Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Quiz för SEO-tekniker

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-07-27, 04:45 #21
christer50 christer50 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 10
christer50 christer50 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 10
Hallo
Gud, jag som trodde jag kunde mycket om SEO,shit jag kan inte något alls hehe.Vågar inte ens berätta hur % var puhh, men igår var % bra, i flaskan som jag fick trösta mig med haha.Jaja jag får väl återgå till mina taskiga sidor och jobba på då.Men håller med många av tidigare inlägg att den var alldeles för lång testen, höll på somna av runt fråga 20-25 annars var det väl en bra grej.
christer50 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-07-29, 10:14 #22
cbsmth cbsmth är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 9
cbsmth cbsmth är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 9
Ursäkta det sena svaret, det finns alltid för mycket att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av Kaugesaar Visa inlägg
Du har nog missuppfattat svaret lite han säger aldrig "När man inte litar på sidan man länkar till."

Utan det svaret Matt ger har ju till och med att göra med internalänkar och svaret är mer att man kan använda sig utav nofollow på internalänkar som går till användargenerade sidor. Men även om det är nofollow till en användargenerad sidan med dåligt innehåll, så kan den sidan skada dig även om du har nofollow till den.

[...]

Och själv skulle jag aldrig länka utgående till en sida som jag inte litar på vare sig med eller utan nofollow. Google följer länkar med nofollow men länken för inte med sig någon länkkraft, om sidan du länkar till inte är en sida att lita på så tror jag mycket väl att du kan straffas även fast du har nofollow.
Du har helt rätt, det var dåligt (och utdaterat) referensmaterial. Mitt misstag.

Internt finns nästan aldrig skäl att använda nofollow, sculpting finns inte längre och som Matt Cutts säger i videon så stör det bara PR-flödet på hemsidan. Vår fråga hanterar (om än kanske otydligt formulerat) endast utgående länkar.

Användargenererat kan detta vara från exempelvis blogg- eller gästbokskommentarer. Övriga fall där man kan "behöva" referera till en sida med tveksamt innehåll kan jag tänka mig kan uppstå i vissa fall, men visst kan man argumentera att man inte behöver göra faktiska hyperlänkar till dem.

Gällande huruvida Google följer nofollow-länkar eller ej så är deras officiella uttalande fortfarande att de *inte* följer dem, "in general". Det vore intressant att veta vilka undantag som existerar.
How does Google handle nofollowed links?
http://www.google.com/support/webmas...n&answer=96569 (Uppdaterad 29 april 2010)

In general, we don't follow them. This means that Google does not transfer PageRank or anchor text across these links. Essentially, using nofollow causes us to drop the target links from our overall graph of the web. However, the target pages may still appear in our index if other sites link to them without using nofollow, or if the URLs are submitted to Google in a Sitemap. Also, it's important to note that other search engines may handle nofollow in slightly different ways.
Det finns ju dock otaliga undersökningar kring huruvida de följer nofollowade länkar eller ej, varav många publicerar resultat som påstår att de följer dem i de flesta fallen.
Då det är ett mycket intressant ämne kommer jag själv genomföra ett sådant test. Om än långt ifrån uteslutande så kommer det i alla fall ge ytterligare en liten fingervisning.

Citat:
Ursprungligen postat av Althalos Visa inlägg
Skriv om frågan kring huruvida Google använder laddningstider som en faktor så att det framgår att det är vilket språk man söker på som spelar roll och inte var man befinner sig (vilket jag tycker frågan indikerar nu). Annars tycker jag testat var intressant. Dock är "badgen" alldeles för ful för att jag skulle kunna passa in den på en hemsidas design.
Uppdaterad. Jag sparkar lite på vår grafiker så kanske badgen kan uppdateras den med.

Citat:
Ursprungligen postat av Sweely Visa inlägg
Passar även på att fråga: kan man göra om testet? Ville göra om det igår, men oavsett vad jag gjorde så togs jag bara till resultatsidan.
Då vi för statistik över resultaten valde vi att man endast skall kunna göra testet en gång.

Ett alternativ skulle vara att vi endast sparar det första resultatet, men låter användaren göra om det ändå. Låter det som en godtagbar lösning? (Frågan givetvis ställd till samtliga läsare).
cbsmth är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-11, 02:50 #23
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 971
BjörnJ BjörnJ är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2009
Inlägg: 971
I frågan "Vad är sant om ett "black hole" inom SEO-branschen"
var "Man får inte länka ut om man ska bli ett black hole" ett av de rätta alternativen.

Det borde väl vara att man inte ska ha utgående dofollow-länkar?

Wikipedia har massor av utlänkar...
BjörnJ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-12, 08:58 #24
cbsmth cbsmth är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 9
cbsmth cbsmth är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jul 2010
Inlägg: 9
Citat:
Ursprungligen postat av BjörnJ Visa inlägg
I frågan "Vad är sant om ett "black hole" inom SEO-branschen"
var "Man får inte länka ut om man ska bli ett black hole" ett av de rätta alternativen.

Det borde väl vara att man inte ska ha utgående dofollow-länkar?

Wikipedia har massor av utlänkar...
Det är helt rätt, Björn. Tack för att du noterade detta.
cbsmth är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017