Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


14-årig bloggare fälls av Reklamombudsmannen

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-08-25, 09:46 #11
xpats avatar
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
xpat xpat är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
xpats avatar
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 624
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Tycker boskapsklass är ett bra samlingsord, kolla i en svensk ordbok där finns det väldigt många ord som betyder vissa saker som med inte är snälla om man nu vill säga så. Men ord finns ändå där av orsak i ordboken.

Så tycker det ord passar mycket bra in på folk som inte kan ta hand som sig eget liv och måste vallas som får av staten, folk som inte kan tänka själva utan tror på allt som står i tidningar. Folk som inte ens kan ta ansvar för alkohol eller tobak utan behöver vara varningstexter. Eller när folk inte ens kan få se på reklam utan ta eget ansvar. Behövs skyltar med texter man inte ska stoppa katten i mircron. Eller på båtar man inte ska kasta skräp i havet utan i soptunnan.

Så när det behövs sådana skyltar så är boskapsklass väldigt bra ord. Eller kolla på ghetto områden där dom bränner bilar och skjuter varandra nästan dagligen. Fulla boskapen på krogen som måste slåss.

Skulle kunna göra tusentals sidor uppsats varför största delen av befolkning passar utmärkt in på ordet boskapsklass.

Om man då ska prata sig hålla sig ifrån andra, det handlar mer om bekvämlighet och bättre liv.

Varför skulle man frivilligt trängas i en kö som en idiot och slösa tid? Varför trängas i en flygplats terminal när man kan sitta i en egen privat terminal med eget rum på 30-50m2 med egen service personal som tar hand om allt du behöver.

Varför skulle jag gå till en sunkig krog där folk beter sig som helt odrägliga och där toaletten används mer som prynad och folk pissar på golv och väggar istället.

Men om man ska prata hur folk beter sig utan prata pengar, kolla bara politiskt. Hur folk behandlar folk från SD eller hur vänster galningarna går mer eller mindre slår ner folk.

Så bara demokratiskt val är svårt för folk i Sverige.

Så är det konstigt folk med pengar går till finare krogar? Bor i fina skyddade områden med vakter? Eller är det dumt att vilja ha säkerhet för sina barn, inte få sin bil nedbränd eller blå rånad eller våldtagen när man går ute?
"Så bara demokratiskt val är svårt för folk i Sverige." - Ja när de som tycker sig vara lite förmer än andra inte ens kan skriva vettiga meningar, så vad 17 då är hoppet helt ute för resten av pöbeln.
xpat är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-08-25, 09:59 #12
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Ursprungligen postat av xpat Visa inlägg
Problemet är ju att det inte framgår att det är reklam och när det riktar sig till barn är det särskilt allvarligt eftersom de inte nödvändigtvis klarar av att vara kritiska (hjärnan är inte färdigutvecklad förrän man är runt 20 år).

Att hon själv är ett barn gör ju bara saken svårare. Jag anser att det är hennes föräldrars ansvar att se till att hon följer lagar och regler som trotts allt (i motsatts till vad en del tycks anse) är till för att (i det här fallet) skydda barn.
För skydda barn? Så vad är exempel McDonalds Happy Meal då? Icke reklam för barn? Eller är leksaken som hänger med för locka dom vuxna?

Och vet inte om vuxna hjärnan är utvecklad ens när dom dör, då det måste stå text under som säger det är reklam. Eller stora varningstexter att rökning är farlig på paket.

Sedan vad är värsta som kan hända? Att dom tror deras smink är bättre? Att dom skulle se sämre ut med deras smink? Inte så att dom ändå hade velat ha smink i den åldern.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-08-25, 10:02 #13
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Ursprungligen postat av xpat Visa inlägg
"Så bara demokratiskt val är svårt för folk i Sverige." - Ja när de som tycker sig vara lite förmer än andra inte ens kan skriva vettiga meningar, så vad 17 då är hoppet helt ute för resten av pöbeln.
Stora skillnad är att vissa inte behöver bry sig att kolla stavning, om man behöver något som är 100% premium text låter man andra fixa det. Och jag personligen behöver inte bry mig om demokrati, det är för slavarna under ett samhälle.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-08-25, 12:41 #14
MrBob MrBob är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 459
MrBob MrBob är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 459
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
... Jag är fri så har rätt betala 0% skatt och kan välja bo i länder jag vill. Skatt är som betala för få aids och äta sopor
???

"Och jag personligen behöver inte bry mig om demokrati, det är för slavarna under ett samhälle. "

Alltså... jag brukar avstå debatter av personlig karaktär, men vad är det du skriver!? Egentligen!? Nordkorea är ett land som mycket framgångsrikt avskaffat alla antydningar till demokrati. Hitler och Nazisterna höll sig också på väldigt långt avstånd från demokrati med sitt Tredje Rike.

***
Nej, vi ska inte orda mer om detta!
Fram till idag trodde jag du var en reko och kompetent kille med sunda värderingar!
Där ser man!
Jag har haft fel förr och det kommer hända igen.

