Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Betala för luft hos Kreditor

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-08-27, 14:02 #11
Gustavs avatar
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Gustav Gustav är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Gustavs avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
Citat:
Originally posted by Wojt@Aug 27 2008, 10:39
Gustav:

Men om man tänker med den logiken som Kreditor gör borde jag debitera alla kunder som ångrar sig. Eller alla kunder som gör ett misslyckat köp (nekad kreditkort/dålig kredit) osv.

Det vore ju inte hållbart.
Vid öppet köp så är det inte helt ovanligt att säljaren behåller fakturaavgiften (förutsatt att man tog ut en sådan från första början). Det logiska vore därför att ta ut en extra fakturaavgift av kunder som handlar via Fakturera Mig.

Det ironiska är att Kreditor nu skjuter sig själva i foten. De vill inte att vi e-handlare tar ut en extra fakturaavgift, eftersom detta gör Fakturera Mig till ett mindre fördelaktigt betalningsalternativ för slutkunden. De vinner alltså några extra transaktioner vid ångrade köp, men förlorar många transaktioner när e-handlarna börjar ta ut fakturaavgifter för att täcka dessa kostnader.
Gustav är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-27, 14:30 #12
DreamLogistics DreamLogistics är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 147
DreamLogistics DreamLogistics är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 147
Har skickat denna tråd till Ramo Hedin på Kreditor. Han meddelar att svar från Kreditor är på väg.

Vi har arbetat med Kreditor en längre tid och har inget dåligt att säga om dem. De har säkerligen ett bra svar på detta så vi får helt enkelt vänta på svar.
DreamLogistics är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-27, 14:35 #13
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Gustav:

Givetvis kan man göra så. Men orkar du verkligen battla med kunden varje gång? Jag har börjat att ge efter *lite* när det gäller sådant för att slippa massa tjafs och administrativt arbete för 29 kr.

Problemet kvarstår dock när det är reklamation. Då har kunden rätt till ersättning fullt ut (såvitt jag vet). Och det skulle bli ramaskri och badwill om jag tog betalt för faktureringsavgifterna + frakter i det fallet.
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-27, 14:38 #14
Craxen Craxen är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 433
Craxen Craxen är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 433
Citat:
Ursprungligen postat av rocky
Citat:
Ursprungligen postat av jonny
Är det inte så att Kreditor faktiskt måste skicka ut fakturan också?
Nej, fakturan skickar ju webshopen med i paketet.
Men varför då inte ta hand om allt själv ????
Hör av dig till mig så kan jag hjälpa dig att sätta upp ett BG med OCR nr kopplat till sig och tipa om hur du ska göra med fakturorna mm.
Craxen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-27, 15:06 #15
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Citat:
Ursprungligen postat av Sagoborgen
Citat:
Originally posted by -rocky@Aug 27 2008, 09:59
Citat:
Ursprungligen postat av jonny
Är det inte så att Kreditor faktiskt måste skicka ut fakturan också?
Nej, fakturan skickar ju webshopen med i paketet.

Men varför då inte ta hand om allt själv ????
Hör av dig till mig så kan jag hjälpa dig att sätta upp ett BG med OCR nr kopplat till sig och tipa om hur du ska göra med fakturorna mm.
Eh... det är lite mer än så det handlar om. Du låter som klein nu.

- Global svartlistning av bedragare
- Garanterad betalning i tid när kunden inte betalar
- Automatisk kreditkontroll vid beställning
- Minskad huvudvärk
- Mer tid till att fokusera på försäljning
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-27, 15:10 #16
Jacob Lovens avatar
Jacob Loven Jacob Loven är inte uppkopplad
Nykomling
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 23
Jacob Loven Jacob Loven är inte uppkopplad
Nykomling
Jacob Lovens avatar
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 23
Hej Wojt,

Vad tråkigt att du upplever att vi inte gett dig ett tydligt svar på detta tidigare. Jag vill passa på att vara extra tydlig så även andra som kanske undrat om detta får svar, jag vill även poängtera att vi inte har ändrat i villkoren gällande detta. Tidigare har det varit möjligt att frysa en faktura utan att avgifter tagits ut, en funktion som tyvärr togs bort av säkerhetsskäl. Vid makulering har det alltid tagits ut avgifter.

