Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Mediaanalys - bluffmakare?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-09-18, 15:54 #51
Covenant Covenant är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 7
Covenant Covenant är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 7
Jag blev nu kontaktad av en säljare från Mediaanalys. Jag hänvisade till vad jag läst här och ifrågasatte deras bakgrund och metoder. Påpekade att de hade uppfattats som väldigt aggressiva i sina säljkontakter och att grundarna kom från Altus.

Han hävdade att allt var fel och att alla deras kunder var väldigt nöjda minsan. Han försökte säga att det inte fanns någon koppling till Altus men gav sig när jag ifrågasatte. Han var väldigt "på" och hade svårt att acceptera att jag inte var övertygad om deras seriositet och att vi skulle vända oss till enskilda konsulter om vi ville göra något inom detta område. Inte den typ av kontakt jag vill ha med en leverantör.
Covenant är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-19, 00:16 #52
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Ok. Idag for jag och hjälpte en av mina fars vänner med hans hemsida. Han har köpt ett SEO paket av mediaanalys. Nu ska vi se vad mediaanalys har gjort för han.

1. samtliga URLer är skit rakt av, ej sökoptimerade för en sekund.

2. han har totalt 3 länkar till sin hemsida, 2 av dom kommer från hans egen sajt och den sista är från en hemsida där han köpt en tjänst av.

3. hans sida är ett stort skämt, då stora delar av sidan består av bilder med text som google ej kan indexera som content.

Denna kille har ej fått någon typ av hjälp för sina pengar han betalat. Han har blivit fett lurad. För ett tag sen kom även en bloggkampanj ner i hans mail. Dom ville ha ytterligare 10 tusen för att ge ett par inlänkar.

Mediaanalys är ett stort skämt som samtliga på WN ska akta sig för och meddela era vänner och partners att ej köpa dessa blufftjänster.

*spottar på mediaanalys*
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-19, 21:52 #53
Nomdas avatar
Nomda Nomda är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 58
Nomda Nomda är inte uppkopplad
Medlem
Nomdas avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 58
Citat:
Originally posted by Johan H@Sep 19 2008, 00:16
Ok. Idag for jag och hjälpte en av mina fars vänner med hans hemsida. Han har köpt ett SEO paket av mediaanalys. Nu ska vi se vad mediaanalys har gjort för han.

1. samtliga URLer är skit rakt av, ej sökoptimerade för en sekund.

2. han har totalt 3 länkar till sin hemsida, 2 av dom kommer från hans egen sajt och den sista är från en hemsida där han köpt en tjänst av.

3. hans sida är ett stort skämt, då stora delar av sidan består av bilder med text som google ej kan indexera som content.

Denna kille har ej fått någon typ av hjälp för sina pengar han betalat. Han har blivit fett lurad. För ett tag sen kom även en bloggkampanj ner i hans mail. Dom ville ha ytterligare 10 tusen för att ge ett par inlänkar.

Mediaanalys är ett stort skämt som samtliga på WN ska akta sig för och meddela era vänner och partners att ej köpa dessa blufftjänster.

*spottar på mediaanalys*
Hej Johan,
maila mig uppgifterna om denna "kille"
så ska jag se till så att detta blir åtgärdat.
Nomda är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-19, 22:13 #54
Craxen Craxen är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 433
Craxen Craxen är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 433
Citat:
Åtgärdat
som likvidering, eller åtgärdat som få pengarna tillbaka, eller åtgärdat som massor med skitlänkar från div bloggar? =)
Craxen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-19, 22:22 #55
Nomdas avatar
Nomda Nomda är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 58
Nomda Nomda är inte uppkopplad
Medlem
Nomdas avatar
 
Reg.datum: Jun 2007
Inlägg: 58
Våra nuvarande SEO-tekniker använder sig ej utav några fula metoder och fusk som strider mot Googles riktlinjer.

Har du något som motbevisar detta i nuvarande skede så tar jag gärna detta med dig över PM.
Nomda är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-09-20, 02:54 #56
Jawns avatar
Jawn Jawn är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 986
Jawn Jawn är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Jawns avatar
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 986
Citat:
Originally posted by Johan H@Sep 19 2008, 00:16
Ok. Idag for jag och hjälpte en av mina fars vänner med hans hemsida. Han har köpt ett SEO paket av mediaanalys. Nu ska vi se vad mediaanalys har gjort för han.

1. samtliga URLer är skit rakt av, ej sökoptimerade för en sekund.

2. han har totalt 3 länkar till sin hemsida, 2 av dom kommer från hans egen sajt och den sista är från en hemsida där han köpt en tjänst av.

3. hans sida är ett stort skämt, då stora delar av sidan består av bilder med text som google ej kan indexera som content.

Denna kille har ej fått någon typ av hjälp för sina pengar han betalat. Han har blivit fett lurad. För ett tag sen kom även en bloggkampanj ner i hans mail. Dom ville ha ytterligare 10 tusen för att ge ett par inlänkar.

Mediaanalys är ett stort skämt som samtliga på WN ska akta sig för och meddela era vänner och partners att ej köpa dessa blufftjänster.

*spottar på mediaanalys*
Sugen på o tipsa om sidan? vore kul o göra en egen analys.
Jawn är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-27, 22:41 #57
Finnmeras avatar
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Finnmera Finnmera är inte uppkopplad
Flitig postare
Finnmeras avatar
 
Reg.datum: May 2005
Inlägg: 445
Jag är lite nyfiken på vad dessa kolegor i branschen har för sig och jag undrar om någon här i denna tråden om företaget i fråga vet varför de har reggat 2 st företag i bemaningsbranschen.
Se länken på allabolag.se

http://www.allabolag.se/?what=mediaanalys&...re=&s.x=0&s.y=0
Det ena reggat 08
http://www.allabolag.se/5567519193
det andra reggat 07
http://www.allabolag.se/5567231690

Jag har ju mina teorier men vill först se om någon här kanske vet mera vad som är på G och vad syftet kan tänkas vara.
Finnmera är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-28, 10:51 #58
Tezs avatar
Tez Tez är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 436
Tez Tez är inte uppkopplad
Flitig postare
Tezs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 436
Citat:
Originally posted by Nomda@Sep 19 2008, 22:22
Våra nuvarande SEO-tekniker använder sig ej utav några fula metoder och fusk som strider mot Googles riktlinjer.

