Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Sajten försvann från google

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-04-26, 14:13 #21
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
Citat:
Ursprungligen postat av Lyx
Citat:
Originally posted by -MrWize@Apr 25 2009, 22:44
Citat:
Ursprungligen postat av danielos
En liten fråga, varför går http://lydnad.se/ till http://lydnad.se/default.aspx ?
Beror nog på att man har en httpmodul i applikationen, eller liknande, som fångar upp anropen istället för en isapi_rewrite med .htaccess
/Patrik Berggren

Vad jag har förstått så är det en blandning mellan att jag kör urlrewrite.net och mappat wildcard i script mappings. Tar jag bort wildcard-mappningen så blir det inget default.aspx i slutet av domänen men därmed slutar urlrewrite att fungera.
.htaccsess vet jag inget om, det är en php-grejj.
Tror du att denna ompekning har något med bestraffningen att göra?

.htaccess behöver inte vara en "php grej" ... jag kör det med Classic ASP och ASP.NET på en windows-server.

Jag tror inte det handlar om någon "bestraffning". Det är bara att rida ut stormen. Har siten legat med endast en "sida" och sedan lanserar man en fullt färdig site så händer det saker som google reagerar på. Helt naturligt. Blir fler sidor och internlänkninen ökar markant från en dag till en annan.

Bestraffningar sker endast om man gjort t ex något extremt vad gäller länktillväxten, off-page, cloaking eller annat.

Hur länge sedan var det som du lanserade siten? 1 vecka sedan? Tror du kommer få vänta någon vecka till och du kommer få se siten pendla rätt kraftigt de närmaste veckorna innan allt stabiliseras. Det hände för min www.1vagslankar.net. Ena dagen inte med i indexet, andra på bra placeringar, nästa helt borta för att vara borta en vecka. Nu kryper den sakta men säkert uppåt. Tar 2 - 3 placeringar ena dagen, faller tillbaka 1 placering dagen efter, sedan ligger den stilla, uppåt och nedåt, stilla ...

Då finns det endast en enda sida, inga länkar har lagts till förutom i forumen, i mina signaturer etc.

Så, du får ta det lite lugnt och låta tiden ha sin gång. I SEO sammanhang kan man inte vara för snabb. Det gäller att kunna vänta på resultaten. ibland i flera veckor och ibland flera månader.

/Patrik Berggren
MrWize är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-26, 14:21 #22
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
Kikade lite snabbt. Söker du på urlen i google idag så finns du med ... du drar lite för snabba slutsatser, är lite för otålig ... för att lyckas med sin SEO så behöver man ha en stor portion tålamod, kunna jobba idag för att se resultat om 3 mån, 6 mån eller t o m om 1 år!

DET är vad SEO handlar om, inte snabba resultat som inte blir bestående.

Snabba resultat går alltid att få, men de blir inte beständiga ...

Filter? Jo, visst, tjena ... inte ens "duplicate content" finns som ett filter. När ska alla ni lära er, som snackar om "filter" hit och dit ...

/Patrik Berggren
MrWize är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-26, 14:39 #23
Lyx Lyx är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 256
Lyx Lyx är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Dec 2008
Inlägg: 256
Citat:
Originally posted by MrWize@Apr 26 2009, 14:21
Kikade lite snabbt. Söker du på http://www.google.se/search?hl=sv&q=...meta=&aq=f&oq= idag så finns du med ... du drar lite för snabba slutsatser, är lite för otålig ... för att lyckas med sin SEO så behöver man ha en stor portion tålamod, kunna jobba idag för att se resultat om 3 mån, 6 mån eller t o m om 1 år!

DET är vad SEO handlar om, inte snabba resultat som inte blir bestående.

Snabba resultat går alltid att få, men de blir inte beständiga ...

Filter? Jo, visst, tjena ... inte ens "duplicate content" finns som ett filter. När ska alla ni lära er, som snackar om "filter" hit och dit ...

/Patrik Berggren
Ja jag såg att den dyker upp i serpen nu på urlen! Precis efter jag fixade så att den inte flyttades till default.aspx, vet inte om det var ett sammanträffande eller om google tyckte det var en skum vidarebefodring.