Ta hand om dig på Malta! Det kanske trots allt är bäst för alla att du är där du är... Stanna där och ta vara på din frihet!
MrBob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-08-25, 13:03 #15
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Ursprungligen postat av MrBob Visa inlägg
???

"Och jag personligen behöver inte bry mig om demokrati, det är för slavarna under ett samhälle. "

Alltså... jag brukar avstå debatter av personlig karaktär, men vad är det du skriver!? Egentligen!? Nordkorea är ett land som mycket framgångsrikt avskaffat alla antydningar till demokrati. Hitler och Nazisterna höll sig också på väldigt långt avstånd från demokrati med sitt Tredje Rike.

***
Nej, vi ska inte orda mer om detta!
Fram till idag trodde jag du var en reko och kompetent kille med sunda värderingar!
Där ser man!
Jag har haft fel förr och det kommer hända igen.

Ta hand om dig på Malta! Det kanske trots allt är bäst för alla att du är där du är... Stanna där och ta vara på din frihet!

Demokrati är mer för få folk tro dom bestämmer över något själva, du röstar bara vem som som ska ha makten styra ditt liv.

Så oavsett om det är en demokrati eller diktator vill man inte vara del av den biten utan stå utanför och ta hand om sitt egna liv.

Sedan demokrati är så bra eller hur? Finns inga ghetto områden i Sverige? Eller områden folk bränner bilar eller går och skjuter varandra?

Och samtidigt menar du alla personer i hela Kina lever ett förjävligt och dåligt liv just av orsaken att dom inte har demokrati?

Demokrati betyder inte att ett land är bättre än ett annat eller inte, men låg klass ta upp Nordkorea som exempel. Och man får vara dum tro att dom hade fått det så mycket bättre där med fritt val, stor del av deras lidande beror även på övriga länder även har sanktioner mot landet. Sanktioner slår väldigt lite mot styret utan folket som får ta största smällen.

Även ta upp Hitler är ett lågt kort
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-08-25, 15:24 #16
Bst Bst är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 44
Bst Bst är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 44
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Stora skillnad är att vissa inte behöver bry sig att kolla stavning, om man behöver något som är 100% premium text låter man andra fixa det. Och jag personligen behöver inte bry mig om demokrati, det är för slavarna under ett samhälle.
Kan du inte göra oss alla en tjänst och anlita en som rättar till alla dina analfabetiska fel innan du postar på detta forum?

Blir jobbigt för oss högbegåvade att läsa dina lågbegåvade meningsuppbyggnader som gör att man får hacka sig fram och läsa om meningarna ett antal gånger innan man förstår vad du menar.
Bst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-08-25, 15:34 #17
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Citat:
Ursprungligen postat av Bst Visa inlägg
Kan du inte göra oss alla en tjänst och anlita en som rättar till alla dina analfabetiska fel innan du postar på detta forum?

Blir jobbigt för oss högbegåvade att läsa dina lågbegåvade meningsuppbyggnader som gör att man får hacka sig fram och läsa om meningarna ett antal gånger innan man förstår vad du menar.
Tror inte du är så högbegåvad om du inte ens fattar du inte behöver läsa saker om man inte vill.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-08-25, 15:53 #18
Bst Bst är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 44
Bst Bst är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2013
Inlägg: 44
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb Visa inlägg
Tror inte du är så högbegåvad om du inte ens fattar du inte behöver läsa saker om man inte vill.
Uuuuhh comeback king.

Då ska jag förklara för dig. När du är inne och kluddar och kladdar i ett stort antal trådar så är svårt att inte läsa ditt analfabetiska försök till att skriva. När folk citerar något du har skrivit och sedan något som någon annan har skrivit, åker du med i läskarusellen.

Ett patrikweb-filter som inte visar allt du skriver i form av något tillägg till webbläsaren skulle nog vara en succe.
Bst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-08-25, 18:49 #19
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Ett problem är att Patrik inte förstår vilka konsekvenser det skulle få om alla lever som han. Vem skulle ta hand om honom om boskapsklassen inte finns?

Sen blir det ibland orimliga konsekvenser. Det görs ungefär 97.000 resor per dag med flyg i Sverige (genomsnitt, per dag, under 2014). Skulle varje passagerare nyttja 30 kvm privat utrymme på flygplatsen skulle vi behöva bygga ganska stora flygplatser!

Säg att du sitter på flygplatsen 2 timmar, och att det är exakt jämnt fördelat över hela dygnet. Det ger ungefär att det behövs lite drygt 8.000 privata rum = 240.000 kvm VIP utrymme - då räknat på 30 kvm. Mer realistiskt är nog minst den dubbla ytan, eftersom flödet inte är jämnt över dygnet, att jag räknade med minsta acceptabla privata ytan, att det behövs ytterligare serviceutrymmen, toaletter, korridorer, personalutrymmen etc.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-08-25, 19:17 #20
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Jag rekommenderar alla att sluta svara på Patriks trams så kanske han tröttnar någon gång Jag vet att det är svårt att hålla fingrarna borta från tangentbordet (har gjort det själv alltför många gånger) men han är likt en en hormonstinn tonåring bara ute efter uppmärksamhet och att provocera.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:22.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017