Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Citynetwork Backup

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-02-08, 16:18 #1
extra-c extra-c är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 281
extra-c extra-c är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 281
Standard Citynetwork Backup

Hejsan!
Vänder mig till er som har använt Citynetwork eller använder företaget just nu, har ni någonsin fått betala för att få backup eller få ladda ner era filer när de har stängt ner ert konto?

Jag har använt Citynetwork i flera år och aldrig behövt göra detta, nu var de så att min dator crasha samtidigt som mitt webbhotell konto på citynetwork gick ut, med tanke på att sidan inte var klar så valde jag att utveckla sidan på datorn och köpa webbhotell igen när sidan var klar och var redo att rulla.

Dock kräver supporten nu att jag betalar 99kr för att kunna få mina filer, någon annan som har råkat ut för detta?

Tycker själv att det är lite konstigt då som tidigare sagt alltid fått tillgång för att ladda ner filerna genom FTP när jag väl meddelade dem om det. Jag har alltid tyckt att supporten och företaget var trevliga och vänliga. Blir minus från min sida till Citynetwork.
extra-c är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-02-08, 16:40 #2
emptys avatar
empty empty är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 934
empty empty är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
emptys avatar
 
Reg.datum: Jan 2006
Inlägg: 934
Är du inte bara glad att dom ens har kvar backupen om ditt konto hos dom var avslutat?

Eller förstår jag fel?
empty är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-02-08, 17:57 #3
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Att de tar ut en minimal avgift för att hjälpa dig när du inte längre är kund känns väl ändå ganska självklart? 99 kr får du inte många minuters jobb för...
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-02-08, 18:36 #4
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Eh går du även på bidrag och anser andra ska betala allt för dig? Är du inte ens kund längre så bör du vara glad att dom ens kan hjälpa dig. Och med en summa så lär vara förlust för dom.

Det är ingen välgörenhet dom sysslar med och deras anställda har en lön som kostar pengar.

Enda minus i detta fallet lär vara du som kund, eller rättare sagt inte ens kund hos dom längre.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-02-08, 20:27 #5
EEEmill EEEmill är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 45
EEEmill EEEmill är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Sep 2010
Inlägg: 45
Jag betalade inte en gång och kontot raderades. Hade precis även gjort en omformatering av datorn så alla mina filer var borta, då är 99 SEK värt att få tillbaka sina filer för
EEEmill är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-02-10, 08:39 #6
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
Har kontot gått ut så är tjänsten stängd så enkelt är det. Betala du 99 kr så kommer du nog vara gladare en att inte nå filerna alls!
ZynX är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-02-10, 12:20 #7
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 658
gregoff gregoff är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 658
Att dom ens har kvar backup när du inte är kund längre borde du vara glad över. Dom har ingen skyldighet att göra detta. Klart att dom ska ha betalt för nedlagd arbetstid när dom ska gräva fram dina filer.

Om du har råd/tid att klaga över att 99:- för en sån service är mycket pengar så kan du inte ha många problem...
gregoff är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-02-10, 17:46 #8
Johnny Viking Johnny Viking är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 273
Johnny Viking Johnny Viking är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 273
Det är synd att City Network (eller någon annan) ska få dåligt betyg av den anledningen som ges. Helt skevt synsätt. Pynta för servicen och var tacksam!
Johnny Viking är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-02-11, 10:18 #9
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
Citat:
Ursprungligen postat av Johnny Viking Visa inlägg
Det är synd att City Network (eller någon annan) ska få dåligt betyg av den anledningen som ges. Helt skevt synsätt. Pynta för servicen och var tacksam!
Kan inte mer en att hålla med dig!
ZynX är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-02-12, 16:13 #10
extra-c extra-c är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 281
extra-c extra-c är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 281
Hallå där alla sura gubbar.

Nästan vilken utbildad jävel som helst vet att det är en vinst att vara vänlig mot sina kunder. Citynetwork kanske inte vinner på det i from av pengar men i form av Goodwill. Ni som kommer med negativa kommentarer, jag förstår er, jag menar inte att de är skyldiga att göra detta eller liknande men att betala 99SEK för 2 Filer och några design bilder..

Jag är fortfarande kund hos dom då jag har mina domäner där samt domänkonto.
Men kund eller inte så ska supporten finnas där oavsett, det är vad dom får betalt för. En person som undrar något, en person som vill ställa frågor eller en s.k framtidskund kanske vill få hjälp med att flytta över något till deras servrar.
- Så ni menar ifall man inte är en kund så bör alla dessa personer i exemplena ovan inte få hjälp? Nej precis.

Vad förlorar Citynetwork mest på?
A. Att inte få in 99SEK
B. Att ge en kund en negativ bild av själva supporten?

Dra ut huvudet ur röven och använd den, riktar inte mig till alla som svarat utan de som överdriver som ex "Eh går du även på bidrag och anser andra ska betala allt för dig?"
Tycker fanimig synd om era kunder för sådana personer, ifall ni har eget eller tänker starta eget.

Sedan efter alla down-tider, krångel, speciellt med panelen och otillgänglig kontrollpanel samt buggar... behöver jag verkligen fortsätta ännu mer?

Menar inte att jag ger Citynetwork väldigt dålig betyg pga detta. men frågar en kompis mig och det påminner mig om denna händelsen, då jag fick betala 99sek för 2 filer eller förlorade mina filer pga det så tänker jag fanimig inte hålla käft ang. det. Och i sin tur lär det spridas i den personen krets och umgänge. Så vad förlorar Citynetwork mest på egentligen?

Självklart är jag glad att mina filer är fortfarande kvar.

Måste även tillägga, patrikweb dina liknelser är väldigt överdrivna och vad jag förstår har du eget webbhotell eller något liknande? Undrar hur dina kunder behandlas. Hur många gånger har du inte skapat trådar här på WN? Där du bland annat frågat om tips eller liknande, vadå, förväntar du att vi ska tänka åt dig då? Vill du att vi ska göra all tänkande åt dig alltså? Varför inte låta halva WN jobba åt dig gratis också? - Ungefär sådär löjliga är dina liknelser.
extra-c är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:14.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017