Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Problem med PIN

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-01-30, 10:22 #1
korg korg är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 1
korg korg är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.
 
Reg.datum: Jan 2015
Inlägg: 1
Thumbs down Problem med PIN

Har lurkat här på WN från och till sedan nästan 10 år nu men inte behövt skriva av mig förrän nu egentligen.

Vad jag egentligen vill klaga på är uppsägningstider och höra ifall det är normalt att man som PIN.se har 2 månaders uppsägningstid men skickar ut fakturan 1 månad innan årsprenumerationen är slut. När jag googlar på saken verkar det ju som om de flesta respektabla webbhotellen övergav den fultaktiken för många många år sen...

Min story är att jag signade upp på JX webbhotell för länge sedan, har för mig att det var ganska struligt men jag hade inte så jättehöga krav. Flyttades sedan till ett göteborgskt företag icwebb/infracom eller något sådant, som senare bytte namn eller köptes upp av PIN. Har en gammal sida där som inte uppdateras längre men som funkar mer som arkiv/fansite. Det har dock varit mer underliga problem år efter år på server och det verkar ofta som ingen riktigt underhåller servern om man inte kontaktar dom och påpekar att någon disk är full eller vad som nu kan krångla... Det värsta var för ett par år sedan när sidan ströps i ca 2 månader pga att php sessions inte fungerade (nån slags full disk där sessions sparades undan om jag minns rätt) så medlemmarna kunde inte logga in. Bestämde mig för att tillslut flytta iväg sidan när jag fick årets faktura men självklart skulle dom krångla en sista gång och tvinga mig betala för ytterligare ett år pga uppsägningstiden. Har inte ens domänen registrerad via dem!

Sammanfattningsvis:
PIN, Infracom, Icwebb eller vad dom nu kan tänkas heta för stunden är inget jag rekommenderar pga dålig serverunderhåll, lång uppsägningstid och support som visserligen bemött en professionellt men som ofta tagit låååång tid på sig att lösa problemen.
korg är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-01-30, 22:00 #2
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
KristianE KristianE är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 3 074
Jag tänker inte diskutera eventuella problem i PINs leverans då de är en konkurrent, men du som kund är alltid den som har ansvar för att hålla koll på dina avtal och uppsägningstider.

Om det nu är så att du haft stora problem i deras leverans tidigare - varför sade du inte upp tjänsten efter du flyttade den?

Infracom köpte upp PIN för några år sedan men valde sedan att byta namn till PIN. De har även köpt upp WWWGBG som hade egen datorhall. PIN har numera 3-4 datorhallar runtom i Göteborg och en ganska stor lokal spelare.
KristianE är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-02-25, 19:17 #3
felthragar felthragar är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2015
Inlägg: 3
felthragar felthragar är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2015
Inlägg: 3
Jag är själv kund hos Pin och i mitt avtal har jag ett års bindningstid och därefter rullande avtal med tre månaders uppsägningstid. Avtal är ju dock individuella och handlar helt om vad du och säljaren kommit överens om. Nu skriver du ju att du är webbhotellskund medan jag är co-location kund, så det skiljer säkerligen en del där eftersom det är olika tjänster.

Eftersom jag tidigare jobbat på Pin vet jag att de utöver de företag som redan nämnts av KristianE även köpt upp sweweb och nyligen också terratel.
felthragar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-02-25, 19:36 #4
pabqvist pabqvist är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 5
pabqvist pabqvist är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2014
Inlägg: 5
Tänk även på att det den 1/3 i år införs ett stärkt konsumentskydd (om avtalet ingåtts som privatperson), som i korthet innebär att Pin (i det här fallet) skriftligen måste påminna/informera om att avtalet förlängs om det inte sägs upp. Det måste ske minst en månad INNAN sista dag för uppsägning.

Notera, gäller enbart vid automatisk avtalsförlängning (som det verkar vara i detta fall) och enbart avtal som ingås (eller förlängs!) efter 1/3 i år.
pabqvist är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017