Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Hur göra backup?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-03-11, 13:28 #1
CookieX CookieX är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2013
Inlägg: 184
CookieX CookieX är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2013
Inlägg: 184
Question Hur göra backup?

Jag är en användare som kan hantera webben någorlunda bra men jag är ingen programmera, kodnisse. Jag har nu börjat få ihop ett betydande antal sajter med mycker arbete bakom.

Hur gör jag för att på bästa sätt (Samtidigt hanterbart för mig) skapa backup på dessa?
De flesta sajterna är uppbyggda med wordpress. De finns på en VPS och en shared hosting plan.

Tips?
CookieX är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-03-11, 14:41 #2
Johnny Viking Johnny Viking är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 273
Johnny Viking Johnny Viking är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 273
Backup av vadå? De flesta hostingställen erbjuder ju backup även till VPS:er. Så köp till det?

Annars kan du köpa en billig VPS till med enbart utrymme som du använder som egen backupserver.
Johnny Viking är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-03-11, 14:46 #3
CookieX CookieX är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2013
Inlägg: 184
CookieX CookieX är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2013
Inlägg: 184
Jo, har sett att det finns tjänster att betala för som jag kommer överväga. Ville mest höra med folk på wn innan jag gjorde detta.
Men när man göra en backup av webbsidor och dess material. Innebär det då som i med "vanliga filer" att man bara kopierar över allt till en annan location? Kan tänka mig att databaser måste hanteras på ett speciellt vis?

Svar: Försöker backa upp wordpress-sajter och dess material.
CookieX är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2014-03-11, 14:49 #4
DavidEW DavidEW är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2011
Inlägg: 441
DavidEW DavidEW är inte uppkopplad
Flitig postare