Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Hjälp oss - Maisstore.se

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-06-09, 20:07 #1
Maisstore.se Maisstore.se är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 3
Maisstore.se Maisstore.se är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 3
Standard Hjälp oss - Maisstore.se

Hej!

Nu är vi igång med vår webbutik som lanserades i söndags kl 20.00 den 6/6.

Det vi skulle behöva hjälp med är er synpunkt på det vi har startat upp, det som är mest anmärkningsvärt är följande;

Jag och Malin har helt själva tagit produktbilderna, därför kan det säkert finnas några bilder som inte är helt hundra. Men ge oss gärna tips på vad vi kan förbättra här. Produktbilder är A och O för oss eftersom vi själva handlar mycket på nätet. Något som är intressant för oss är t.ex. en guide eller liknande i Photoshop på hur man kan göra för att förbättra dem. Vi har inte så stor erfarenhet och kunskap i bildretuschering.

Vi vill även höra era synpunkter på andra delar, eller hela sidan rent överlag. All tips och kritik tas emot varmt.

Butiken nås på Maisstore.se och är ett samarbete tillsammans med Prestaworks AB.

Vänliga hälsningar
Isabell Råberger & Malin Rydh
Maisstore.se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-09, 20:59 #2
plura plura är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 244
plura plura är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 244
Gillar hemsidan starkt, loggan är dock inte mycket att hänga i granen.

Sedan
Citat:
* Köpvillkor
* Leverans
* Betalning
* Om Maisstore
* Blogg
* Kontakta oss
Bör flyttas så det ligger jämnt med resten (alltså åt höger)
plura är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-10, 07:58 #3
Syke Syke är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 297
Syke Syke är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2008
Inlägg: 297
Trevligt utseende men som ovan talare tycker jag nog att loggan är lite intetsägande.

När man klickar på förstoringsglaset på de produkter som har flera bilder (både på väskor och ringar, de jag testade) så blir bilden lite väl stor tycker jag.

Ang. produktbilderna ser många helt klart bra ut. Vad det gäller ringar / örhängen etc. så bör ni satsa på att ha lite fler ljuskällor som får bort skuggorna. Antingen ytterligare en (extern) blixt eller någon stark lampa som lyser upp från ett annat håll.
Syke är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-10, 11:43 #4
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Helix Helix är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Dec 2003
Inlägg: 2 829
Är det Prestaworks.se som erbjudit er bloggmallen?



--
Helix är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-10, 12:07 #5
plura plura är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 244
plura plura är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 244
Citat:
Ursprungligen postat av Terabyte Visa inlägg
Är det Prestaworks.se som erbjudit er bloggmallen?



--
eller?

http://www.elegantthemes.com/preview/Glow/
plura är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-10, 12:47 #6
Maisstore.se Maisstore.se är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 3
Maisstore.se Maisstore.se är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 3
Danieldate:

Kan du förklara lite hur du menar med vår logo? Tycker du den är dålig? Skriv gärna varför och vad vi kan förbättra isåntfall.

Vi testade flytta alla länkar till höger i början, men det blev faktiskt inte så snyggt. Så det var vi som ville behålla positioneringen av länkarna så som dem är idag.

Syke:

Tack, vi ska fundera lite på om vi ska hitta någon annan lösning för produktförstoringen. Men tack för din synpunkt på det.

Terabyte:

Nej, det är faktiskt vi som har valt den designen och köpt den av Elegantthemes.com som danieldate skrev innan detta inlägg.

Finns det mer förslag på hur vi skall förbättra sidan och vad vi bör tänka på? Och då gäller det vår nystartade e-butik och inte vår blogg.

