Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Hur mycket besökare krävs...

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-02-15, 20:34 #31
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Originally posted by Nostra@Feb 15 2005, 19:59
För alla här verkar hylla adsense, TD och andra affiliateprogram som jag har en tvärtemot upplevelse. Så hoppas du förstår att jag ställer mig undrandes.
Jag tror många tycker detta är ett bra alternativ till bannerreklam i standarformat iom att man kan anpassa reklamen till designen. Och kan man anpassa reklamen till siten så kommer man förbi problemet att surfare lärt sig att automatiskt ignorera element på en webbsida som är i formatet 468*60, 145*350 osv.

Jag driver själv en site (tvguide) som endast finanseras av bannerreklam, och det skall vara ett mycket intressant erbjudande om en som är inne där skall ifrån att kolla vad som är på tv, ändra planen och istället kolla sponsorer. Att få en besökare som ovetandes (förstagångsbesökare) om sitens innehåll att klicka på reklam är enklare. Dom är ju på upptäcksfärd.

Det är vad jag hittills har konstaterat.

Thomas
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-15, 21:02 #32
b_anderssons avatar
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 067
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
b_anderssons avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 067
Citat:
Originally posted by Thomas@Feb 15 2005, 20:34


Jag driver själv en site (tvguide) som endast finanseras av bannerreklam, och det skall vara ett mycket intressant erbjudande om en som är inne där skall ifrån att kolla vad som är på tv, ändra planen och istället kolla sponsorer. Att få en besökare som ovetandes (förstagångsbesökare) om sitens innehåll att klicka på reklam är enklare. Dom är ju på upptäcksfärd.

Det är vad jag hittills har konstaterat.

Thomas
OT: Så med andra ord så går man på en nit om man annonserar hos dig?

//Björn
b_andersson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-15, 22:24 #33
Joels avatar
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 790
Joel Joel är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Joels avatar
 
Reg.datum: Nov 2003
Inlägg: 790
Jag ser tre stora fördelar med adsense:
* Mer riktad trafik (eftersom google tolkar sidans text å spottar ut reklamannonser därefter)
* Man slipper byta ut grafik etc
* Anpassbar design

Det hela leder alltid till att CTR blir lite om inte mycket högre på en liten textad än på en "stor" 468x60 banner.
Joel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-15, 22:37 #34
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Originally posted by b_andersson@Feb 15 2005, 21:02
Så med andra ord så går man på en nit om man annonserar hos dig?
Det jag menar är att du oftast kan räkna med en ctr på mindre än 0.1 så i vissas ögon kan se se ut som ett misslyckande om man jämför mot andra källor likt adwords osv ...

Dock når du ju många som inte använder exempelvis google.

Jag vill ta ett litet exempel. Ponera att du säljer "glasögon", då har du på google ca 30 sökningar per dygn (gissning). Via adwords har du en ctr där på 10% som resulterat i 3 besökare.

Via min hemsida i ett normalt fall visas din banner ca 200 000 ggr per dygn om den är med i rotationen, med en ratio på 0,003% får du 600 besökare som verkligen tyckte din produkt såg bra ut.


Priset per klick skiljer sig inte mycket, men grundinvesteringen är aningen högre.

Alltså det jag menade innan var att i vissa fall kan man kolla på ctr osv men man måste jämföra med motsvarande situation. Samt att man alltid måste flörta med besökaren via erbjudande för att uppnå höga ctr'er på mainstreamtrafik.

Sammanfattningsvis är väl min tvguide ett ställe att annonsera på när du vet att du har en bra produkt, det är inte stället att prova på.

Men jag lurar ingen så jag tror inte någon som annonserat hos mej känner att dom på en nit, jag har tom avrådit och frågat om annonsörerna inte skall tänka över om det är rätt produkt för den breda målgruppen. Men många har då lärt mej att har man byggt upp ett system med logistik och alla andra investeringar är gjorda kan man inte driva runt det med adwords 3 besökare per dygn. 600 från en mainstream site klingar bättre även om det kostar lite.

Thomas
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-15, 22:59 #35
b_anderssons avatar
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 067
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
b_anderssons avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 067
Citat:
Originally posted by Thomas@Feb 15 2005, 22:37

Sammanfattningsvis är väl min tvguide ett ställe att annonsera på när du vet att du har en bra produkt, det är inte stället att prova på.

Men jag lurar ingen så jag tror inte någon som annonserat hos mej känner att dom på en nit, jag har tom avrådit och fråga om dom inte skall tänka över om det är rätt produkt. Men många har då lär mej att har man byggt upp ett system med logistik och alla andra investeringar är gjorda kan man inte driva runt det med adwords 3 besökare per dygn. 600 från en mainstream site klingar bättre även om det kostar lite.

