Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Akta er för Servage!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-08-27, 03:27 #11
Dimme Dimme är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 397
Dimme Dimme är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 397
Dina sidor verkar vara uppe, har de fixat det?
Dimme är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-08-27, 04:01 #12
knulliss avatar
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
knullis knullis är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
knulliss avatar
 
Reg.datum: Jun 2004
Inlägg: 1 697
haft stora problem med dem en gång i tiden, inget positivt att säga om dem alls faktiskt
knullis är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-08-29, 10:18 #13
Servage Sverige Servage Sverige är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 1
Servage Sverige Servage Sverige är inte uppkopplad
Hej, jag är ny här.
 
Reg.datum: Aug 2012
Inlägg: 1
Hej Marcus,

Vi förstår att du är besviken och vill gärna ta chansen att bemöta din kritik.

Citat:
1. Det första som hände för någon månad sedan var att mitt mailkonto jag hade satt upp via dem plötsligt slutade fungera. Efter att ha loggat in i kontrollpanelen så ser jag en s.k. "Administrator note" som säger att mitt mailkonto kommer tas bort inom ett antal dagar för att för mycket utrymme utnyttjas för mailen. Till det hela hör att Servage marknadsför sig hårt med slagord som "Unlimited disk space", "Unlimited E-mail accounts" och liknande.
- Jag blev givetvis både förvånad och besviken eftersom jag betalat för tjänsten som jag nu inte tyckte utlovades längre; men bytte därmed mailleverantör, bort från Servage efter att ha haft min mail där i flera år.
Svar: i vårt erbjudanden framgår att det ingår "unlimited web space", det definieras även klart och tydligt på vår web vad web-space innebär. Viss lagring är dyrare än annan (relaterar till I/O krav) och det är tyvärr inte möjligt för oss att erbjuda obegränsad e-post lagring för det pris vi tar. Vi har valt att positionerna oss på detta vis då vi tror att vi har ett uppskattat erbjudande till marknaden för rätt pris och hoppas att våra kunder generellt sett håller med oss i det.

Citat:
2. Ett tag senare, i juni i år, deaktiverades en av mina s.k. "catchall" poster som redirectade mailen för en av mina domäner som skickade vidare mail till mitt nya mailkonto hos en annan leverantör. Anledningen denna gång var något kryptiskt att de deaktiverat catchall pga att jag fick för mycket "spam-emails". Jag har inget spam-filter aktiverat och får inte betydande mycket spam. Så hur kan Servage avgöra det då är frågan? Läser dem mina email? Är det upp till dem att avgöra vad som är spam eller vad som är "mycket" spam?
Svar: e-post som flödar genom ett spamtvätt system drar väldigt mycket kraft ur systemet. Även om din e-post inte lagras på våra servrar så drar många brev per dag väldigt mycket kraft (särskilt som alla kunder delar på tillgänglig prestanda) ur spamtvätten vilket kan orsaka störningar och långsam leverans för alla. En catch-all funktion för en sida som erbjuder gratis underdomäner kan rimligen (jag har inte tillgång till loggar längre så jag litar på våra teknikers bedömning) orsaka rätt mycket trafik. Vi läser självklart inte din mail och vi har begränsad möjlighet att avgöra vad som är spam för endast ett konto (våra grafer gäller för alla konton), kommentaren att det var spam som var orsaken baserades alltså på erfarenhet snarare än fakta. Överutnyttjandet var dock konstaterat baserat på analys av loggar, inte taget ur luften.

Citat:
3. I går fick jag på nytt en s.k. "Administrator note", denna gång är mitt konto helt plötsligt fullständigt "suspended" pga av att de mottagit en "takedown notice" som de kallar det pga att någon användare på en subdomäntjänst jag driver har *länkat* till "copyrightskyddat innehåll". Subdomänerna länkas alltså med s.k. HTML frame-sets och inget innehåll finns lagrat på mitt Servage-konto. Sidan dem länkade till var en vanlig e-handelssajt och alltså varken piratkopierat material eller något annat som indikerade på att det skulle vara "olagligt" att länka till. Trots detta deaktiverade jag de specifika subdomänerna i databasen. Jag hade dock inte fått någon som helst varning kring detta och HELA mitt Servage-konto är alltså deaktiverat vilket gör att ingen av mina sidor fungerar längre. Som en sidonotis så har jag ett 40-tal sajter / hundratals olika webbtjänster (interna, för eget bruk) och liknande som nu alltså bara visar Servage's blanka standard-sida.
- Som bakgrund till detta kan också sägas att subdomäntjänsten har drivits sedan 2003 och vid de få fall någon missbrukat tjänsten på ett eller annat sätt så stänger vi snabbt ner subdomönerna samt lägger in email- och IP-blockering på dem specifika användarna.
Svar: Att erbjuda 3:e part plats på ditt eget konto är mot vår TOS (även om det endast handlar om ett frameset och DNS). När vi dessutom får krav på oss från 3:e part gällande dina domäner där det framgår att sidorna används för copyright infringement och phishing måste vi agera och nyttja de verktyg vi har att tillgå. I detta fall betydde det tyvärr att vi var tvungna att ta ner hela sidan. Vidare stämmer inte påståendet att det bara var material på andra servrar då en hel del hack/phishing-script hittats som du raderat från ditt eget konto som också var del av skälet till avstägnignen.

