Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Hur kan loopia vara så dåliga, vem är bra?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-01-14, 14:18 #1
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 1 356
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 1 356
Hej,

Jag är riktigt trött på Loopia och deras sätt att registrera domäner. Dom må vara billiga men det tappar man i administration.

Exempelvis är det helt omöjligt att få en faktura från loopia. Tämligen irriterande att behöva betala fakturorna manuellt varje gång, framförallt om man är konsult och gör det på uppdrag åt en kund som ska betala, då måste man vänta tills fakturan blir betald innan loopia i överhuvudtaget registrerar domännamnet.

Att göra flytt av domäner hos loopia (Transfer) blir oftast fel, tar väldigt lång tid och man får ingen som helst statusuppdatering. Om överföringen inte går igenom så berättar dom inget, det finns ingen status man kan se på loopias admin om vad som händer. Och för att komplicera det ytterligare så är det inte loopia som gör transfer ibland utan active24 - vilket kan förvirra vissa kunder som resulterar i att dom inte gör en transfer.

Det är helt omöjligt att registrera en domän med sina egna DNS'er - Det måste man ändra EFTER man reggat - Jag vill inte att mina kunder ska se "Parkerad av loopia"

----

Finns det något bra bolag som reggar domäner på ett bra sätt? Det är inte så många domäner, runt 200 bara, mest .com, .net, .org, .info, .se, .no, .dk, .de
studiox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-01-14, 14:38 #2
Standouts avatar
Standout Standout är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 356
Standout Standout är inte uppkopplad
Flitig postare
Standouts avatar
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 356
Jag kör med bland annat NameISP när det gäller domäner. Det har funkat bra.
Standout är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:43.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017