Thomas
Notera smilyn i mitt inlägg, jag är fullt medveten om fördelar/nackdelar att annonsera på en sida med så många visningar som tv.nu, kanske är därför som vi annonserar hos dig

Men det är som du säger, på vissa produkter finns det inget som slår adwords när det gäller CPS men det kanske är för få sökningar på en relativt smal produkt så man behöver komplettera med välbesökta sidor som t.ex tv.nu även om man får en väldigt låg CTR.

//Björn
b_andersson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-15, 23:38 #36
Thomass avatar
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Thomas Thomas är inte uppkopplad
Administratör
Thomass avatar
 
Reg.datum: May 2003
Inlägg: 3 901
Citat:
Originally posted by b_andersson@Feb 15 2005, 22:59
Notera smilyn i mitt inlägg, jag är fullt medveten om fördelar/nackdelar att annonsera på en sida med så många visningar som tv.nu, kanske är därför som vi annonserar hos dig
Jepp jo jag såg den hehe, inlägget var mest för att jag tyckte det var passande att quot'a ditt smilie inlägg för att hålla stämningen i tråden. ( roligare att quot'a ett inlägg med en smilie i )

Inlägget var allmänt till alla i tråden, tyckte det var ett passande sätt att försöka beskiva hur fel det kan bli om man stirrar sig blind på crt.

Thomas
Thomas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-16, 10:07 #37
aikon aikon är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 277
aikon aikon är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2004
Inlägg: 277
Citat:
Originally posted by grr@Feb 15 2005, 18:42
Mina sidor har inte jätte mycket besökare men jag drar in XX XXX i månaden.
Blev lite nyfiken på detta. Och på att textlänkar ska vara så mycket bättre än banners. Tål väl att tänka på....

Men, jag tycker din grr.se är ganska banner-inriktad. Du har TD-banners uppe, nere och till höger på alla sidor jag kollade. Sedan har du också textlänkar till företagen, med en url som ser ut typ http://www.grr.se/id.asp?ID=89. Klickar man på den så hamnar man direkt på företaget. Hur funkar denna redirect? Var finns TD-länken som registrerar klicket?

Spontant kan jag inte annat än hålla med Nostra om att det verkar otroligt att grr.se ska dra in femsiffriga belopp i månaden. I o f s har jag aldrig förstått varför folk använder "startsidor" överhuvudtaget, så det kanske är något som en massa verkligen använder. Men å andra sidan finns XX XXX st startsidor som du måste konkurrera med.

Men jag ska nog testa lite textlänkar faktiskt, kan vara kul att se om det blir någon skillnad.
aikon är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-16, 11:18 #38
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 145
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 145
Citat:
Originally posted by grr@Feb 15 2005, 21:12
hade jag enbart haft banners som inkomstkälla så hade det inte blivit mycket pengar. det gäller att hitta de rätta kombinationerna. Vill bara säja att man kan tjäna pengar utan att ha 10 000 dagliga besökare.
Du får nog utveckla detta påstående lite mer, vad jag ser så är din främsta inkomstkälla banner och textlänkar (samt annonsförsäljning genom loppis och ev något mobilt innehåll)
Eller har jag missat nåt?
jake är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-16, 11:40 #39
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Nicklas Nicklas är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 1 662
Man hör det ofta att startsidor är ute, speciellt bland andra som driver olika sajter.
Min funkar utmärkt och jag tjänar en slant på den med, sen får ni tro vad ni vill.
Jag vet vad jag får in på kontot varje månad.

Blanda inte in loppis i denna diskussionen, den ger inga större inkomster ännu men den har i dagsläget mer besökare än grr så det finns potential för den.
__________________
Seo och affiliate sajter som Sko.nu | Möbler | Klocka.com | Ta Lån | Stekpanna | Godis
Nicklas är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-16, 11:49 #40
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 145
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 145
Citat:
Originally posted by grr@Feb 15 2005, 18:42

Jag är rätt övertygad om att det finns många som tjänar riktigt bra på Tradedoubler.
Mina sidor har inte jätte mycket besökare men jag drar in XX XXX i månaden.
ok,
för att klargöra lite och behandla det som ursprungsfrågan gällde. Hur stor andel av dessa XX XXX kr/mån får du från affiliateprogrambanner affiliateprogramtextlänk och hur mycket från fast betalande annonsörer, och hur mycket från andra inkomstkällor än dessa tre.
Även trådskaparen tjänar ju bra med pengar på sidan men hävdar att det inte är genom affilatenätverken, vilket du också antyder några inlägg upp (iaf inte genom affiliatenätverkens bannerannonser).
jake är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 23:52.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017