Våra transaktionsavgifter består av en fast avgift och en procentuell avgift. Dessa tas ut när en faktura har aktiverats i vårt system. Precis som vid en korttransaktion kvarstår dessa avgifter vid en makulering/returnering av ett köp. Det kan kännas att dessa avgifter är onödiga, men sanningen är att vi har kostnader förknippade med varje transaktion såsom kreditupplysningar, bedrägerihantering och kundtjänst-samtal vare sig den är fullföljd eller makulerad. Vid returer och makuleringar ökar vår kundtjänstbelastning då många konsumenter ändå hör av sig till oss för att försäkra sig om att returen är gjord.

Hoppas detta ger dig en tydligare bild varför våra avgifter tas ut trots att fakturan makulerats.

Med vänliga hälsningar
Jacob Lovén
Kreditor Europe AB
08-120 120 23
Jacob Loven är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-27, 15:18 #17
DreamLogistics DreamLogistics är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 147
DreamLogistics DreamLogistics är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2008
Inlägg: 147
Citat:
Originally posted by Jacob Loven@Aug 27 2008, 15:10
Hej Wojt,

Vad tråkigt att du upplever att vi inte gett dig ett tydligt svar på detta tidigare. Jag vill passa på att vara extra tydlig så även andra som kanske undrat om detta får svar, jag vill även poängtera att vi inte har ändrat i villkoren gällande detta. Tidigare har det varit möjligt att frysa en faktura utan att avgifter tagits ut, en funktion som tyvärr togs bort av säkerhetsskäl. Vid makulering har det alltid tagits ut avgifter.

Våra transaktionsavgifter består av en fast avgift och en procentuell avgift. Dessa tas ut när en faktura har aktiverats i vårt system. Precis som vid en korttransaktion kvarstår dessa avgifter vid en makulering/returnering av ett köp. Det kan kännas att dessa avgifter är onödiga, men sanningen är att vi har kostnader förknippade med varje transaktion såsom kreditupplysningar, bedrägerihantering och kundtjänst-samtal vare sig den är fullföljd eller makulerad. Vid returer och makuleringar ökar vår kundtjänstbelastning då många konsumenter ändå hör av sig till oss för att försäkra sig om att returen är gjord.

Hoppas detta ger dig en tydligare bild varför våra avgifter tas ut trots att fakturan makulerats.

Med vänliga hälsningar
Jacob Lovén
Kreditor Europe AB
08-120 120 23
Jag sa ju att de skulle ha ett bra svar på frågan
DreamLogistics är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-27, 15:51 #18
Craxen Craxen är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 433
Craxen Craxen är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Jun 2005
Inlägg: 433
Wojt, vad har du för typ av butik?
Craxen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-27, 16:25 #19
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Citat:
Originally posted by Jacob Loven@Aug 27 2008, 15:10
Hej Wojt,

Vad tråkigt att du upplever att vi inte gett dig ett tydligt svar på detta tidigare. Jag vill passa på att vara extra tydlig så även andra som kanske undrat om detta får svar, jag vill även poängtera att vi inte har ändrat i villkoren gällande detta. Tidigare har det varit möjligt att frysa en faktura utan att avgifter tagits ut, en funktion som tyvärr togs bort av säkerhetsskäl. Vid makulering har det alltid tagits ut avgifter.

Våra transaktionsavgifter består av en fast avgift och en procentuell avgift. Dessa tas ut när en faktura har aktiverats i vårt system. Precis som vid en korttransaktion kvarstår dessa avgifter vid en makulering/returnering av ett köp. Det kan kännas att dessa avgifter är onödiga, men sanningen är att vi har kostnader förknippade med varje transaktion såsom kreditupplysningar, bedrägerihantering och kundtjänst-samtal vare sig den är fullföljd eller makulerad. Vid returer och makuleringar ökar vår kundtjänstbelastning då många konsumenter ändå hör av sig till oss för att försäkra sig om att returen är gjord.

Hoppas detta ger dig en tydligare bild varför våra avgifter tas ut trots att fakturan makulerats.

Med vänliga hälsningar
Jacob Lovén
Kreditor Europe AB
08-120 120 23
Tack för klargörandet.

Jag förstår att ni har kostnader. Om du dock jämför kreditkort så är det 3 kr i avgift mot ca 30 kr (eller mer) för en faktura.

Känns givetvis surt att vi skall stå för alla kostnader i sådana sammanhang, men jag antar att det är något man får leva med...
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-08-27, 16:26 #20
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Wojt Wojt är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Sep 2005
Inlägg: 1 524
Citat:
Originally posted by Sagoborgen@Aug 27 2008, 15:51
Wojt, vad har du för typ av butik?
Affärskritiska.

Vad har det för betydelse?
Wojt är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:10.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017