Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Värde på .nu avsevärt lägre?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2015-03-04, 21:12 #21
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Ursprungligen postat av Nicklas Visa inlägg
det känns som att det inte säljs så mycket domännamn för affiliate och adsense längre då google har dödat detta. Det som säljs nu är mycket mer för ehandelsmarknaden för min del i alla fall.
Jag upplever samma, det var ju de/vi som höll priserna uppe i tunga SEO-projekt med EMD-domäner. Finns ju små fördelar med EMD nu på kort sikt men dom är små och blir mindre. På lång sikt tror jag dock den finns kvar men då snackar vi ju flera år. Det är inte så många som vill vänta så länge nu för tiden.

Jag säger som jag brukar säga. För några år sedan kunde man ju släppa en site på fredag när man gick från jobbet för att på måndag när man kom tillbaks rankar 1a på ett moneyword.

Idag kan man ju räkna med 2 år innan man ens är på tal för en top 10 plats oavsett EMD eller inte. Det var längesedan jag jobbade aktivt med SEO men jag misstänker att alla sökningar på moneywords är handediterade på ett eller annat sätt.

Det finns fortsatt en jättefördel med EMD som bara kommer att bli större och det är CRT i Adwords. Men det har inte så många kommit på än. När nu google går åt hållet att du snart inte ser ett obetalt resultat på förstasidan så blir ju detta med CRT som alla förstår viktigare och viktigare.

Så det finns ett ljus i tunneln. (kanske)
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-03-04, 22:13 #22
kippex kippex är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 749
kippex kippex är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 749
Citat:
Ursprungligen postat av Thomas Visa inlägg
Det finns fortsatt en jättefördel med EMD som bara kommer att bli större och det är CRT i Adwords. Men det har inte så många kommit på än. När nu google går åt hållet att du snart inte ser ett obetalt resultat på förstasidan så blir ju detta med CRT som alla förstår viktigare och viktigare.
Man kan nog tillägga alla de som köper EMD för att snabbare bygga brands som är lätta att lägga på minnet. Då både nya aktörer eller befintliga offline-bolag som vill etablera sig på nätet... t.ex; "mat.se" som var ute till försäljning för 1mn för nästan 2 år sen om jag minns rätt... numera är dom listade på Nasdaq First North.

Add: Med ett market cap på 231mn. (Givetvis en helt verksamhet nu snarare än bara ett domännamn). Men det visar ändå på att det kan vara vettigt att bygga koncept på generiska domännamn!

Senast redigerad av kippex den 2015-03-04 klockan 22:20 Anledning: Tillägg
kippex är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-03-05, 15:09 #23
www www är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 882
www www är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2011
Inlägg: 882
Är det inte lite märkligt att 2 st LL.se-domäner droppar inom kort?
www är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-03-05, 15:30 #24
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Hej,

Det känns som det är lätt att göra "klipp" just nu. Jag fick just ett erbjudande om att köpa TRE stycken LLLL.com för 300 dollar totalt. Två kassa (med q och z i sig) men en riktigt fin. Det undrar jag om man hade fått för ett par år sedan?

Jag har själv köpt ett tjugotal domäner på Flippa sedan nyår. Många känns som riktiga kap, men frågan är om hur värdet på dessa kommer att utveckla sig.
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-03-05, 16:45 #25
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Hej,

Sorry en fullkomlig egotripp:

Sålde just trettonde nya gTLD:en för i år. En .WALES som jag reggade i förrgår. Sjuttio gånger insatsen känns fint då jag haft rätt saftiga utgifter under 2014. Helt stendött är det nog inte.
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-03-05, 17:44 #26
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand Visa inlägg
Helt stendött är det nog inte.
Inte för dej som jobbar så aktivt men exempelvis för dom som reggade bra se-domäner i frisläppet 2003 och inte vet att who-is senaste 3 åren varit dold För dom är det stendött.
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-03-05, 18:05 #27
Captain Thailands avatar
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Captain Thailand Captain Thailand är inte uppkopplad
Supermoderator
Captain Thailands avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 4 346
Citat:
Ursprungligen postat av Thomas Visa inlägg
Inte för dej som jobbar så aktivt men exempelvis för dom som reggade bra se-domäner i frisläppet 2003 och inte vet att who-is senaste 3 åren varit dold För dom är det stendött.
Det kan jag tänka mig. Som domainer gäller förmodligen inte Wallenbergarnas gamla devis: "Esse, non videre"...
__________________
-
Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains
• Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20.
Captain Thailand är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-03-05, 23:58 #28
HenrikNr5 HenrikNr5 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2014
Inlägg: 12
HenrikNr5 HenrikNr5 är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Aug 2014
Inlägg: 12
Kul med så många svar!

Känns som forumet är oense över .nu-domänerna. Hade varit lättare om alla tyckt samma

Jag testar på de två domäner jag hittat, så får framtiden utvisa om det var rätt eller fel.
HenrikNr5 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2015-03-06, 17:31 #29
laststorys avatar
laststory laststory är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jul 2014
Inlägg: 685
laststory laststory är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
laststorys avatar
 
Reg.datum: Jul 2014
Inlägg: 685
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikNr5 Visa inlägg
Kul med så många svar!

Känns som forumet är oense över .nu-domänerna. Hade varit lättare om alla tyckt samma

Jag testar på de två domäner jag hittat, så får framtiden utvisa om det var rätt eller fel.
Verkar vara samma på en global skala också, alla hävdar olika. Sen att det inte är så många som klarar av att se på marknaden objektivt gör saken allt svårare. Vad man vill att marknaden ska vara och vrider och vänder på det för att få fram sin övertygelse.

Personligen har jag svårt att se att .nu ska stärkas, varför skulle den? Kanske har .nu sin motsvarighet internationellt i .net som minskat avsevärt i värde.
laststory är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:15.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017