Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Domänportfölj som ska bort!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-03-07, 02:09 #191
Networks avatar
Network Network är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 569
Network Network är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Networks avatar
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 569
Citat:
Originally posted by Timofey@Mar 7 2009, 01:43
Har fått min nästan nästa dag efter betalningen
Samma här, inga problem. Mina tre tog ett par dagar.
Network är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-07, 10:08 #192
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Hej alla!
Orsaken till att det varit tyst från mig en tid är att jag varit bortrest med familjen under sportlovet, kom tillbaka till upploppet av .SE-övergången och i samma veva så lyckas Telia/Tele2 göra mig ADSL-lös i en vecka vid byte (trots dyrt och heligt löfte om att det inte skulle ske).
Men har fått besked om att detta ska vara igång nu på måndag.

Men fram till en vecka sedan låg jag i fas med alla som betalt - dvs jag fick iväg dem till resp. ombud.
De som inte valt något ombud placerade jag hos Loopia som var det mest ekonomiskt förmånliga (då fungerande) alternativet för den övertagande innehavaren (plus att Loopia skött sin del i denna händelsekedja närmast helt fläckfritt, snabbt och smidigt)

Vad jag känner till är att Nunames verkar behandla mina större batchar stötvis och vad jag kan se är de inte helt i fas ännu, och att de som valt Binero för .nu-domäner har lite problem, då jag ännu inte fått klartecken om att detta fungerar hos dem ännu. Men jag fick för ca 3 veckor sedan besked av dem att de hoppades att detta skulle fungera under veckan efter.
Så jag gissar att de rullar igång med ägarbyten av .nu-domäner snart, men att övergången till .SE´s registry/registrar-modellen är deras högsta prioritet just nu.

Fn jobbar jag dessutom kvällar och helger med övergången, men jag kommer att ta tag i detta i början av veckan när jag kommer ut igen. (Jag har ju fortfarande nätter att tillgå.
//Peter
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-16, 23:39 #193
Ingos avatar
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 478
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator
Ingos avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 478
Citat:
Originally posted by Internet Sweden@Mar 7 2009, 11:08
Hej alla!
Orsaken till att det varit tyst från mig en tid är att jag varit bortrest med familjen under sportlovet, kom tillbaka till upploppet av .SE-övergången och i samma veva så lyckas Telia/Tele2 göra mig ADSL-lös i en vecka vid byte (trots dyrt och heligt löfte om att det inte skulle ske).
Men har fått besked om att detta ska vara igång nu på måndag.

Men fram till en vecka sedan låg jag i fas med alla som betalt - dvs jag fick iväg dem till resp. ombud.
De som inte valt något ombud placerade jag hos Loopia som var det mest ekonomiskt förmånliga (då fungerande) alternativet för den övertagande innehavaren (plus att Loopia skött sin del i denna händelsekedja närmast helt fläckfritt, snabbt och smidigt)

Vad jag känner till är att Nunames verkar behandla mina större batchar stötvis och vad jag kan se är de inte helt i fas ännu, och att de som valt Binero för .nu-domäner har lite problem, då jag ännu inte fått klartecken om att detta fungerar hos dem ännu. Men jag fick för ca 3 veckor sedan besked av dem att de hoppades att detta skulle fungera under veckan efter.
Så jag gissar att de rullar igång med ägarbyten av .nu-domäner snart, men att övergången till .SE´s registry/registrar-modellen är deras högsta prioritet just nu.

Fn jobbar jag dessutom kvällar och helger med övergången, men jag kommer att ta tag i detta i början av veckan när jag kommer ut igen. (Jag har ju fortfarande nätter att tillgå.
//Peter
Ja det verkar som det går lite segt med överflytten av domäner för tillfället, fortfarande har jag inte sett röken av några domäner och har även försökt få kontakt med Internet Sweden utan resultat.

