Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Låna pengar direkt - till salu!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-03-03, 04:36 #1
Informea Informea är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 14
Informea Informea är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 14
Webbplatsen till salu heter Låna pengar direkt (http://www.lanapengardirekt.se) och har funnits i strax ett år. Den är inte särkilt märkvärdig på så sätt att den skulle vara särkilt orginell. Tidigare har jag hävdat denna webbplatsen som min huvudinkomst för just av det skälet att det är enkelt att förklara vad man gör (jobbar själv med vad de kallar black hat sökmotoroptimering där i princip all min affiliate inkomst kommer ifrån och det är väll inget att skryta om i alla avseenden)

Denna sidan är trots allt inte helt utan vinst dock, snarare tvärtom. Du behöver inte göra någonting med webbplatsen och du har i princip en inkomst på mellan 1000-3000 kronor per månad (innan skatt givetvis).

Mellan 2007-04-03 - 2008-03-03 skapade webbplatsen 62 leads, 21 sales, och har bara ett tiotal besökare per dag vilket motsvarar någonstans runt 13 000 kronor (bevis finns givetvis).

Hur kan denna webbplats utvecklas vidare så att den skapar fler leads och sales? Jag skulle inte säga att ändra webbplatsen skulle vara positivt, sidan skapar mycket leads och sales - trafik är det ända som behövs tillföras. Med hjälp av Adwords och andra PPC kampanjer skulle inkomsten kunna tiodubblas, om inte mer, med rätt kunskap såklart.

Varför jag säljer sidan är helt enkelt för jag behöver få in extra kapital fort till ett nytt projekt som kräver mycket pengar till marknadsföring.

Auktionen startar på 13 000 kronor och avslutas den 10:e Mars vid midnatt. Domännamnet, orginal fil till logotyp, och design ingår givetvis.
Informea är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-03, 06:10 #2
Informea Informea är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 14
Informea Informea är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 14
Vill tillägga att budgivningen görs via PM och en liten notis ang. att jag nämde black hat; ni kanske undrar om det på något sätt används tvivelaktiga sätt för trafik för den här webbplatsen så är det ett stort NEJ, den är helt och hållet fri från sådan form av marknadsföring.
Informea är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-03, 15:14 #3
mcfluff mcfluff är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 477
mcfluff mcfluff är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 477
Vad är det som ger en sådan inkomst? Förstår inte vad allt betyder (sales osv).

Edit: Såg att det fanns en del tradedoubler länkar här och där. Lär vara rätt många som klickar :S
mcfluff är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-03, 15:38 #4
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Varför säljer du en sida med de inkomsterna?
Är konventeringen sämre nu än tidigare?
__________________
Seo och affiliate sajter som Sko.nu | Möbler | Klocka.com | Ta Lån | Stekpanna | Godis
Nicklas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-03, 15:49 #5
Informea Informea är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 14
Informea Informea är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 14
mcfluff:
All inkomst kommer från Tradedoubler.

Nicklas:
Hej Nicklas. Vi har ju pratat lite tidigare, eftersom vi kommer från samma ort (vet inte om du minns det). Mitt svar skrev jag i mitt tidigare inlägg, jag behöver en hel del pengar nu och detta är förmodligen inte den ända webbplats jag kommer auktionera ut.

Pengarna kommer att gå till ett nytt projekt (som i mitt tycke bygger på en helt genialisk idé) och jag vill satsa på det. De här webbplatserna tar förvisso ett tag att bygga, man behöver trust och allt möjligt innan det börjar ge något men jag tycker att jag vill inte ha ett portfolio med en massa reklamssidor längre, det är inte alls det jag vill syssla med. Visst det ger en form av passiv inkomst; men mina nya projekt kommer ge mig så enormt mycket mer pengar att det kommer bli värt att ge det en rivstart.

Konverteringen ser precis likadan ut idag som tidigare.
Informea är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-06, 13:38 #6
Informea Informea är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 14
Informea Informea är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 14
Fortfarande inga bud.
Informea är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-06, 13:46 #7
sasserdudes avatar
sasserdude sasserdude är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 569
sasserdude sasserdude är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
sasserdudes avatar
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 569
Förstår mig inte på folk som gör sidor som ser seriösa ut, sedan är det bara reklam och att den som äger sidan ska tjäna på det.. de som går in på sidan har fortfarande inte fått någon vettig information.. men till visso finns det ju folk som känner att moral inte spelar någon roll när man kan tjäna pengar på sådant.

När du ändå fått en sida att se ganska seriös ut kan du väl fullfölja sidan och ge den ett positivt rykte.. det är ju knappast en sida en person besöker 2 gånger.
Men lycka till med budgivningen.
sasserdude är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-06, 16:27 #8
expression expression är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 688
expression expression är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Sep 2004
Inlägg: 688
Ifall du inte får några bud ska du veta att jag har 2k att betala för att köpa siten.
expression är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-06, 17:14 #9
Informea Informea är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 14
Informea Informea är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 14
sasserdude:
Den här webbplatsen hänvisar till platser som går att låna pengar från. Det finns trots allt en anledning till att den genererar så många leads och sales som den gör; det är ju för att besökarna som skickas vidare till långgivare trots allt är intresserade av ett lån från dem. Det är väll egentligen värre om du presenterar orelevant reklam till besökare, om vi pratar moralfrågor det vill säga? Det går diskuteras ganska länge om det, men tror du kan hitta en mer relevant forumsdel för sådana diskussioner. Jag letar efter personer som bara är intresserade av en webbplats som är väl fungerande i sin branch och som redan genererar en hyffsad mängd pengar i månaden utan besvär; så att de antingen kan bara behålla den som den är eller utveckla den vidare hur de nu vill.

Visst kan jag utveckla den själv och få den bli mer seriös, men mitt intresse är inte detta utan det är att sälja den - och det jag utgår ifrån när jag tänker mig värdet på webbplatsen är den inkomst som varit på den. Så att vi slipper fortsatta diskussioner om det här, starta en ny tråd om området om det intresserar dig för om du inte är intresserad av budgivning så bidrar du inget till budgivningen i sig heller.

expression:
Jag tänker inte sälja den för mindre än ett års inkomst (som tidigare varit) och om inte någon är villig att lägga ett sådant bud kommer jag att behålla webbplatsen. Varför skulle jag sälja en sidan för låt oss säga 2000 kronor när jag tjänar tillbaka det på maximalt 2 månader? Det är inte logiskt.
Informea är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-03-06, 17:38 #10
lunarmyss avatar
lunarmys lunarmys är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 633
lunarmys lunarmys är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
lunarmyss avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 633
länkarna till sidan, kommer de ligga kvar?
lunarmys är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:02.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017