Citat:
4. Mitt FTP-konto är i och med "deaktiveringen" också avstängt och det finns ingen möjlighet att ta backup/tanka ner filerna från mitt konto för att lägga upp dem på annan hosting för att undvika att gå miste om alla bortfallanda intäkter under tiden Servage's administratörer funderar på om de behagar att aktivera kontot igen eller ej.
Svar: FTP funktionen beror rent tekniskt av andra delar av systemet som måste de-aktiveras för att funktionen skall göra det vi vill. Det är alltså inte i syfte att förstöra för dig, dock så vårt system fungerar. Online-filemanagern skall ha vart tillgänglig under tiden.

Citat:
5. Har varit i kontakt både med deras svenska och engelska support men den enda senaste kommentaren från deras support är att Administratörerna kollar på ärendet och att de kör "scanning" på mitt konto - vad det nu innebär? De ger heller ingen information kring hur lång tid det kan tänkas ta innan mitt konto aktiveras igen. Samtliga av mina sajter där har varit otillgängliga under snart 24 timmar utan en rimlig anledning.
- Den stora knäckfrågan för mig nu, förutom att jag självklart vill ha upp alla sajter snarast möjligt, är om alla timmars utvecklingsjobb som jag inte har backup på nu kommer gå förlorat eller om dem åtminstone har vett nog att låta mig tanka ner all den kod och databaser som jag har på mitt konto.
Svar: Kontot är återställt (som du vet) och inga filer är borttagna. Det krävs en administratör för att avgöra om material finns kvar på kontot som är skadligt för andra vilket det också gjorde, rutinen är därför att en administratör måste godkänna aktiveringen. Det är detta "scanning" innebär.

Vi hade givetvis önskat att det vart möjligt att hantera detta på ett sätt som gjort dig mindre missnöjd, tyvärr är vi extremt beroende av våra rutiner och policys för att kunna erbjuda den tjänst vi gör för den kostnad vi tar och i fall som detta har du tyvärr fastnat i dessa rutiner under en period. För detta ber vi om ursäkt och lovar att vi tar till oss av kritiken ovan.
Servage Sverige är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-08-29, 11:40 #14
Dimme Dimme är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 397
Dimme Dimme är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 397
Era ursäkter är oacceptabla. Det är inte så man behandlar sina kunder om man vill ha kvar dem.

Jag är helt med Marcus på det här.
Dimme är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2012-08-29, 12:13 #15
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Dimme Visa inlägg
Era ursäkter är oacceptabla. Det är inte så man behandlar sina kunder om man vill ha kvar dem.

Jag är helt med Marcus på det här.
Tycker tvärtom att Servage agerat på ett rimligt sätt sett enbart utifrån de svar som givits. Sedan om det ligger helt i linje med sanningen eller inte låter jag vara osagt men det finns ju ingen som helst anledning för Servage att stänga av kunders konton utan anledning... De verkar ha en del brister i det system de använder men det finns inget system som fungerar perfekt.

Alla borde väl ha lärt sig vid det här laget att "Unlimited disk space" inte betyder något alls. Det är en omöjlighet och man blir alltid avstängd så snart man drar för mycket resurser oavsett vilket webbhotell man väljer. Man måste kunna leverera en fungerande tjänst för samtliga kunder och är priset lågt så måste man sätta en gräns. Jag tycker det är oseriöst att marknadsföra sig på det viset men det gör de flesta lågpristjänster idag. Så ser det ut numera. McDonalds anser ju också att de driver restauranger
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2012-08-29 klockan 17:32
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Taggar
akta er, servage, servage.net, varning för servage


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:04.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017