Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Faktura från missdomain.se på 12.000kr

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-11-01, 17:26 #21
gummiankas avatar
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
gummianka gummianka är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
gummiankas avatar
 
Reg.datum: Apr 2008
Inlägg: 1 047
sen en helt annan sak, som är helt off topic, är att det är så många som tycker att det är okej att Missdomain skickar ut en faktura på det här sättet, utifrån den "bevisning" som finns, samtidigt som lika överväldigande stor majoritet invänder mot den nya lagen där skiv och filmbolag skulle få göra samma sak..
gummianka är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-01, 17:29 #22
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 1 356
studiox studiox är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: Aug 2004
Inlägg: 1 356
Boven i dramat här är ju varken missdomain eller du, utan dina "kompisar".

Om dom verkligen är dina kompisar skulle dom hjälpa dig att betala dom där 3000. Det käns rimligt. Oavsett om du haft auto-inloggning på eller inte så har ju dom skapat falska konton, och det är urkundsförfalsking, och detta borde missdomain göra en polisanmälan på, detta har inget med dig och göra, en IP adress kan användas av väldigt många.

Jag ser lite olika alternativ.

1.) Missdomain gör en anmälan mot dom falska skapade kontona, det borde dom göra om dom är så seriösa som dom säger att dom är.
2.) Du ber dina "kompisar" punga upp med 3000/[antalet polare]
3.) Om dina "kompisar" vägrar så kan du faktiskt polisanmäla dom.
studiox är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-01, 17:40 #23
eliasson eliasson är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 1 863
eliasson eliasson är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 1 863
snaskit
Hela denna incidenten är otroligt lätt att lösa.
Betala räkningen och kräv pengarna på dina kompisar, om allt detta nu stämmer.
eliasson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-01, 18:18 #24
lamadjurets avatar
lamadjuret lamadjuret är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 154
lamadjuret lamadjuret är inte uppkopplad
Medlem
lamadjurets avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 154
ja om du har rätt och kan bevisa det(inget jag vet och skiter i det oxå) så ska du helt enkelt anmäla dom! 12000:- ha ha ha fan vad lamt försök att skrämmas och sen att sänka till 3000 efter ditt mail, visar på svaghet, på dom bara om du har rätt
lamadjuret är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-01, 18:29 #25
lamadjurets avatar
lamadjuret lamadjuret är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 154
lamadjuret lamadjuret är inte uppkopplad
Medlem
lamadjurets avatar
 
Reg.datum: Mar 2007
Inlägg: 154
Lite ordspråk på denna tråd:

När människan väl hade köpt en bra domän så kunde han inte minnas vad den skulle vara bra för- kinesisk ordspråk år1158

domäner är bra till mycket, men den duger inte att göra korv av - kissemissen

En bra domän tål vilken behandling som helst. - Hassan i kiruna år 1975

Missdomän är en bra sida, men hon skickar svinaktigt dyra räkningar. - snaskit
lamadjuret är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-01, 20:09 #26
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Xamda Xamda är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 1 900
Du har ingått ett avtal och du måste följa det ingångna avtalet. Sedan kan man ju tycka vad man vill om både ditt och MissDomains beteende (vilket jag tycker är på gränsen till skandal, både ditt och deras).

Ett par saker är dock helt klara:

1. De kan inte gå vidare fakturan till fogden eftersom du bestridit den. Om de ändå gör det så bestrider du väl sannolikt den till fogden också och då återstår bara domstol.

2. Urkundsförfalskning kräver att fara finns i bevishänseende och det är mycket tveksamt att denna handling kan ses som urkundsförfalskning... Deras system är byggt för att upptäcka dessa försök och fara i bevishänseende har väl aldrig förelagat då.

3. MissDomain behöver nog skaffa en jurist, för så som de svamlar fram och tillbaka så kan det aldrig stå en utbildad jurist bakom.

4. Du behöver nog skaffa en jurist, för så som du svamlar så sätter du dig i klistret snart.
__________________
Bara döda fiskar flyter med strömmen.
Xamda är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-01, 20:15 #27
snaskit snaskit är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 14
snaskit snaskit är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 14
Citat:
Originally posted by eliasson@Nov 1 2008, 18:40
snaskit
Hela denna incidenten är otroligt lätt att lösa.
Betala räkningen och kräv pengarna på dina kompisar, om allt detta nu stämmer.
Du menar att man kan skicka ut räkningar till folk som sen ska ta betalt av folk som egentligen ska ha räkningen bara för att dom inte vet hur dom ska få reda på vilka det är?

låter orimligt i mina öron
snaskit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-01, 20:22 #28
elitassons avatar
elitasson elitasson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 812
elitasson elitasson är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
elitassons avatar
 
