FAQ |
Kalender |
2009-11-16, 19:55 | #1 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tror jag har vuxit ur hosting av typen vanligt webhotell för på senare tid så går min sida segt som tusan och användarna klagar.
Steget som jag tror är bäst för mig är att "go virtual" då jag slipper allt hårdvarustrul och enkelt kan växa med mer resurser i den takt som det behövs. Jag har kikat lite på http://vps.net/ som verkar lovande. Men helst skulle jag vilja ha ett företag med servrar i Sverige med tanke på ping tider etc. Är det någon som känner till något svenskt företag som erbjuder skalbara virtuella lösningar eller är det kanske någon som kör med vps.net och har något att säga om dem. All info i ämnet virtuella servrar är välkommet då jag känner pressen från användarna att uppgradera snarast! |
||
Svara med citat |
2009-11-16, 21:41 | #2 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
min spontana första tanke är.
Kan du hantera en server (vps, moln, dedikerad webbserver är i mångt och mycket samma sak i detta hänseende!). Och då menar jag hantera en server i produktionsmiljö med dess kvalitéer. Sedan beror ju detta också självklart på vad siten har för krav osv. Om servern dyker klockan 01:00 och du sover.. gör det något att siten är död tills 07:00 när du vaknar? Jag säger det bara för jag ser så ofta folk som ger sig in i att driva VPS men sedan så faller allt när de inte har erfarenheten av att agera serveradmin. Så om erfarenheten/kunskaperna tryter så läs dig till så mycket du kan innan du ger dig in i det hela om du ändå vill administrera den själv. |
||
Svara med citat |
2009-11-16, 22:04 | #3 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för din omtanke.
Det är riktigt att jag inte har någon praktisk erfarenhet av att konfigurera en linux-server med apache/php/mysql för produktion. Egentligen skulle jag vilja slippa det och kunna ägna mig åt själva sidan istället. Men tyvärr är det så att kostnaden för en helt managed server är för hög i paritet med vad sidan genererar. Dock så är jag inte helt borta vad gäller servrar, utan jag har en god uppfattning om vad som krävs (tyvärr ). Mitt vanliga jobb innebär utveckling av realtidsapplikationer med mycket höga upptid-krav som vi kör i redundanta egenkonfigurerade servrar (hårdvara + mjukvara) ute hos kund. |
||
Svara med citat |
2009-11-16, 22:33 | #4 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Du kan ju testa den nya svenska molntjänsten My CityCloud. Skriv gärna en liten recension här på WN sen
|
||
Svara med citat |
2009-11-16, 23:10 | #5 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
|
|||
Svara med citat |
2009-11-16, 23:43 | #6 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
ok, får kolla närmare på det också. |
||
Svara med citat |
2009-11-17, 10:15 | #7 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Glesys (och säkert andra) erbjuder svenska vps komplett med kontrollpanel och då är ju halva jobbet gjort.
|
||
Svara med citat |
Svara |
|
|