Får hoppas att det inte är adsl:en som svajar igen
Ingo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-17, 11:07 #194
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
@ingo (och andra) - Nej ADSLen har gått igång. Hindren som försvårar är däremot fler än ett:

För dina 3 domäner Ingo, så skickade jag in ägarbytena till Nunames tillsammans den 22/2, men av dessa så ser jag bara att domänen som börjar på "B" är ägarbytt
(som jag skrivit tidigare så verkar Nunames behandla ägarbytena stötvis, men då jag inte ser det som rimligt att så många släpar så länge, så har jag bett om besked för dina domäner som börjar på "A" och "P" för ett par dagar sedan (vid ditt tidigare mail)
- men har inte velat återkoppla till dig förrän jag har ett konkret besked att ge dig om hur status är för dessa.

Kunder som valt Binero kommer att behöva välja Loopia - dvs tvingade - pga att Binero i början av december meddelade att de då veckan efter skulle acceptera transfers av .nu-domäner, vilket inte skedde, jag fick sedan samma besked för 5 veckor sedan att detta skulle vara löst veckan efter. Jag ringde sedan för en vecka sedan och sökte Anders för att få ett konkret statusbesked och lämnade utförlig problembild och att det var ett större antal kunder som sitter och dinglar och besked om att Anders skulle ringa upp asap.
Anders har fortfarande inte gjort något försök..så nu kommer jag att gå ut till dessa kunder och begära att de istället lägger sig hos Loopia.

I förra veckan stängde jag ner för betalning för de vinnare som inte hört av sig ännu ( det har gått en månad sedan sista auktionen slutade och vinnar/betalningsmail + påminnelse har gått ut, det finns nu några enstaka som inkom med betalning sent + ett par enstaka som begärt betalning mot faktura som inte är i fas ännu) men annars så kommer jag inte att jaga vinnare mer utan kommer nu att göra avslut på allt.
Orsaken är att jag även har en tidsfrist på min kant, så jag har bla idag tagit ledigt från .SE för att göra så rent hus jag hinner idag.

Jag kommer inte heller att "hinna med" att köra en "gratisvända" för de domäner som jag lyfte bort från auktionen i förtid - utan de som "blev kvar" kommer aktivt att sägas upp.
Ev. kommer jag att publicera en lista över dessa så att den som önskar ser när de frisläpps..om intresse finns.
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-20, 13:03 #195
index index är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 27
index index är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Feb 2009
Inlägg: 27
Vad händer?

När förväntas jag få domän namnet (.SE domän) på mitt konto tror ni?
Jag betalade 10 februari så det har ju gått en tid menar jag.
Har mitt konto i Loopia.

Mvh
index är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-21, 14:49 #196
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Hej index,
Jag mailade dig en liten "how-to" - ägarbytet skickades in till Loopias 21-22/2 men dom kan inte ha hunnit med ägarbytet innan .se-övergången skedde (5-9/3), så domänen ligger nu på .SE Direkt och förutsättningarna är nu lite andra.

För ägarbyten under .SE så behöver numera både överlåtande och övertagande part ha ett konto hos registraren som ska sköta om ägarbytet, varför jag behöver ett kontakt-ID och pers/orgnummer för ditt .SE Direkt-konto för att kunna initiera ett ägarbyte hos dem (samt att jag fyller i en blankett och skickar in som .SE Direkt arkiverar för framtiden) - när det sedan är genomfört, så kan du lätt generera en authcode i domänhanteraren som du sedan ger till en ev. annan registrar om du vill flytta ut domänen till annan registrar.

Maila mig infot på [email protected] så initierar jag ägarbytet direkt.

//Peter
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-03-24, 16:56 #197
Ingos avatar
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 478
Ingo Ingo är inte uppkopplad
Supermoderator
Ingos avatar
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 1 478
Ja vi får hoppas att det löser sig snart. Kanske inte var den snabbaste domän flytten och så mycket mer har faktiskt inte hänt sedan 27 feb då senaste kontakten togs.
Ingo är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017