Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Feedback på fallskärmslag

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-06-01, 11:36 #1
zenda zenda är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 297
zenda zenda är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 297
Standard Feedback på fallskärmslag

Hej!

För någon vecka sen kom mitt fallskärmslags sida upp. Sidan är en blogg där man kan följa laget, vad de gör och även tänkt att ha lite allmänna nyheter om fallskärmshoppning. Tanken är även att locka in folk som inte hoppar fallskärm men kanske blir sugna att ta en kurs eller ett tandemhopp efter att fått inspiration på hemsidan. Dock är det svårt för mig som redan hoppar att veta vad som skulle inspirera nya hoppare att vilja hålla på med detta då man är lite insnöad och svårt att se med nya ögon.

Det jag önskar feedback och tips på är, om inte allt följande :-)

Vad skulle locka er att komma tillbaka till hemsidan för att se nya uppdateringar? Filmer, bilder...?

Hemsidans utformning. Ser ni några möjligheter till att få den att bli mer attraktiv för den genre som vi sysslar med.

Tips på spridning - Vi tror oss omedvetet rikta in oss på målgruppen som dels redan hoppar alternativt yngre personer som har ett extremsportintresse. Hur når man dessa på ett bra sätt?

Finns det något som ni saknar på en sida som denna, som skulle kunna göra den ännu mer lockande?

Tack!

PS: Glömde såklart URL:en :-)
http://www.azoni.se
zenda är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-01, 12:22 #2
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Danski Danski är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 1 208
Kul att se att det finns likasinnade på WN =)
Du ska inte ner och leka med oss i Skåne på stora midsommarboogien, DZ Everöd? Blir strandlandningar, hopp från helikopter, luftballong och så klart sköna människor!

I alla fall, sidan är lite väl uppbyggd som en blogg för folk som redan följer ert lag(typ klubbkompisar och flickvän?).

Försök få lite mer bredd på det, finns få sajter i Sverige som presenterar sporten personligt till oinsatta. Klubbsidorna är för säljande och SFF är lika intressant som skatteverket. De som är i sporten har redan mängder av information och videos ute hos klubbarna. Kan ni gruppera upp det lite och förklara (videoformat kanske?) vad som händer tror jag det kan vara en bra informationskälla för folk som tycker det är intressant och kanske till och med vill börja hoppa tandem/gå en kurs.

Annars ganska snygg och enkel sida även om den saknar något som får mig att återkomma. Keep up the work!
Danski är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-06-01, 12:27 #3
zenda zenda är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 297
zenda zenda är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 297
Citat:
Ursprungligen postat av Danski Visa inlägg
Kul att se att det finns likasinnade på WN =)
Du ska inte ner och leka med oss i Skåne på stora midsommarboogien, DZ Everöd? Blir strandlandningar, hopp från helikopter, luftballong och så klart sköna människor!

I alla fall, sidan är lite väl uppbyggd som en blogg för folk som redan följer ert lag(typ klubbkompisar och flickvän?).

Försök få lite mer bredd på det, finns få sajter i Sverige som presenterar sporten personligt till oinsatta. Klubbsidorna är för säljande och SFF är lika intressant som skatteverket. De som är i sporten har redan mängder av information och videos ute hos klubbarna. Kan ni gruppera upp det lite och förklara (videoformat kanske?) vad som händer tror jag det kan vara en bra informationskälla för folk som tycker det är intressant och kanske till och med vill börja hoppa tandem/gå en kurs.

Annars ganska snygg och enkel sida även om den saknar något som får mig att återkomma. Keep up the work!
Vi kör tunnel över midsommar annars hade vi planer på att komma ner. Hade varit riktigt roligt. Se till och komma till Orsaveckan istället, där det händer

Som du nämner så har jag samma känsla av sidan, att man inte direkt har något att återkomma till. Jag vill få upp detta om än en svår utmaning. Tack för dina tips!
zenda är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 08:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017