Mvh
Isabell Råberger

Senast redigerad av Maisstore.se den 2010-06-10 klockan 12:54
Maisstore.se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-10, 18:58 #7
Santoss avatar
Santos Santos är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 183
Santos Santos är inte uppkopplad
Medlem
Santoss avatar
 
Reg.datum: Oct 2005
Inlägg: 183
Citat:
Ursprungligen postat av Maisstore.se Visa inlägg
Danieldate:

Kan du förklara lite hur du menar med vår logo? Tycker du den är dålig? Skriv gärna varför och vad vi kan förbättra isåntfall.
Inte för att jag vet vad Danieldate menar. Men loggan berättar inte så mycket om butiken. Den visar bara fyra bokstäver och ett domännamn. Om ni med en liten bild eller en bit grafik lyckas förmedla att butiken säljer "väskor, halsband, armband, ringar och örhängen för damer" skulle Mais kanske bli lättare att känna igen och få bättre "name recognition".

Annars tycker jag designen är fräsch och tydlig, likaså bilderna.
Santos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-10, 19:19 #8
Maisstore.se Maisstore.se är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 3
Maisstore.se Maisstore.se är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 3
Citat:
Ursprungligen postat av Santos Visa inlägg
Inte för att jag vet vad Danieldate menar. Men loggan berättar inte så mycket om butiken. Den visar bara fyra bokstäver och ett domännamn. Om ni med en liten bild eller en bit grafik lyckas förmedla att butiken säljer "väskor, halsband, armband, ringar och örhängen för damer" skulle Mais kanske bli lättare att känna igen och få bättre "name recognition".

Annars tycker jag designen är fräsch och tydlig, likaså bilderna.
Jag förstår exakt vad du menar, tack för din åsikt och tanke samt tips. Det var faktiskt min kollega Malin som ordnade loggan, till min förvånad blev jag ganska positivt mött av den då jag tyckte den såg riktigt bra ut.

Jag hänger med när du säger att den "bör" symboliserar de butiken riktar sitt sortiment på, men när jag frågar Malin så ger hon ett svar som även jag hade i åtanke;

"Loggan är mer ett varumärke än en beskrivning av vad butiken sysslar med. Låt oss ta ett exempel, kolla in på eleven.se, tycker du att den loggan symboliserar vad de sysslar med? Nej, inte jag iallafall."

Jag kan tycka att loggan som Malin tagit fram är ganska stark och sätter sig bra i huvudet, den är rund och ganska tydlig. Namnet Mais är väldigt ovanligt och därför tror vi på att det är något som man kommer att minnas.

Rätta mig om jag har fel, detta är endast mina teorier. Men vi tar varmt emot synpunkter på loggan, förslag på förbättringar och även om ni har några tips eller exempel om en förändring på den som är bättre än den vi har idag.

All hjälp uppskattas enormt. Vi är egentligen 2 tjejer som aldrig gjort detta förr, så allt som skrivs och sägs är oerhört viktigt för oss. Trots detta har vi haft ett riktigt bra resultat och sålt för otroligt mycket mer än vi räknat med på så få dagar.

Mvh
Isabell Råberger

Senast redigerad av Maisstore.se den 2010-06-10 klockan 19:21
Maisstore.se är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-10, 19:53 #9
WeaZear WeaZear är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 689
WeaZear WeaZear är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 689
Säljer ni majs? Nu var jag rolig.

OT: Väldigt fin layout. Mycket tilltalande sida måste jag säga.
WeaZear är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-06-10, 21:27 #10
mynameisfredriks avatar
mynameisfredrik mynameisfredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 768
mynameisfredrik mynameisfredrik är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
mynameisfredriks avatar
 
Reg.datum: Jan 2007
Inlägg: 768
Mina synpunkter på er sida: designen helt ok men jag har för mig att jag har sett liknande stil så inget nytt där, men det är inget fel på den ni har utan bara en synpunkt.

Samarbetar ni med prestawork ab bör ni skriva det på en informations sida eller bäst på kontakta oss sida.

Får vibbar att det ser bättre ut med kontakta oss sidan + om maisstore sidan börs läggas tillsammans och bli information.

logga är tyvär förskräklig i mina ögon och passar inte, ha enbart etr namn alltså det hela i en lite större och fet fontstil samt adressen under, denna bör vara i lite grunge stil för att fassa er bättre. finnns bra fonter på dafont.com

lycka till
mynameisfredrik är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 14:25.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017