Reg.datum: Aug 2007
Inlägg: 812
Citat:
Ursprungligen postat av snaskit
Citat:
Ursprungligen postat av eliasson
snaskit
Hela denna incidenten är otroligt lätt att lösa.
Betala räkningen och kräv pengarna på dina kompisar, om allt detta nu stämmer.
Du menar att man kan skicka ut räkningar till folk som sen ska ta betalt av folk som egentligen ska ha räkningen bara för att dom inte vet hur dom ska få reda på vilka det är?
låter orimligt i mina öron
Varför bestrider du inte bara fakturan då?
elitasson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-01, 20:24 #29
eliasson eliasson är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 1 863
eliasson eliasson är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2005
Inlägg: 1 863
Citat:
Ursprungligen postat av snaskit
Citat:
Ursprungligen postat av eliasson
snaskit
Hela denna incidenten är otroligt lätt att lösa.
Betala räkningen och kräv pengarna på dina kompisar, om allt detta nu stämmer.
Du menar att man kan skicka ut räkningar till folk som sen ska ta betalt av folk som egentligen ska ha räkningen bara för att dom inte vet hur dom ska få reda på vilka det är?
låter orimligt i mina öron
Men eftersom du måste bevisa motsatsen i en eventuell rättegång så var det mest en rådgivning, och därför är det antagligen lättare att be dina kompisar betala summan - eftersom det är dem som satt dig i klistret.

Vad säger dina kompisar som hela denna incidenten egentligen?
eliasson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-11-01, 20:31 #30
snaskit snaskit är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 14
snaskit snaskit är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 14
Citat:
Originally posted by gummianka@Nov 1 2008, 18:21
Men du är rolig, du inleder tråden med en orolig fråga, och sen har du i princip ett helt forum som säger att du har "fel" och bör vara ganska nöjd med en faktura på 3000 kr (som sagt, du har ju accepterat Missdomains användarvillkor, och anmäler ju själv till dom att du/ni brutit mot dessa genom falska bud) och i slutet på samma tråd (jag gissar att vi börjar närma oss slutet) så säger du kaxigt "Så jag vet inte vilket allvarligt..."....så det du egentligen ville, och hoppades på, från början, var att folk skulle hålla med dig ?

Det görs ju ingen prövning på det sättet av fakturan, accepterar du deras uppgörelse på 3000 kr så får du ju betala den, gör du inte det gissar jag (och hoppas som det nu utvecklar sig) att dom skickar fakturan på 12.000 vidare till KF, som utfärdar ett betalningsförläggande, bestrider du den fakturan där, gissar jag att det räcker att dom visar upp det mail du skickat till dom där du faktiskt erkänner att du/ni lagt falska bud, vilket gör fakturan legitim utifrån dom villkor du accepterat, större bevisbörda än så tror jag inte dom har på sig, IP adresser och liknande bevisning blir ju aktuellt enbart om dom väljer att göra en polisanmälan utifrån dom falska antagna identiteterna.
Vidare gissar jag att dom vittnen du pratar om i så fall skulle vara samma personer som i din frånvaro skulle vara dom som faktiskt är skyldiga (enligt dig) och det skulle innebära att Dom vittnar till din fördel, medans du vittnar Mot dom !? det låter inte som att det vore så smart av dom...

Hur menar du att tjänsten på Hamsterpaj (jag har aldrig använt den och visste inte ens att det fanns) kollar om det finns någon som använder det personnumret som föreslås ? Det menar jag är en omöjlighet...om det nu är "riktiga" personnummer.
Vart i texten i börjar har jag erkänt att jag har lagt något olagligt bud?

Det ända jag har sagt är att någon från samma ip la bud på mina domäner

missdomain skriver

". Avgiftsgrundande situationer
Att lägga bud på egna objekt är strängt förbjudet, oavsett om syftet är att förbättra domänens visualitet på
startsidan, starta en auktion eller trissa upp budgivning i egen auktion. Denna regel omfattar även
medlemmar i domäninnehavarens hushåll, samt vänner och släktingar till domäninnehavaren. Försäljning av
domäner mellan närstående personer ska därför ske utanför MissDomain. Genom att godkänna de Allmänna
Villkoren, accepterar medlem att MissDomain i annat fall har rätt att vidta följande åtgärder:
- Användarens konto avslutas och personen bakom kontot bannas.
- En administrationsavgift om 300 Euro tas ut i varje enskilt fall (dvs. per domän/objekt). Obetald avgift går
i SAMTLIGA FALL vidare till Kronofogden för indrivning och utmätning"

Och jag har inte lagt några bud på mina egna domäner och hur skulle jag kunna veta att någon jag känner lägger något bud på mina domäner?
Och är det då inte upp till missdomain att bevisa att någon lagt bud på sina egna domäner eller att denna vetat om att någon av dens vänner lagt budet?
snaskit är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:24.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017