Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Bineros fakturor

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-08-21, 08:10 #1
daniel_s avatar
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
daniel_s avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
Standard Bineros fakturor

Vill återigen passa på att varna för fel i Bineros fakturor och fakturahantering. Har stött på 20-30 fel i löpet av 2-3 år med alltifrån ej fakturerade domännamn till felfakturering.. Senast igår felaktigt belopp på nästan 1500kr över..

Så dubbelkolla att alla domännamn verkligen finns med, att summan är korrekt och att du inte betalar för domännamn som du inte äger.

Jag tror Binero skulle må väldigt bra av en revision för det kan inte vara många rätt i deras böcker..
daniel_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-08-21, 10:56 #2
Binero Binero är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 149
Binero Binero är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 149
Hej Daniel,

Jag beklagar, det måste ha blivit ett missförstånd om din rabatt när jag gav dig den. Beloppet på den faktura du fick igår var inte felaktigt, det var årsavgiften för ditt webbhotell som är dags att förnya från den 20 september.

Jag har mailat dig om detta. Jag ber om ursäkt om vi på något sätt varit otydliga i vår kommunikation.

MVH
Christer
Binero är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-09-10, 22:00 #3
daniel_s avatar
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
daniel_ daniel_ är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
daniel_s avatar
 
Reg.datum: Apr 2006
Inlägg: 1 603
Citat:
Ursprungligen postat av Binero Visa inlägg
Hej Daniel,

Jag beklagar, det måste ha blivit ett missförstånd om din rabatt när jag gav dig den. Beloppet på den faktura du fick igår var inte felaktigt, det var årsavgiften för ditt webbhotell som är dags att förnya från den 20 september.

Jag har mailat dig om detta. Jag ber om ursäkt om vi på något sätt varit otydliga i vår kommunikation.

MVH
Christer
Christer, jag är glad om du inte försöker dumförklara mig när det är ni som har extremt stora problem i er administration. Detta har inget med mig att göra. Min varning för Bineros faktura- och domänhantering kvarstår!

Sitter dessutom just nu med ännu fler fakturor. BInero har lyckats skicka ut fakturor som inte ens finns registrerade i deras eget system. Alltid någon ny upplevelse med Bineros fakturahantering..
daniel_ är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-09-10, 22:27 #4
coredevs avatar
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 1 554
coredev coredev är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
coredevs avatar
 
Reg.datum: Sep 2007
Inlägg: 1 554
Har aldrig stött på något fel på Bineros fakturor - har varit kund sedan länge (är även kund hos andra webbhotell).
coredev är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-09-11, 00:46 #5
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av coredev Visa inlägg
Har aldrig stött på något fel på Bineros fakturor - har varit kund sedan länge (är även kund hos andra webbhotell).
Samma här. Jag tror ju knappast Daniel ljuger men det är inga omfattande problem då det uppenbarligen bara drabbar ett fåtal kunder. En allmän varning är lite överdrivet tycker jag - i så fall bör den gälla i princip vad man än gör på vilket webbhotell det än gäller. Det är extra illa att fakturor blir fel dock och jag hoppas att Binero verkligen åtgärdar problemen istället för att bara ursäkta sig gång på gång.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2013-09-11 klockan 00:50
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-09-11, 01:24 #6
altruixms avatar
altruixm altruixm är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 629
altruixm altruixm är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
altruixms avatar
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 629
Har aldrig haft fel belopp heller.
altruixm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-09-11, 01:25 #7
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 154
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 2 154
Jodå. Binero brukar fakturera mig för domännamn jag inte äger. De har de även erkänt i en annan tråd har jag för mig.
Erik Stenman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-09-11, 09:01 #8
Binero Binero är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 149
Binero Binero är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Aug 2011
Inlägg: 149
Citat:
Ursprungligen postat av daniel_ Visa inlägg
Christer, jag är glad om du inte försöker dumförklara mig när det är ni som har extremt stora problem i er administration.
Daniel, jag har verkligen inte dumförklarat dig. Jag konstaterade bara att det måste blivit ett missförstånd eftersom den faktura du sa var 1500 kr för hög faktiskt var rätt.

Övriga fel du hänvisar till kan jag inte säga så mycket om, då jag inte kunnat hitta dem i vår ärendehanteringssystem.

Visst har det hänt att vissa kunder drabbats av problem med fakturering, problem vi löst när de dykt upp. Det är naturligtvis inte okej på något sätt och vi jobbar med vår leverantör för att få till en förbättring.

MVH
Christer
Binero är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-09-11, 09:45 #9
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
ZynX ZynX är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 356
Det jobbiga med att bli en stor aktör är oftast när de skapar problem. Då skapar det så mycket problem för allt och alla, och jag tror faktiskt att binero kommer lära sig av sina misstag. För alla misstag en stor aktör utgör kommer resultera till minskad inkomst.

Ibland tror jag att många växer för fort och inte riktigt kan ta sig ur sitt skal, antar att de hände tidigare när deras lagringsutrusning krånglade. Då finns de bara en sak att gör och det att föröka ta sig ur skalet man är fast i. Men det tar tid, att flytta lagring med så mycket data som binero tillhandahåller är inget som går på en kvart.

Så är det något fel nu så lär man sig oftast av dom, och det kommer som sagt att slå tillbaka större på ett stort webbhotell vid problem vid ett litet då det drabbar ofantligt mycket mindre kunder i samma utsträckning.
ZynX är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-09-11, 12:39 #10
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 145
jake jake är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Jul 2003
Inlägg: 1 145
Känns igen från http://www.bineror.se
jake är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:05.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017