Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Vad utmärker denna sida?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-02-28, 13:37 #41
end end är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 350
end end är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 350
Citat:
Jo, ni har väl kört med Scrapebox och därefter manuellt gått in och spammat bloggar med hög PR.
Jag är dock inte den som lägger några moraliska värderingar i det. Alla sätt är bra utom dem dåliga.
Scrapebox har jag aldrig hört talas om. Personligen tycker jag det är ok då bloggägaren gör en aktivt val att godkänna eller neka kommentaren. Jag har sett många bloggar som fått väldigt positiva effekter av do-follow kommentarer. Bloggen känns mer levande och massor av gratis content strömmar, vilket i sig kan leda till bättre ranking.
end är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-28, 14:35 #42
jacobjs jacobjs är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 293
jacobjs jacobjs är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2006
Inlägg: 293
Citat:
Ursprungligen postat av end Visa inlägg
Scrapebox har jag aldrig hört talas om. Personligen tycker jag det är ok då bloggägaren gör en aktivt val att godkänna eller neka kommentaren. Jag har sett många bloggar som fått väldigt positiva effekter av do-follow kommentarer. Bloggen känns mer levande och massor av gratis content strömmar, vilket i sig kan leda till bättre ranking.
Hur har Ni då lyckats med konststycket att hitta bloggar om allt ifrån hemmafruars sexliv till träning av hundvalpar, samtliga med relativt hög PR?

Har Ni surfat runt på måfå? Imponerande i så fall
jacobjs är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-28, 15:19 #43
Sweelys avatar
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Citat:
Ursprungligen postat av jacobjs Visa inlägg
Hur har Ni då lyckats med konststycket att hitta bloggar om allt ifrån hemmafruars sexliv till träning av hundvalpar, samtliga med relativt hög PR?

Har Ni surfat runt på måfå? Imponerande i så fall
En vild gissning är att kommentarerna lämnats redan innan inläggen fått sig PR. Men jag kan ha fel
Sweely är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-28, 15:28 #44
end end är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 350
end end är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2005
Inlägg: 350
Tror jag använde mig av någon slags databas/lista 2009, men det spelar mindre roll.
end är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-28, 17:06 #45
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 1 123
trådlöst trådlöst är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jun 2008
Inlägg: 1 123
Om vi lånar tråden istället för att göra en ny, hur kan man se t.ex att en blogg är do:follow eller no:follow?
Kan man se det genom källkoden?

Jag har själv droppat in flera kommentarer på relevanta bloggar till min sida, och det har alltid godkänts, dock vet jag inte om detta får någon länkkraft över huvudtaget då jag inte vet vad det är för follow, så jag undrar, kan man kolla vilken sajt som använder no:follow lr do:follow manuellt utan att ha massa program som är relaterade till black hat?
trådlöst är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2011-02-28, 17:15 #46
Sweelys avatar
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Sweely Sweely är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Sweelys avatar
 
Reg.datum: Apr 2010
Inlägg: 1 354
Citat:
Ursprungligen postat av trådlöst Visa inlägg
Om vi lånar tråden istället för att göra en ny, hur kan man se t.ex att en blogg är do:follow eller no:follow?
Kan man se det genom källkoden?

Jag har själv droppat in flera kommentarer på relevanta bloggar till min sida, och det har alltid godkänts, dock vet jag inte om detta får någon länkkraft över huvudtaget då jag inte vet vad det är för follow, så jag undrar, kan man kolla vilken sajt som använder no:follow lr do:follow manuellt utan att ha massa program som är relaterade till black hat?
Finns massa tillägg för ens webbläsare. Kan inte komma på något nu, men det är bara att googla det.

Det går att se i källkoden. Grovt förenklat: hittar du ordet nofollow i närheten av din länk så använder sig länken av nofollow. Annars inte.
Sweely är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:10.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017