Har du något som motbevisar detta i nuvarande skede så tar jag gärna detta med dig över PM.
Ok, lite gammalt inlägg att svara på, men jag kunde inte låta blir att reflektera över det. Johan H skrev inte att det var fula metoder eller sådant som bröt emot Googles riktlinjer som användes. Han skrev ju att i princip ingenting var gjort? Och om man inte gör någonting kan man ju så klart inte bryta mot några regler, eller hur?
Tez är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-30, 14:35 #59
andi andi är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 344
andi andi är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2006
Inlägg: 344
Fick detta mejl av en kund som köpt sin hemsida av mig:

Hej,
är tacksam om ni kan bistå Mats Lydeholt från Mediaanalys med Access till hemsidan, för att kunna påbörja arbetet med optimeringen av själva sidan behöver han min sidas ftp-uppgifter (ftp-domän, användarnamn och lösenord).



Detta verkar vara något automatgenererat mejl eftersom kunden använder "ni" och är på perfekt svenska, inget av de andra mejl jag fått av kunden ser ut så här.


Jag scrollade ned i mejlet och såg det mejl kunden fått från Mediaanalys:


Varmt välkommen som kund hos oss på MediaAnalys. Mitt namn är Mats Lydeholt och jag jobbar med kundservice här på MediaAnalys. Nedan finner ni mina kontaktuppgifter, jag kommer nu hjälpa dig att starta igång er tjänst här på MediaAnalys. När vi är klara kommer du få vidare hjälp av vår kundavdelning, i form av kontakt vid rapporter och teknisk hjälp samt övriga frågor som kan uppstå.

Vid frågor kring din tjänst når du alltid vår kundtjänst på:

MediaAnalys kundsupport
[email protected]
0480-780888

Ni kommer även att ha tillgång till vår utvecklingsavdelning som på bästa sätt kommer att ge er råd och förslag för att utveckla er synlighet på Internet. De kommer också att hjälpa er med att ta fram och följa upp en målomvandlingar på er sida. En första kontakt för detta sker strax efter det att du och jag har haft kontakt i samband med er första resultatrapport.

För att komma igång med tjänsten är det fyra saker som återstår:

Sökord. Jag har gjort en grundlig analys på vilka sökord som er verksamhet bör förknippas med samt analyserat konkurrensen på dessa sökord. Nedanstående sökord är också satt i relation till genomslagskraften i ert sökoptimeringspaket hos oss. Vad jag behöver från er är ett godkännande att detta är sökorden vi ska använda oss utav. Här kommer ett utkast av sökord som jag plockat från er sida och undersidor, har ni fler sökord som ni vill synas på så tittar jag även på dom.

[En radda med sökord]


Access till hemsidan. För att kunna påbörja arbetet med optimeringen av själva sidan behöver jag om möjligt ftp-uppgifter till er sida (ftp-domän, användarnamn och lösenord). Våra tekniker gör en viss modifiering i källkoden för att optimera er sida mot en sökrobot. Detta är inget konstigt, vi gör samma sak med kunder som Svenska Spel, Skånska Byggvaror, Trivselhus mfl. Det är viktigt att ni så snabbt som möjligt inkommer med dessa uppgifter till oss då arbetet med optimeringen av sidan inte kan ske innan vi har alla nödvändiga uppgifter tillhanda. Alternativt, om ni har någon duktig person som sköter er uppdatering idag, kan vi skicka en så kallad optimeringsbeskrivning till er, vilket är en utförlig instruktion om hur optimeringen skall läggas in.

Fler webbsidor. En annan viktig sak som vi måste få reda på är om ni har fler webbsidor med samma innehåll än den som vi skall optimera. Detta är viktigt för att vi på så sätt tillsammans kan undvika att ni har "kopior" på samma sida. Att ha samma innehåll på flera sidor kallas "duplicated content". Detta kan ske genom att man har flera olika toppdomäner på samma sida (hemsida.com, hemsida.se, hemsida.nu, hemsida.net, o.s.v.).
Ert mål med sökmotoroptimeringen. För att kunna ge er bästa möjliga service under året som kommer är det viktigt att vi får en så tydlig bild av er verksamhet som möjligt. Vilka era mål med optimeringen är, vad ni vill uppnå, vilken målomvandling som är viktigast för er samt vilka sökord/produkter ni prioriterar högst. Ju mer vi vet och känner till om Er och Era mål, desto lättare blir det för oss att leva upp till dem.

Återkom gärna till mig så snart som möjligt så att vi kan påbörja arbetet med att sökoptimera er sida.



Jag tycker det verkar helskumt, särskilt som de kommer få det svårt att ändra något i koden då sidan bygger på ett hemsnickrat CMS baserat på CakePHP/MySQL...

Kunden visste knappt vad en hemsida var när denne beställde sin sida av mig, än mindre idag. Jag har mejlat kunden och frågat vad han beställt egentligen.

Vad tycker ni om det här?
andi är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-10-31, 00:55 #60
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 557
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Mar 2003
Inlägg: 1 557
råd kunden att avbryta allt sammarbete med dem och bestrida alla fakturor som kommer in!
Dennis Holm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:12.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017