Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Blir jag av med domänen?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-03-12, 21:45 #1
mkj mkj är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 279
mkj mkj är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 279
Tjena!

Registrerade domänen http://www.stureplantelevision.se för en dryg månad sen. Det vart en liten nyhet om detta, http://www.dagensmedia.se/mallar/dag...?version=98122 .

Jag tänkte, nähä, dom vill väl inte ha denna domän, såg att dom nöjt sig med www.stureplantv.se . Och jag har länge tänkt att öppna en alternativ sajt till alla glamour sajter om Stureplan. Såg i denna stund att även .nu & .com var ledig, men dessa tog jag inte. Dessa var lediga fortfarande 1 dygn efter ovan nyhet, så jag fick då verkligen uppfattningen att man inte brydde sig om dessa domäner inkl .se domänen.

Hur som helst, nu har ju Stureplangruppens advokatbyrå hört av sig, först med ett litet "hotfullt" brev, där man typ sa att jag hade på mig till 1:a mars att ge den till dom. Dom rabblade upp IIS regler där dom mena att jag inte kommer få ha den kvar enl dessa bla bla bla...

För att vinna en tvist måste man ju få rätt på alla 3 punkter, och en av punkterna är ju "om jag inte har berättigat intresse" till denna domän. Det har jag väl om jag rapporterar om nyheter som rör Stureplan?

Ni som har erfarenhet kring detta, är det kört för mig att få behålla denna domän?

Edit: Bolaget Stureplan Television fanns ej registrerat hos Bolagsverket när jag registrerade denna domän(en ansökan om detta hade dock skickats till Bolagsverket runt den 20e december). De har "Stureplan TV" registrerat hos PRV.

MVH
mkj är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:56.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017