Ja det kan stämma att jag är lite ivrig. Just i detta fallet beror det på att alla mina andra sajter inte haft något liknande problem så visste inte riktigt om det var normalt eller inte.

Tack för hjälpen
Lyx är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-26, 15:03 #24
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
Det är ingen skum vidarebefordring. Har så på ett par siter och inga problem.

Det är ju som att vidarebefordra /default.aspx --> / ... same same, but different ... dvs, man gör tvärtom allt för att man endast ska ha EN verksam url och DET gillar google

Vasse'go
/Patrik Berggren
MrWize är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-26, 23:45 #25
MrBob MrBob är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 459
MrBob MrBob är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2009
Inlägg: 459
Ursäkta mig, jag har följt tråden med ett halvt öga... Men nu klickade jag på din länk.

Jag trodde "lydnad" var något man skulle lära sin fru...!

Det slår mig, det kanske är fler än jag som får dessa associationer och om man nu söker efter "lydnad" i sexuell betydelse då borde man bli besviken om man kommer till din sida...?

Om man nu inte har hund, men är det inte agillity eller möjligen ... ja något annat som man söker på då? Jag har inte hund så jag vet inte och jag ska inte spekulera!

Du har inga meta-taggar noterade jag också och de lärde tvistar om det är nödvändigt eller inte, men jag vet inte... Det kanske är värt ett försök??
MrBob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-26, 23:47 #26
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Originally posted by MrWize@Apr 26 2009, 14:21
Kikade lite snabbt. Söker du på http://www.google.se/search?hl=sv
DET är vad SEO handlar om, inte snabba resultat som inte blir bestående.
Snabba resultat går alltid att få, men de blir inte beständiga ...
Filter? Jo, visst, tjena ... inte ens duplicate content finns som ett filter. När ska alla ni lära er, som snackar om filter hit och dit ...
/Patrik Berggren
Det beror ju helt på hur man definierar filter.... Tycker även du drar lite snabba slutsatser.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-26, 23:55 #27
daniel_s avatar
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
daniel_s avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
Patrik Berggren, hoppa av hästen.
daniel_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-26, 23:58 #28
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire
Citat:
Ursprungligen postat av MrWize
Kikade lite snabbt. Söker du på http://www.google.se/search?hl=sv
DET är vad SEO handlar om, inte snabba resultat som inte blir bestående.
Snabba resultat går alltid att få, men de blir inte beständiga ...
Filter? Jo, visst, tjena ... inte ens duplicate content finns som ett filter. När ska alla ni lära er, som snackar om filter hit och dit ...
/Patrik Berggren
Det beror ju helt på hur man definierar filter.... Tycker även du drar lite snabba slutsatser.
Det där får du nog lov att utveckla. vilken slutsats drar jag lite för snabbt? Den om "duplicate content"? eller "filter" i allmänhet?

Enda gången jag sett en av mina siter "misslyckas" med rankingar var när jag reggade en domän, byggde upp den och försökte få den att ranka. Den rankade aldrig ... idag vet jag vad det beror på. Den var tidigare reggad av någon annan och säkert något som låg kvar och hängde (jag vet vad, efter research) ... google har sitt "link memory" och det är svårt att "tvätta" ett domännamn "rent"

Eller så gör jag allt fel, som aldrig hamnar i "något konstigt filter", för det verkar vara mer regel än undantag när man läser ute på diverse forum om sökmotoroptimering ...

/Patrik Berggren
MrWize är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-27, 00:01 #29
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
MrWize MrWize är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Mar 2005
Inlägg: 447
Citat:
Originally posted by daniel_@Apr 26 2009, 23:55
Patrik Berggren, hoppa av hästen.
Nä, någon måste ju gå mot strömmen, och inte "linka efter alla andra" i samma stig.

Överbevisa mig istället, så får vi se vem som ska hoppa av hästen

/Patrik Berggren
MrWize är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-04-27, 00:02 #30
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Det finns ingen enskild faktor som påverkar resultatet i Google och "duplicate content" tillför i princip aldrig någonting positivt. Huruvida man sedan vill kalla detta ett filter eller inte är en annan femma. Det spelar mindre roll. Känns som du mest skriver för att locka kunder =)
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 19:42.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017