frosseri detaljer och ögongodis. (Mitt motto är också. krossa Minimalismen - Leve detaljerna). Nu måste jag dock erkänna att jag inte riktigt lever efter det mottot, tyvärr har jag blivit påverkad av vår samtid och all tjat om enkelhet och sparsam utsmyckning. Så tro det eller ej, tom jag har lärt mig att hålla igen med detaljer, dresserad av andan som är i Skandinavien där enklare linjer än annorstädes uppskattas. För att en annan skulle få blomma, skulle jag behöva göra några tidsresor bakom och låta mig sköljas över de samtida idealen, för att sedan tillbaka och göra min egen tolkning, som helst inte tidsmässigt kunde placeras i ngt fack... Men tyvärr, jag är tydligen påverkad av 90-talets samtid, hoppas att jag kan backa mig långt därifrån på tidslinjen. Tack för påpekandet. Jag ska ta detta under analys.

Jag ger upp, jag har försökt surfa runt och sökt på 1800, typografi på svenska och engelska och i antiksiter, men jag finner just nu inte något som kan illustrera det jag gillar, däremot frapperas jag över vad äckligt Lika alla siter blir med Arial och Verdana, som jag själv numera snällt använder. Tom många antiksiter visar ett modernt och luftigt intryck, som föga har med produkterna att göra, många som gillar antikt gäller ju just de mångrika detaljerna och dess symbolspråk. Jag ser fram emot den tid då alla har bredband och man kunde t.ex köra webdesignen som i Pdf fast då lika sökbar som i HTML-text, dvs med meta, rubriker text mm… Eller Flash fast då på samma villkor som ovan och att gemene man har tillgång till det som standard.
Tack för mig.
Som sagt nu ska jag göra om siten lite, ge mig en vecka eller så, sen får Ni gärna såga på mig igen… ;-)
Kram så länge Er Mistress
mistress är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2004-09-22, 22:08 #24
Sneaky Sneaky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 576
Sneaky Sneaky är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 576
Det första jag märkte var att allt var för stort, jag har en 19" 1024x768 upplösning och ändå ta Porto Cervo upp halva skärmen eftersom det blir ett radbyte mellan porto och servo.

Det egentliga skälet till att jag skrev detta inlägg var för att komma upp i 20 inlägg så jag själv kan lägga upp min sida för granskning, hoppas ni har översenede...
Sneaky är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 17:45.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017