Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Hur mycket besökare krävs...

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2005-02-02, 15:43 #1
gargamel gargamel är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 3
gargamel gargamel är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 3
Någon som har lite statistik från tradedoubler?

Hur mkt besökare krävs , om jag har en relevant sida för seriös reklam, för att tjäna bra med pengar från tradedoubler(typ 15-20k / mån)?


Tycker att de ger löjligt låga provisioner.
gargamel är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-02, 16:33 #2
Dejvs avatar
Dejv Dejv är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 77
Dejv Dejv är inte uppkopplad
Medlem
Dejvs avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 77
Tror inte det finns många sidor som tjänar 15 - 20 000 på Tradedoubler varje månad.
Gäller antagligen att skaffa egna annonsörer, som man sköter kontakten med själv, för att minimera onödiga avdrag av annonsintäkterna.
Hur mycket man tjänar med TD beror, enligt mig, främst på vilken sorts trafik man har, inte hur stor trafik man har.
Sedan tror jag det beror på vad du har för sida. En sida där dina besökare redan från början letar efter en vara att köpa och sedan hittar annonser på din sida ger i längden mer intäkter.

Omöjligt att säga generellt hur mycket en sida kommer dra in/hur mycket trafik en sida ska ha för att tjäna en viss summa utan att veta något om sidan/endast veta besöksstatistik.

Kanske inte det svar du hoppades på...
Dejv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-02, 16:37 #3
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Citat:
Originally posted by gargamel@Feb 2 2005, 15:43
Någon som har lite statistik från tradedoubler?

Hur mkt besökare krävs , om jag har en relevant sida för seriös reklam, för att tjäna bra med pengar från tradedoubler(typ 15-20k / mån)?


Tycker att de ger löjligt låga provisioner.
Jag tror inte det går säga nått generellt. Det beror på vad det är för hemsida, inrktning och många andra faktorer.

Låga provisioner ska du väl ändå inte skylla på tradedoubler? Dom betalar inga provisioner utan de anslutna annonserande företagen. Jag tycker ersättningarna i de flesta fall verkar ganska rimliga även om man självklart skulle vilja ha mer.
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-02, 18:48 #4
b_anderssons avatar
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 067
b_andersson b_andersson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
b_anderssons avatar
 
Reg.datum: Apr 2004
Inlägg: 1 067
Citat:


Hur mkt besökare krävs , om jag har en relevant sida för seriös reklam, för att tjäna bra med pengar från tradedoubler(typ 15-20k / mån)?
Det är nog svårt att säga något generellt, det beror helt på vad du har för sida och vad den har för syfte.

Är sidan tillräckligt nischad så krävs det inte så många besökare för att tjäna pengar, Tradedoubler tillsammans med Adsense kan generera en bra inkomst utan att det behövs ofantligt mycket besökare.

Utan att nämna några exempel så kan jag säga att det finns sidor som har ca 200 besök/dag och ger ca 5kkr/mån genom TD/Adsense.

Citat:
Tror inte det finns många sidor som tjänar 15 - 20 000 på Tradedoubler varje månad.
Det finns många, väldigt många skulle jag säga!

//Björn
b_andersson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-15, 12:09 #5
Nostra Nostra är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 116
Nostra Nostra är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 116
"Utan att nämna några exempel så kan jag säga att det finns sidor som har ca 200 besök/dag och ger ca 5kkr/mån genom TD/Adsense."

Det där lät i mina ögon lite väl otroligt. Har testat Tradedoubler, Adsense och många andra genom åren på siter som har X antal tusen unika besökare per dag och miljontals sidvisningar per månad. Och kan inte säga att jag tycker det du säger verkar rimligt. Möjligtvis om någon fuskar enormt eller någon som har enorm tur. Kul hade dock varit att veta någon site som tjänar 15 000 kr i månaden på tradedoubler. Själv kan jag inte tänka mig annat än att det är typ de absolut största siterna i Sverige som gör det.

Vet inte alla här verkar hylla affiliateprogram men jag är av den totala motsatsen när det gäller sådana. Det gäller mindre summor pengar även om man har enormt mycket besökare. Det är i alla fall men erfarenhet.

Sen som någon här på forumet skrev att han blivit avstängd från Adsense för han hade CRT på 10 %. Jag kan inte säga annat än att 10 % verkar helt sjukt. CRT på runt 0.10 - 0.20 anser jag själv som normalt.
Nostra är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-15, 12:12 #6
icehole icehole är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 411
icehole icehole är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 411
nostra: antar att du menar CTR. 10% är inte alls ovanligt högt. 0.1 var det värsta. Måste vara kinesiskt trafik för att få så otroligt kassa resultat.
icehole är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-15, 12:23 #7
Nostra Nostra är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 116
Nostra Nostra är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2004
Inlägg: 116
Icehole menar du allvar med vad du skriver? Att var tionde sidvisning klickar på en banner? Finns inte ord för vad jag tycker om en clickrate på 10 %
Nostra är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-15, 12:38 #8
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 1 336
Tobias Turesson Tobias Turesson är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2003
Inlägg: 1 336
Allt beror ju på vad det är för sidor
Vet parkingssidor jag har, och där är ju allt möjligt.
En del domäner har en besökare om dagen med CTR på 90%
En del har 100st om dagen med CTR på 30%

Allt handlar om vad det är för sida, hur reklam ser ut och om den är rätt inriktad.
Tobias Turesson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-15, 13:11 #9
jimmies avatar
jimmie jimmie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 751
jimmie jimmie är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
jimmies avatar
 
Reg.datum: Oct 2004
Inlägg: 751
Citat:
Originally posted by Nostra@Feb 15 2005, 12:23
Icehole menar du allvar med vad du skriver? Att var tionde sidvisning klickar på en banner? Finns inte ord för vad jag tycker om en clickrate på 10 %
Det är ju skillnad på sidor och sidor. I ett forum så är det ju enormt mycket sidvisningar och då lär ju ctr gå ned ganska rejält(nordichardware är ett forum). Dessutom spelar målgruppen en stor roll. Ungdomar klickar nog mindre på reklam än vad vuxna gör. Jag klickar nästan aldrig på reklam, jag ser den inte ens när jag surfar. Har lärt mig att koppla bort den...
jimmie är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2005-02-15, 13:18 #10
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
grazzy grazzy är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 3 471
Okey, för lite sanningar.

För ett rätt bra tag sen nu, körde vi en sida där vi hade upp mot 60% ctr. Det funkade så att vi köpte billig trafik på adwords och sålde den sen direkt på sidan genom att visa relevanta men dyrare annonser. Det gick "nästan" jämnt ut (ingen förlust mer än lite tid på att bygga sidan).

I dagsläget kan jag säga att 10% går visst, jag/vi har en sida som i nuläget med över 10% ctr. Samma sida med samma layout men inriktning ger i vissa fall inte mer än 2-3%.

Det är handlar om ÄMNE och målgrupp gott folk. Jag har aldrig fuskat i Adsense (dvs medvetet klickat, bett nån klicka, scriptat klick). Anledningen till att vi lade ner det ovanstående programmet var för att google ansåg att sidan vi skickade trafiken till föll under kategorin "tillverkad för att visa annonser"-vilket den också var :-)

Jag anser dessutom, att om man sitter på "rätt" sida så kan man troligen tjäna storkovan på TD, dock är det mycket mycket mycket svårare att tjäna pengar med TD än med adsense.

Edit: editerat klart
grazzy är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017